Ik heb de stukadoor gister een sms gestuurd aangezien dat de enige manier is om het te bereiken. Helemaal de hemel in geprezen om zijn fantastische werk. En vervolgens gevraagd of het klopte dat de eerste rekening kwam te vervallen en dat het totaal bedrag nu 1070 euro bedroeg. Het sms wat ik terug kreeg was duidelijk: nee, het totaal bedrag is 1970 euro ! In overleg met Consuwijzer gaan we de eerste rekening, die conform de offerte is, betalen en de tweede, die van 1070 euro niet. Het is dan aan hem om aan te tonen dat wij die prijsafspraak hebben en dat is er niet. Volgens Consuwijzer heeft hij een enorme fout gemaakt maar daar hoef ik niet voor te betalen... Hij moet dan stappen ondernemen om het geld te krijgen en niet wij... Ik vind het doodeng ..maar nogmaals, het gaat om zoveel geld...
Ik denk dat het probleem is dat je op je offerte niet duidelijk hebt omschreven welke werkzaamheden voor het geoffreerde bedrag zouden worden verricht. Ik zou het anders dan de Consuwijzer geen enorme fout van de stukadoor noemen. Het is van beide partijen onhandig door op deze vage wijze te contracteren. Als de overeenkomst niet duidelijk is, is het vaste rechtspraak dat er wordt gekeken naar de zin die partijen in de gegeven omstandigheden over en weer aan de overeenkomst mochten toekennen. Ik vrees dat het een welles-nietus spelletje wordt. Ik adviseer je alleen het op de eerste offerte genoemde bedrag te betalene n de stukadoor schriftelijk te berichten dat je uit de offerte redelijkerwijze hebt mogen afleiden dat alle werkzaamheden zouden worden verricht voor het in de offerte genoemde bedrag. Ik zou vervolgens afwachten wat de stukadoor doet. Pim (advocaat)
Wat ik nergens teruglees ... wat is dit voor een 'mannetje' ... Is dit wel een legaal bedrijf? Anders zou ik het over die boeg gooien... als hij z'n zwarte handel wil blijven voortzetten, dan verscheurt hij die laatste rekening maar mooi. En een mondelinge afspraak is ook bindend en rechtsgeldig, laat je niks anders wijsmaken. Die paar euro waar je het over hebt, is dat per strekkende meter of per kubieke meter? Zelfs dan moet je een megakasteel bezitten wil je aan die 1000 euro komen. Wat waren dat voor een werkzaamheden? iets anders dan al was afgesproken, extra werk of was die eerste offerte van 900,- een compleetprijs?
Op de offerte staat: diverse stukadoorswerkzaamheden, werkzaamheden beginnen op donderdag en eindigen op vrijdag. Kosten 900 euro excl 6 % btw, dan komt het op 954 euro. Met daarbij de mondelinge afspraak dat die prijs iets hoger kan uitvallen ivm de prijs voor de barokputz. Dat zou 1 a 2 euro extra zijn per m2. Dus die 973 euro die op de eerste rekening stond vond ik meer dan acceptabel. Plus het feit dat hij tekent voor de donderdag en de vrijdag; feitelijk alleen op de donderdag komt en pas later op een maandag ochtend en een paar uur op de dinsdag. Daar heeft hij zelf ook voor getekend... De eerste rekening is nu betaald. Ik weet dat hij nu met vakantie dus voorlopig verwacht ik geen reactie...
Hij heeft zelf een beetje gegokt, kwam op 45 m2. We hebben het nagemeten en dat klopt wel zo'n beetje. Daarom keek ik niet op van de eerste rekening van 973 euro. Die rekening heb ik nu dan ook betaald. Ik weet dat hij nu met vakantie is. De tweede rekening van 1070 euro betaal ik dan ook niet.
Nou meid ik zou zeggen maak je niet zo druk, probeer een mooie brief te schrijven waarin je hem houd aan de offerte zoals overeengekomen en het bedrag wat daarin is afgesproken. Of hij het nu in de dagen heeft gedaan zoals overeengekomen, of dat hij maar 1x komt opdagen en dan een andere dag uitkiest, want dat zal de reden denk ik zijn. Je hebt hem betaald voor de dagen zoals overeengekomen, maar omdat hij die dagen niet geweest is, maar de week erop op maandag en dinsdagochtend, denk ik dat hij je wil laten betalen voor die uren die hij op die dagen gemaakt heeft, maar die zijn weer in strijd met de overeenkomst zoals jullie die zijn overeengekomen. Het is een fiebeltje die ze wel eens vaker uithalen. Hij heeft simpelweg de vrijdag gelaten voor wat het is, en de uren van de vrijdag in rekening gebracht op de maandag en de dinsdag. je hebt een afspraak waarin staat dat hij het plafond en muren zou doen. En daar heeft ook hij zich aan te houden dat is heel simpel. Wat staat er vermeld op de 2e factuur? Ik weet niet of je een rechtsbijstandverzekering hebt o.i.d. anders zou ik die even bellen, hen precies uitleggen hoe en wat jullie overeengekomen zijn, hen uitleggen dat hij niet die dagen heeft gewerkt zoals overeengekomen, maar dat hij de week erna is terug gekomen om het af te maken ipv op de dagen dat hij eigenlijk zou komen. Aan de hand daarvan de boel lekker zo laten en laat hem dan maar komen met deurwaarder e.d. hij zal toch aan moeten tonen dat de 2e rekening voor iets anders is dan overeengekomen. succes
Hey meid, misschien heb je hier iets aan, ik heb ff gauw een voorbeeldje geschreven aan de hand van hetgeen jij hier aan informatie hebt neergezet.Het is een idee om voordat je zelf gewoon niets meer laat horen o.i.d. hem een brief te schrijven waarin je uitleg vraagt over die 2e rekening. Hij is dan verplicht om je hier schriftelijk van op de hoogste te stellen, zo heb jij toch iets meer op papier staan mocht hij verder gaan en eisen dat jij hem dat geld betaald. Onder is natuurlijk een soort voorbeeld waarvan je natuurlijk datgene er uit kan halen waar je wat aan hebt. Mocht je hem idd een brief schrijven, vergeet deze dan niet aangetekend op te sturen, en een kopie te bewaren voor jezelf. Stuur ook als je dit doet een kopie van de overeenkomst mee. Groetjes en succes meid. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Lutjebroek 24 Juli 2008 Betreft: Overeenkomst Diverse stukadoorswerkzaamheden Geachte Heer , Op ..-..-2008 zijn wij een overeenkomst aangegaan waarin u voor een bedrag van respectievelijk 900,00 excl. 6% btw. het plafond glad zou maken, en de muren voor te bereiden met barokputz in de offerte omschreven als diverse stucadoorswerkzaamheden. Afhankelijk van de prijs van de barokputz heeft u mij mondeling medegedeeld dat de prijs 1 a 2 euro per m2 hoger uit zou kunnen vallen, waarvoor mijn akkoord. De totaalprijs van 973,00 zoals u mij heeft toegestuurd komt dan ook prima overeen met de overeenkomst zoals schriftelijk aangegaan op ..-..-2008. Echter tot mijn verbazing heeft u mij op ..-..-2008 een 2e rekening toegezonden met daarin een bedrag opgenomen van respectievelijk 1.070,00. Daar u helaas op geen andere manier dan SMS te bereiken was heb ik u via die weg dan ook gevraagd deze 2e toegestuurde rekening de 1e rekening zou doen vervallen. U berichtte mij toen dat dit niet het geval was, en dat deze prijs bovenop de eerder toegestuurde rekening zou komen. U begrijpt dat ik hiervan nogal geschrokken ben, daar dit zeer zeker niet hetgeen is wat wij zijn overeengekomen en is mijn inziens dan ook onterecht. Aan de hand daarvan heb ik dan ook contact opgenomen met mijn rechtsbijstandadviseur, hem een en ander uitgelegd en dat ik nogal schrok van de toegestuurde rekening, en of deze rekening terecht is toegestuurd. Hij adviseerde mij dan ook om u middels dit schrijven het verzoek te doen toekomen mij een specificatie toe te sturen waarin staat opgenomen voor welke werkzaamheden anders dan overeengekomen deze 2e factuur in rekening is gebracht. Hierbij alles nog even kort op een rij, zijn wij op ..-..-2008 een overeenkomst aangegaan (zie bijlage) waarin de stukadoorswerkzaamheden zouden worden verricht beginnende op de Donderdag ..-..-2008 en eindigende ..-..-2008. Op deze 2 dagen zou het plafond glad worden gemaakt, en de muren voorbereid met barokputz. Echter heeft u op Donderdag ..-..-2008 enkele van deze werkzaamheden verricht en op de Vrijdag ..-..-2008 heeft u hier verstek laten gaan en bent u van de overeenkomst afgeweken door deze werkzaamheden niet op de afgesproken en overeengekomen vrijdag, maar op de maandagochtend ..-..-2008 en dinsdagochtend ..-..-2008 te verrichten. Waarbij zoals ik u al via communicatie d.m.v. mooi werk is afgeleverd. Ik zie uw specificatie dan ook graag tegemoet. In afwachting hiervan verblijf ik Vriendelijke Groet, Mevr. Lutjebroek Lutjesweg 49 1234PL Lutjebroek
zoooo, heb je dat vaker gedaan? wat een brief zeg.. Tja, als hij niet reageert is het prima zo. Dan heb ik betaald zoals overeenkomen via de offerte. En zo niet....dan krijgt hij deze brief. Hij moet dan inderdaad bewijzen dat er anders is overeengekomen.. Bedankt joh! Gr. Chantal
Graag gedaan meid, kheb idd vaak genoeg voor kenissen en familie e.d. zulke brieven de deur uit gedaan, maar ik hoop voor je dat het niet nodig is, maar tis altijd handig om zoiets achter de hand te hebben bij zulke beunhazen die denken de gewone hardwerkende burger te kunnen tillen.
nou...het 'gevecht' is begonnen. Naar aanleiding van een herinnering hebben wij de brief gestuurd. Hij heeft snel gereageerd en geeft zelfs toe dat hij de tweede opdrachtbevestiging vergeten is te laten ondertekenen.. Met verhalen als drukte, begrafenis... Is ie het zelf vergeten... Ga ik ook maar een maand 'vergeten' de hypotheek te betalen, zegt de hypotheek-verstrekker vast ook: kan hoor, geeft niet, ga jij maar lekker shoppen van je maandje hypotheek... Er gaat dus weer een brief die kant op...dat we niet betalen...
laat hem gauw zijn grafje gaan graven je bent idd gek als je die 2de rekening betaal hij is toch zo dom on het te laten ondertekenen denk dat hij geen poot heeft om op te staan. idd de vraag staat die wel ingeschreven bij de kamer van koophandel
www.kvk.nl Ja je kan het zo opvragen.je kan zoeken op naam, adres, KvK-nummer. Als je dan echt een heel uittreksel wil moet je daar wel voor betalen.
Jep, hij staat wel ingeschreven bij de KvK. Maar is dat een gegronde reden om te vergeten een opdrachtbevestiging te laten tekenen door de client? Dachtutnie...
Zo, ff een update (voor degene die het 'volgen'). We hebben een aantal aanmaningen gehad. De laatste was echt weer de grap van het jaar. Ik moet binnen 10 dagen betalen; als ik niet binnen 8 dagen betaal, dan gaat het naar het incassobureau en na 5 dagen gaat deze rekening naar het incassobureau Sjongejonge, wat wil je nou? Advies van Consuwijzer is nog steeds: niet betalen. Ik heb inmiddels iemand gesproken die bij dat incassobureau heeft gewerkt en die moest vreselijk lachen. Hij betwijfelt of het uberhaupt wel aangenomen wordt... We zijn nu in afwachting van het bericht van het incassobureau. Spannend... 8)