Goedemorgen . Mijn dochter heet gister de uitslag gekregen 178 en vanaf 179 begint havo- vwo. Ze had theoretisch- havo advies.. het is niet bijgesteld naar havo! Dit kan toch niet??? Is de school niet verplicht om naar boven bij te stellen?!? Ze heeft zo haar best gedaan om havo te scoren
Maar met TL-havo mag ze alsnog naar de havo toch, of niet? Het advies mag omhoog bijgesteld worden met een hogere uitslag van de doorstroomtoets, maar dit is geen must. Het mag iig niet naar beneden.
Maar tl/havo klopt dan toch? Hier zijn alle adviezen dubbel behalve vwo. En met tl/havo advies kun je je hier aanmelden bij de havo.
Dat is hier ook zo. Ik denk zomaar dat mijn oudste naar een andere dependance gaat binnen zelfde scholengemeenschap als ik jou zo gevolgd heb de laatste tijd Binnen dezelfde stad, maar dan locatie R.
Maar 178 punten is toch ook tl/havo? Dan klopt het toch? Die van mij heeft 181 punten en dat is havo/vwo. Zij heeft vanuit school als advies havo gekregen.
belachelijk zeg! Een Doorstroomtoets moet op het niveau bijgesteld worden wat is gehaald. En mijn dochter haar geval duidelijk havo. En zo komt zij in een havo - vwo klas waar meer uitdaging ligt ! In een theoretische - havo klas zit dat niet! Hier geven ze ook theoretische of havo voorlopig advies apart.
Hier een tl/havo advies met een vwo-uitslag. Konden ons goed vinden in het advies, cognitief havo en qua werkhouding meer tl. Nu wel lastig waar we goed aan doen. Zonder hem tekort te willen doen vragen we ons wel af hoe het kan, zo’n uitslag (ook echt een ruime vwo-score). En wat we ermee moeten. Volgende week nog een gesprek op school. Denk je dat de keuze is gemaakt...
Met tl-havo advies komt ze in een tl-havo klas toch? Jij wilt haar in een havo-VWO klas hebben begrijp ik? Wil zij dat zelf ook? Heb jij het idee dat ze die extra uitdaging ook nodig heeft? Vanuit de tl-havo klas kan ze ook doorstromen naar havo.
waarom MOET een advies worden bijgesteld naar de uitslag van de toets? Wat is dan het hele nut van een advies dat de school geeft? Als de toets leidend is, zie ik niet in waarom we dan al zo veel tijd stoppen in het zorgvuldig afwegen van allerlei aspecten die een advies vormen. De doorstroomtoets MOET worden meegenomen in het advies, maar dat wil niet zeggen dat het advies daarom per se omhoog moet worden bijgesteld? Er zijn zoveel andere aspecten die een advies maken..de toetsingsuitslag is daar slechts eentje van…. https://www.aob.nl/actueel/artikelen/kansrijk-adviseren-leidt-tot-meer-afstroom/
ze leert makkelijk. Rekenen en begrijpend lezen altijd goed. Alleen spelling op niveau. Havo - vwo heeft uitdaging
Daarom is de Doorstroomtoets gekomen. Dat de school het moet bijstellen naar het niveau dat is behaald. Als het lager is blijft het advies niveau
Op Rijksoverheid zie je duidelijk dat de school het niveau moet bijstellen naar het niveau dat is behaald
Ja precies…ik doelde op het niet gearceerde stuk. En verderop in diezelfde tekst staat ook, dat als er een groot verschil is (bijv mavo advies en een vwo score, dat ze er tussenin kunnen gaan met verhogen.) De toets hoeft dus niet leidend te zijn… (Maar lees vooral alleen de stukken die het beste uitkomen en vergeet de rest…) men zoals al gezegd: jouw kind had een mavo-havo score met een mavo-havo-advies. Compleet passend lijkt mij. Als ze echt een havo kind is, haalt ze volgend jaar allemaal 8en en 9ens en stroomt ze zo door naar 2havo.
Haar advies was mavo- havo. En echt wel een havo leerling. Ze werkt alleen te snel.. dat zal wel weggaan met de jaren: en het gaat om het punt dat de Doorstroomtoets wel moet bijstellen in voordeel van het kind: ze hadden wel een definitief advies op havo moeten zetten. Omdat ze dit heeft gehaald!