Sorry, maar ik heb even een vreselijk stomme vraag, maar ik weet echt niet hoe het zit . Ik heb vanmiddag aan de deur een contract getekend bij Green choice, klonk erg aannemelijk allemaal, maar helaas nadat ik op internet aan het zoeken ben geweest vond ik veel negatieve verhalen over dit bedrijf. Ik wil dus graag dit contract verbreken, dit kan binnen 8 dagen. Nu moet ik een aangetekende brief naar ze sturen, maar heb echt geen flauw idee hoe dit werkt!? Kan iemand mij dit uitleggen?
aangetekend betekend dat de ontvanger moet tekenen voor het ontvangen van je brief. dan kunnen ze nooit zeggen dat ze m niet gekregen hebben. je moet met je brief naar het postkantoor, die versturen hem aangetekend voor je. je krijgt dan een bewijsje meer. hoeveel het kost weet ik niet, het is in elk geval duurder als gewone post. groetjes, Miranda
je kunt de brief geadresseerd naar het postkantoor brengen en dan zeggen dat je hem aangetekend wilt versturen, hun plakken er dan een sticker op en jij krijgt een bewijs mee.
Je kan de brief ook aangetekend met ontvangstbevestiging versturen, kost wel iets meer dan standaard aantekenen. Je krijgt dan met de post een bewijsje toegestuurd dat de ontvanger de brief heeft ontvangen. Dan heb je ook echt bewijs in handen als ze lastig gaan doen.
Volgens mij is het gewoon een nette officiele brief typen( je weet wel, zo een met een verplichte volgorde etc zoals je ook van bedrijven krijgt), maar verder zie bovenstaand. Weet wel dat dit altijd heel duidelijk is als briefopmaak dat het serieus is etc: http://projects.intraquest.nl/contentketen/demo/j4_zakelijke_brief/images/brief1_met_tekst.jpg EDIT: stomme reactie gewijzigd
http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven ... ngetekend/ Kost 6,65 En als je bericht wil dat hun je brief hebben gekregen komt er 1,15 bij. Dit adviseer ik je wel om te doen. Anders kunnen ze altijd zeggen dat ze je brief niet hebben gekregen.
Ze waren ook bij mij aan de deur gekomen. Net paar dagen nadat ik mijn zussen etc had gewaarschuwt om NIET te tekenen hahahah ben ik er zelf ingeluist ik kwam echt totaal niet van ze af ze bleven maar zeuren. Dus ik had getekend. EN daarna ge googled op green choice dacht hier moet ik gelijk weg. Heb toen gelijk gebeld naar de gene die aan mn deur kwam. Heeeeeeel boos waren hij en zij heb ze alle twee gesproken dat ik het contract wilde opzeggen. Volgende dag naar greenchoise zelf gebeld en het was in orde ik hoefde geen aangetekende brief te sturen. Zoals hierboven ook is gezegd aangetekend heb je ook gelijk bewijs dat ze hem dus wel binnen hebben. Voor dat ze beginnen ja maar we hebben geen opzeg brief gezien.
Aangetekende post binnen Nederland Tarieven 2007U bent hier:Consumenten Brieven en Kaarten Brieven en kaarten sturen Aangetekend Gewicht 0 - 5 kg 6,65 5 - 10 kg 8,95 Toeslag Handtekening Retour 1,15 Toeslag Verzekerd vervoer* Aansprakelijkheid - tot 500,- 1,50 - tot 2.700,- 5,00 - tot 5.400,- 8,50 http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven ... ngetekend/ Maar staat wel tarieven van 2007
binnen zoveel dagen, ik dacht 10, kun je zo'n contract weer opzeggen. dat heet bedenktijd. elk bedrijf heeft een bepaalde wachttijd cq bedenktijd, dat is wettelijk bepaald. weet ff niet zo gauw waar je dat kan vinden maar ga ff voor je zoeken.
Ik weet niet hoelang geleden het is, maar als dit recentelijk gebeurt is zou ik toch nog een aangetekende brief sturen met de opzegging. En ook vermelden dat hun telefonisch akkoord zijn gegaan met de opzegging. Ze kunnen nl. zoveel beloven....
ff gegoogled! Soms kunt u een nieuw energiecontract kopen aan de deur. Dit soort huis-aan-huis-verkoop noemen we colportage. De overheid heeft speciale regels gemaakt over colportage. Hieronder leest u de belangrijkste regels. Ze gelden alleen als u aan de deur iets koopt dat duurder is dan 34 euro. De verkoper moet u meteen duidelijk maken dat hij u iets wil verkopen. Een verkoper mag niet proberen u iets te verkopen als hij weet dat u het niet kunt betalen. De verkoper mag u niet misleiden. Hij mag bijvoorbeeld niet doen alsof hij bij een ander bedrijf werkt. De verkoper mag een product niet splitsen in meerdere koopcontracten, om zo onder de 34 euro te blijven. Tekent u een koopcontract? Dan moet u daar meteen een kopie van krijgen. Zo'n kopie nemen we ook wel een afschrift of een akte. Zonder deze kopie is de koopovereenkomst niet geldig. In het koopcontract staat dat u een bedenktijd hebt van acht dagen. U kunt dus binnen acht dagen beslissen om het product toch niet te kopen. Staat deze bedenktijd niet in het koopcontract? Dan is de koopovereenkomst niet geldig. U kunt binnen acht dagen beslissen dat u het product toch niet wilt kopen. In het koopcontract moet staan hoe en bij wie u kunt melden dat u het product toch niet wilt kopen. Er moet een naam en een adres van het bedrijf in staan. De bedenktijd van acht dagen begint als de Kamer van Koophandel het koopcontract heeft gezien. De Kamer van Koophandel zet dan een handtekening en een datumstempel op het koopcontract. Wilt u het product toch niet kopen? Dan bekijkt het bedrijf of u dit op tijd hebt laten weten. Hierbij geldt de datum waarop u de brief of de briefkaart hebt verstuurd. De datum op het poststempel is het bewijs. Heeft de verkoper het contract niet laten tekenen door de Kamer van Koophandel? Dan blijft de bedenktermijn doorlopen. deze link ff doorlezen! http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=424
Bedankt voor jullie reacties! Nienke bedankt voor de link. Op die site staan ook voorbeeldbrieven en die heb ik meteen maar even overgenomen en aangepast. En morgen ga ik meteen maar even langs het postkantoor! Hopelijk komt het dan helemaal goed. En nu weet ik echt zeker dat ik nooit meer iets 'koop' of onderteken aan de deur! Nogmaals bedankt voor het meedenken!