overstappen naar nuon

Discussie in 'De lounge' gestart door pimpermel, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pimpermel

    pimpermel Lid

    15 feb 2009
    91
    0
    0
    ik neem nooit op als er een prive nummer op mijn telefoon staat, maar nu dus wel. krijg ik iemand van de nuon aan de lijn. of ik over wil stappen. nou, ik heb een 3-jarig contract bij een andere leverancier dus nee. vertelt die man mij dat zij mijn boete overnemen en ik 20% korting krijg op de tarieven. ik zou dan iets minder betalen dan bij mijn huidige leverancier. het voordeel voor mij is dat ik nu wel die 35% korting in juli krijg en anders niet. ik krijg een contract thuisgestuurd met alles op papier en kan binnen 7 dagen nog opzeggen. moest wel allemaal gegevens doorgeven.
    er staat nog niks vast, maar toch heb ik er geen goed gevoel over. is nuon wel goed? en zit er geen addertje onder het gras dat ik over een jaar ineens veeeel meer moet gaan betalen? aan de andere kant, mijn huidige contract loopt ook volgend jaar af. dus dan zou ik sowieso een ander tarief krijgen.
    zijn er meer die nu gaan overstappen? en wie heeft ervaring met nuon? ik maak me vast weer veel te druk.. ik kan ook geen zeggen en doe dit soort dingen in een opwelling :rolleyes:
     
  2. fantasy

    fantasy Actief lid

    24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Ik heb altijd bij de NUON gezeten en zit er nog steeds (ben niet zo van het overstappen, vertrouw het niet, haha). Een paar jaar geleden ben ik verhuisd en heb ik NUON meeverhuisd, maar bleek dat Essent de eigenaar was van de buizen en zo in mijn nieuwe woonomgeving. Betaalde ik dus geld aan de NUON voor verbruik en ik moest transportkosten betalen aan Essent. Dus ik weet niet hoe het in jouw woonplaats is, wie is eigenaar? Als NUON geen eigenaar is, moet je dus transportkosten betalen aan degene die wel eigenaar is, zo ging het bij mij dus tenminste. Nu woon ik weer in mijn oude woonplaats en heb nog steeds NUON, maar zij zijn hier ook eigenaar. Verder ben ik erg tevreden over de NUON. Mijn energie heb ik nooit vast laten zetten. Zet je het vast, gaat de boel zeker omlaag... ook al iets wat ik niet vertrouw. :D
     
  3. Ik zou zoiezo niet overstappen . Is dat dat ze beloven dat de prijzen voor zoveel jaar vaststaan ? De energieprijzen gaan volgend jaar flink omlaag !

    Niet doen dus...
     
  4. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zou heel goed lezen wat er in die papieren staat, dit klinkt niet als een verkoopmethode van Nuon, maar meer van de NEM en zo en daar wil je NIET bij zitten, geloof me.
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nee klinkt inderdaad niet als Nuon.

    Misschien kun je beter zelf bellen met Nuon.
     
  6. pimpermel

    pimpermel Lid

    15 feb 2009
    91
    0
    0
    dank voor jullie reacties.
    als ik zou overstappen op nuon zou ik een jaarcontract krijgen. en dus de verlaagde tarieven die in juni of juli ingaan. stap ik niet over profiteer ik ook niet van de daling van de energieprijs. enerzijds is het dus wel gunstig, maar ik moet zeker goed de voorwaarden doorlezen. maar goed, ik betaal nu ook geen hoofdprijs dus ga maar eens vergelijken. ik weet wel dat ik de volgende keer niet weer opneem of in ieder geval ze afwimpel. ik trap nogal snel ergens in geloof ik..
     
  7. pimpermel

    pimpermel Lid

    15 feb 2009
    91
    0
    0
    ok, het was in ieder geval degene die bij kassa onlangs als beste is getest op betrouwbaarheid enzo. ik dacht eigenlijk nuon te hebben verstaan, maar misschien heb ik iets verward..
     
  8. jolanda1976

    jolanda1976 Bekend lid

    29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ik zit al jaren bij de nuon, vanaf het begin dat wij gingen samenwonen. Nooit geen problemen mee gehad en blijf dan ook gewoon bij nuon! 2 weken geleden is mijnvriend gebeld door NEM en hij had gezegd je mag altijd wat opsturen! Een dag later lag er een pakketje in de bus met een bevestiging van de aanmelding. Pffff, ik was echt kwaad! Ik neem nooit iets door de telefoon, gooi altijd haak erop :)

    Nu kon ik binnen 7 dagen annuleren middels een aangetekende brief. Kreeg gisteren de bevestiging van hun dat ze de brief hadden gekregen, dus ben nu weer afgemeld gelukkig.
     
  9. Margot1988

    Margot1988 Actief lid

    2 sep 2008
    402
    0
    16
    ik ben nou al 3x gebeld door nuon... elke keer of ik wilde overstappen, het antwoord was elke keer nee... wat mankeren ze aan hun oren? #-o
     
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    En toch ben ik erg tevreden over Nuon. Essent vind ik trouwens ook prima.
     
  11. Naiobi

    Naiobi VIP lid

    25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Als Nuon niet jouw vaste leverancier is. Zit je altijd aan transportkosten voor het andere bedrijf vast. omdat die leidingen van hun zijn.

    meestal komt de prijs uiteindelijk weer op hetzelfde neer als nu bij je "eigen" leverancier.

    Tijdens mijn werk bij een energiebedrijf werd mij altijd aangeraden om niet over te stappen naar een bedrijf wat eigenlijk niet de officiele leverancier is..

    Maar dat is al 1,5 jaar geleden dat ik daar werkte.. maar daardoor stap ik niet over.




    p.s. als je je papieren laat toesturen zien hun dat als een ja voor levering..
    Nooit iets oplaten sturen als ze je er naar vragen :)
     
  12. pimpermel

    pimpermel Lid

    15 feb 2009
    91
    0
    0
    ik zit nu ook niet bij eneco, dat is dacht ik de leverancier van hier. waar kan je dat opzoeken, weet iemand dat? voor zover ik weet heb ik nooit transportkosten betaald, of gaat dat via de rekening van je eigen leverancier?
     
  13. leonieb

    leonieb Lid

    15 aug 2007
    79
    0
    0
    Nuon haalt dit soort praktijken wel uit hoor, ze beloven je nu mooie kortingen ed maar volgend jaar gooien ze de prijzen omhoog en betaal je je blauw. Zou sowieso wachten tot 1 juli, dan kun je beter vergelijken, gaan de prijzen dalen nl.

    Zijn heel veel leveranciers die nu klanten proberen te binden....
     
  14. pimpermel

    pimpermel Lid

    15 feb 2009
    91
    0
    0
    maar ze hadden mij gezegd dat ik zou profiteren van de prijsdaling van 35%. ik denk dat ik het maar linea recta weer terug stuur..
     
  15. leonieb

    leonieb Lid

    15 aug 2007
    79
    0
    0
    Nuon heeft begin dit jaar de prijzen omhoog gegooid met ca 22 %, dus die daling van 35% is niet echt reeel.

    Kijk goed naar de kleine lettertjes.....
     
  16. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    wouden ze je actieprijs verkopen? Dan krijg je een korting op de jaarafrekening en heb je geen vast tarief, dus als de tarieven straks naar beneden gaan, dan gaat de actietarief daar ook in mee en heb je nog de korting op de jaarafrekening. Hoe lang is het geleden dat je de jaarafrekening bij deze leverancier hebt gehad? Want je moet er wel om denken dat je bij je oude leverancier een eindafrekening krijgt, het is gunstig om over te stappen als je net een jaarafrkening hebt gehad.
    En verder over tarieven van de leveranciers, het ligt allemaal ongeveer gelijk je moet er goed op letten wat er in de prijzen is meeberekend (energiebelasting,btw) sommige leveranciers vermelden dit er niet bij waardoor hun prijzen lager lijken.
     
  17. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Niet alleen NUON heeft begin dit jaar de prijzen zo omhoog gegooit, dat hebben zo goed als alle maatschappijen gedaan. Dit ivm de inkoop van energie tijdens de hoge olieprijs, dat merk je altijd pas een paar maanden later. Nu is de olieprijs alweer een tijdje ontzettend laag en daar gaan we in juli weer van profiteren, daarom een daling van sowieso die 22% + nog eens 12% procent extra dan. Dit geld ook voor alle maatschappijen. Jammer genoeg zijn er nog steeds mensen dom genoeg om in dure tijden contracten af te sluiten voor 3 jaar of langer bij de verschillende maatschappijen. Zolang mensen hierin blijven trappen, blijven ze dit soort dingen aanbieden. Geef ze eens ongelijk... Mensen moeten gewoon beter opletten en niet overal maar ja opzeggen, omdat ze niet durven te weigeren...

    Ts, goed de kleine lettertjes lezen. Is het echt een contract voor een jaar (een jaarcontract is namelijk heel normaal)? Kopen zij ècht je boete af? En profiteer je ècht van die korting van 35%? En wanneer heb jij je contract van 3 jaar afgesloten bij je huidige maatschappij (was dat in de dure of goedkopere tijd) en probeer dan eerst uit te rekenen of je uiteindelijk echt goedkoper uit bent..Nuon is gerust een betrouwbare maatschappij, daar hoef je het niet voor te laten.
     
  18. andrea83

    andrea83 Actief lid

    23 apr 2008
    241
    0
    0
    Ik vind Nuon een vreselijk bedrijf, ze hebben mij onterecht overgenomen waardoor ik nu heel erg veel ellende heb met gas en electra. Daarnaast wilde Nuon mij af laten sluiten omdat ik niet zou betalen, dit terwijl ik geen klant ben, ook nooit contact met ze heb gehad, ze niet eens mijn naam hebben maar mijn adres wel in hun systeem staat. Dit is een beknopte samenvatting van alle ellende die ik gehad heb.
    Uiteindelijk is dit na heeeeeeeel veeeeeeel betaald bellen, wat ze natuurlijk ondanks dat het hun fout is niets aan willen bijdragen, terug gedraaid. Wat dat mens aan de telefoon dan ook nog tegen mij zegt is dat ze hiervoor niks in rekening zullen brengen voor me. Dat had er nog eens bij moeten komen!
     

Deel Deze Pagina