Al 2 maanden wachten op vervanging keukenblad Ikea!

Discussie in 'De lounge' gestart door suzie80, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzie80

    suzie80 Bekend lid

    14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Hoi meiden,

    Ons keukenblad van de nieuwe keuken is beschadigd.

    Daarvoor ben ik op 3 mei naar Ikea gegaan, waar ze er melding van gemaakt hebben.

    Ik moest foto's mailen (heb ik gelijk gedaan) en dan zou het besteld worden.

    Inmiddels zijn we 2 maanden verder en is het nog altijd niet besteld.

    Hoe moeilijk kan dit zijn als je foto's hebt en tekeningen?

    Ik hang elke week 2x aan de telefoon, maar het helpt niets.


    Wat zouden jullie doen?
    Ben niet zo thuis in dit soort zaken, maar wat zijn volgende stappen die je kan nemen?
     
  2. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik zou eisen dat ze er een beetje vaat achter zetten, en dat jullie anders het aankopbedrag van het keukenblad terug willen zodat jullie ergens anders een keukenblad kunnen kopen waar je wel klantvriendelijk behandeld wordt! Anders een keertje het woordje 'rechtsbijstand' laten vallen... wil ook nog wel eens helpen!

    Het is toch verdorie niet normaal dat je nu al bijna 2 maanden aan het wachten bent!
     
  3. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik zou vooral heel vaak gaan bellen! tegen de tijd dat ze heel erg zat van je zijn gaan ze vaak opeens vaart maken.
    en daarnaast zou ik als het je echt te gek word, een aangetekende brief versturen met de hele kwestie en dat je eist dat *binnen bepaalde termijn, volgens mij zijn daar online wel conceptbrieven van te vinden* het probleem word opgelost
     
  4. suzie80

    suzie80 Bekend lid

    14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Het vervelende is dat als je een aangetekende brief verstuurd deze bij dezelfde afdeling terechtkomt die mij nu niet helpt.

    Ze hebben daar echt een waterdicht systeem.
    Je komt als klant alleen maar bij een soort callcenter terecht en je krijgt nooit degene te spreken die je zaak behandeld.
    Zo stug.
     
  5. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Terug gaan naar het filiaal waar je de keuken hebt gekocht!
    Bon mee, situatie voorleggen en alsnog je eisen op tafel gooien!
     
  6. dani08

    dani08 Lid

    20 jan 2008
    89
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde gehad! tenminste ik weet niet wat de beschadiging is, maar die van ons viel niet heel erg op. We hebben toen uiteindelijk besloten voor een ikea kadobon te gaan, want het duurde ons allemaal veel te lang. En ach, je ziet het toch niet.
     
  7. hanna1974

    hanna1974 VIP lid

    9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou fijn langs gaan daar. Als je daar bent is het moeilijker om iemand af te schepen. En niet weggaan voordat je echt weet hoe het zit en hoe lang het duurt voordat het besteld/geleverd wordt!
     
  8. esther78

    esther78 Bekend lid

    23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    ikea heeft leuke spullen maar de service wat keukens betreft.....
    om een heel lang verhaal heel kort te maken,
    wij hebben ook ontzettende problemen met onze ikea keuken gehad.
    Na één jaar waren wij het helemaal zat.

    Wij zijn na veel telefoontjes en mailtjes gewoon naar de klantenservice van het betreffende filiaal gegaan en wij hebben daar gemeld dat we op dat moment geholpen wilden worden door iemand die beslissingen mocht nemen en dat we niet eerder weg zouden gaan voordat alles opgelost was.

    Uiteindelijk hebben ze het netjes opgelost en hebben wij zelfs een schade vergoeding gehad.
     
  9. suzie80

    suzie80 Bekend lid

    14 mei 2008
    933
    0
    0
    Zuid-Holland-Zuid
    Was ook al van plan er deze week langs te gaan en dan inderdaad niet weg te gaan voordat het is opgelost.

    Het vervelende is inderdaad bij Ikea dat dat servicenummer overal buiten staat, maar ga het toch maar proberen.

    Normaal als je iets hebt en je brengt het terug naar het filiaal wordt het gelijk omgeruild geen probleem.

    Maar dit is natuurlijk op maat gemaakt, dus is een ander verhaal.

    @dani op 2 onderdelen van het blad zit een beschadiging, dat is tot daar aan toe, maar ze hebben ook onze spoelbak te diep gefraisd en het fineer laat nu al los.
    Daar neem ik echt geen genoegen mee, want dat laat straks helemaal los en dan heb ik misschien geen garantie meer.
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    25.067
    3.860
    113
    Ik heb ook wel eens gezeur gehad met bedrijven en hun zogenaamde klantenservice (bijv. die simpele types bij de Makro, de onbeschofte helpdesk van Orange) en dan stuur ik altijd een aangetekende brief naar de directie van het hoofdkantoor. Op de brief zet ik groot 'vertrouwelijk', want dan mag de secretaresse dit soort dingen 9 op de 10 keer ook niet openmaken (ben zelf secretaresse ;) ).
    Dan meld ik in mijn brief meestal dat ik niet begrijp dat ze zoiets als garantie hebben, als je er geen aanspraak op kunt maken. Vraag altijd de naam van de persoon die je aan de telefoon hebt en meldt die in de brief. Verder zeg ik er meestal bij dat ik op die manier tot mijn grote spijt nooit meer iets bij het desbetreffende bedrijf aan zal schaffen als dit niet netjes wordt opgelost. Dit werkt erg goed en ik krijg meestal snel reactie. Tja, klantenservice is in Nederland gewoon over het algemeen om te janken.
    Anders eens naar Ikea gaan en zeggen dat je nu de manager wilt spreken. En inderdaad, als je over rechtsbijstand begint, gaan ze meestal wel wat harder lopen. Sterkte!
     
  11. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Wij hebben dit dus met Trendhopper gehad.

    We hebben echt een jaar moeten wachten op het blad van ons salon tafeltje.

    De eerste keer belden we maar eens zelf aangezien het al een paar maanden duurde (ondanks een brief dat het in behandeling was), was het nooit aangekomen :rolleyes: nouja kan gebeuren dan.

    De tweede keer belden ze om te zeggen dat het zijblad binnen was van het salon tafeltje. Uhm welk zijblad? Ja u kunt beter komen kijken dan kunt u zien of het goed is :confused: (ik had met de afmetingen al genoeg kunnen zeggen) maar in de hoop dat het toch goed zat toch wezen kijken. Verdorie het verkeerde besteld, voor niks erheen gereden!
    Toen wilde een man me het tafelblad vanuit het showmodel meegeven, schroeft hij het blad los bleek dat de schroef al doorgedraaid was.

    Dus weer opnieuw besteld en uiteindelijk (alles bij elkaar) een jaar erna hebben we dan eindelijk ons tafelblad.

    En het allerergste was dat ik zei dat ik het dinsdag zou halen, maar later belde dat ik dat niet zou redden en dus donderdag zou worden. Zegt die medewerkster me ook nog "ja maar u heeft ervoor gebeld en nu staat het hier in de zaak" (nog meer :confused: ). In een boze bui alles nog maar eens verteld en toen sloeg ze dicht... en geen sorry voor het lange wachtten of wat dan ook.

    Het is nog niet zo heel lang geleden hihi merken jullie het!

    Dus hier geen Trendhopper meer.
     
  12. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Je hebt een pb berichtje, misschien kan ik je wel op weg helpen.
     

Deel Deze Pagina