Precies dit. Hij moet het leren. En dat zal hij op zijn manier doen. En daarbij zal hij zich zo nu en dan flink op verkijken, met als gevolg een laag punt. Maar zolang hij nog (ruim) voldoende staat is een keer zijn hoofd stoten geen probleem. Daar leert hij veel meer van dan van het "gezeur" van zijn moeder. Hier ook een zoon die een broertje dood heeft aan leren. En het motto "liever een zes zo der stress, dan een zeven zonder leven". Ik krijg er soms de kriebels van hoe hij door de toetsweek heen lanterfantert. Maar ga niet pushen. Ik stel vragen over wat hij nog moet leren en wanneer hij dat denkt te gaan doen. Bied hulp, indien hij dat wil (zelden). Verder niet. Hij staat nog voldoende voor alles, maar veel ruimte heeft hij niet meer.
Hahaha. Hier precies zo. Zij had ook altijd leerschema's enzo. Ik deed maar wat. En het liefst zo min mogelijk. Gelukkig had ik ouders die niet aan vergelijken deden en mij mijn weg lieten gaan. En uiteindelijk ben ik toch redelijk goed terecht gekomen.
Inderdaad, mijn zoon was ook zo, die deed ook werkelijk niks. Die was zelfs met enige regelmaat zijn schoolboeken kwijt de avond voor de toets en dan ging die aan een klasgenoot vragen of ze een foto wilden sturen van de pagina's die hij moest leren of hij deed gewoonweg niks. Maar goed hij is nu 21 jaar en heeft zijn eigen onderneming en verdient geld als water met zijn TL/ MBO4 diploma. Heb toen ook weleens achter mijn oren gekrabd wat het ooit zou moeten worden met die jongen.
Als er ernstig gewonden en/of doden zijn gevallen moet er ook sporenonderzoek worden gedaan lijkt mij.
Jammer dat je mn punt niet begrijpt. Het ging niet om universiteit perse. Iedereen heeft zijn/haar eigen niveau. Ik bedoelde te zeggen dat sommige kinderen gedijen met de vrijheid om zelf verantwoordelijkheid te nemen en dragen en dat het dan gewoon goed komt.
Ja dat snap ik haha en ben ik ook helemaal voor. Maar drieën en vieren waren hier eerder de resultaten en als ie wel wat deed waren het zessen, zevens en achten. Ik vind dat dan dus zonde omdat ie het wel kon als ie wat deed. Maar goed, dat heb ik inmiddels achter me gelaten, het is zijn leven, zijn verantwoordelijkheid .
Bij drie en vieren door niet werken volgen hier thuis ook wel "gesprekken". En vanuit school ook. Vorig jaar heeft hij zo'n periode gehad met slechte cijfers. Toen ging hij wel echt harder werken merkten we. Maar toen had hij nog Duits, Frans en Scheikunde. Gewoon echt niet zijn ding. Die kon hij laten vallen. En nu gaat het allemaal veel makkelijker.
Herkenbaar, dochter had dat vorig jaar ook: Duits, Frans : alleen maar onvoldoendes, en ze zou erop blijven zitten, terwijl de rest goed ging. Toen meerdere keren met haar lopen stampen. Want ik had gezegd:” beter nu het erin krijgen, volgend jaar kun je ze laten vallen en anders moet je nog een jaar op deze vakken!” zo is ze toch over gegaan en nu heeft ze fantastische cijfers. met de jongste nu exact hetzelfde verhaal, dus zijn we weer aan het stampen op Duits en Frans. Die had steeds een 3 of een 4, laatste keer voor Duits een 10 en voor Frans een 6.4, dus dat gaat beter als ik er bovenop zit
Ja zo doe ik het ook maar. Ik vraag of hij hulp nodig heeft. Wil hij niet. Ik breng hem eten, drinken. Maar als ik vraag wat hij nog moet leren of wat zijn planning is, dat weet ie niet hoor. Ik word er gek van en probeer maar niet te zeuren. Maarja iedere keer zijn de cijfers in de toetsweek slecht. Hij haalt ze wel weer op, maar toch.. Hij leert er niet echt van.
Ohhh frustrerend he.. Ze moeten het toch zelf doen. Ik was zelf ook geen planner en echt van laatste moment ook. Maar dan ging ik er wel voor. Mijn zoon dus niet, die plant niet en als hij dan bezig is is het niet effectief.. Even eten pakken, oh een appje, oh zijn broertje wil hij helpen. Hij kan de focus niet houden en al die afleiding van telefoon enzo. Dat had ik vroeger niet haha
Ja bij ons is nr 2 ook zo. Daar hoef ik niks aan te doen.. Die snapt de gele houding van de oudste ook totaal niet
Jaa hier ook. En dan om 21.00 uur zeggen. Nouja dan moet het maar zo hoor. Ik ben moe nu lukt het toch niet meer... Ik lever het gewoon in..
Hij moet straks om half 1 naar school. 2 toetsen. 1 is hij gisteren aan begonnen rond 4en, gesport van half 6 tot 8 en daarna nog een uur. Vanmorgen verder. De andere toets is hij een half uur geleden aan begonnen... Ik baal ervan maarja hij moet het doen.. Morgen weer 2 toetsen en ook nog niks aan gedaan. Dat wordt ook weer uit school en tussen trainen door. Trainen is goed mam zegt hij dan. Ik wil niet naast de wedstrijd staan en het maakt m'n hoofd helder. Klinkt leuk, maar ik wilde maar dat hij voor school die instelli g had..
Jaa belachelijk van die ouders.. "Nee mam tafel dekken kan echt niet, ik moet toch leren" Hoor ik ook constant.
precies dezelfde instelling als mijn oudste. Hij kwam net naar beneden dat natuurkunde toch wel erg moeilijk was en dat hij dan maar beter goed voor Nederlands kon leren. 15 min later moest hij naar school… hij heeft dus niet geleerd voor allebei de vakken..
Ik weet vaak dat er een toets is op die dag omdat hij dan aan het ontbijt zit met een filmpje p zijn telefoon over het onderwerp