van Asten babysuperstore waardeloze winkel!!!

Discussion in 'De babyuitzet' started by flapuit27, Sep 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flapuit27

    flapuit27 Lid

    Feb 23, 2009
    89
    0
    0
    rayonmanager
    Amstelveen
    Wil even mijn frustratie kwijt over van Asten in Tilburg!
    Heb daar een Mura 4 gekocht en vanaf het begin af aan al problemen.
    Nu is de wagen terug gestuurd naar Maxi cosi, 2 weken weg geweest en nog steeds het probleem met de voorwielen die heel erg wiebelen!
    Vandaag weer gebeld, wat nu? Moet hem weer inleveren, ben hem dat wer minstens 2 weken kwijt en dan zullen we wel zien of het beter is krijg ik te horen:x:x:x

    Ben zo pissig, 700 euro voor een wagen en dan zulke slechte service!
    Iemand hier ervaring mee bij van Asten of een andere winkel?
    Weet ff niet meer wat ik moet doen!:(
     
  2. consider

    consider VIP lid

    Jan 24, 2008
    14,030
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Jeetje meid, dat is echt niet fijn!
    Kreeg je wel een leen kinderwagen mee?
     
  3. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Bah wat vervelend!
    Zelf nooit problemen gehad met van Asten.

    Als ik jou was, zou ik Maxi Cosi zelf bellen.
    En t verhaal doen, wie weet hebben hun wel een geschikte oplossing voor je.....

    Succes!
     
  4. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik zou de koop ontbinden en je geld terug eisen! Je staat in je recht, zij hebben een ondeugdelijk product geleverd wat niet binnen een redelijke termijn hersteld is.
     
  5. krumpie

    krumpie Actief lid

    Dec 4, 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    ik heb hetzelfde probleem met de mura4, mijn wagen is vorige week opgestuurd naar maxi-cosi, zou zo een 1,5 week duren. nog even afwachten dus of het verholpen is......

    wagen is overigens gekocht bij babyplanet, tot nu toe wel goede service gehad.
    kreeg het onderstel van de mura4 mee uit de showroom als vervanging.

    het probleem met de voorwielen is overigens een bekend probleem bij maxi-cosi. vraag me eigenlijk een beetje af of ze jou wagen wel naar maxi-cosi hebben gestuurd en niet naar hun eigen "reparatiedinst"
     
  6. kahrin

    kahrin Fanatiek lid

    Sep 8, 2008
    1,020
    0
    0
    Van Asten staat bekend om goede prijzen en slechte service, tenminste, dat hoorde ik toen om me heen, dus ben er nooit naartoe geweest.........
     
  7. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Wij zijn er 1 x geweest het zou een "superstore" zijn maar zo super en groot vond ik hem niet! Vond het erg tegenvallen!
    WIj zagen er ook 3 mooie schilderijtjes vroegen ze gewoon 60 euro voor (kleine schilderijtjes) en ook andere dingen leken er veel duurder dan dat ik b.v bij de baby dump heb gezien!
    Nee ons bezoek was eenmalig en nooit meer!
     
  8. jewe

    jewe VIP lid

    Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Als ik het zo hoor kan van Asten er niet veel aan doen in princiepe. Als winkelier ben je altijd afhankelijk van de fabrikant. De fabrikant moet zorgen dat de wagen gerepareerd wordt naar behoren. Het enige wat de winkelier kan doen is je eventueel een leenwagen of onderstel aan te bieden.

    Ik snap dat het niet leuk of je wagen zo lang kwijt te zijn, maar ja. Je moet het eigelijk zo zien als je een auto koopt en er is iets kapot dan wordt ie ook gerepareerd en heb je ook geen recht op een nieuwe auto.

    Hopelijk wordt je wagen deze keer wel naar behoren gerepareerd.
     
  9. Blaak

    Blaak Niet meer actief


    Sodeju die hebben lef zeg qua prijzen.. Mij zie je daar dus nooit hihihi:$
     
  10. Rian

    Rian Actief lid

    Nov 7, 2007
    443
    0
    0
    Als klant heb je in principe niets met de fabrikant te maken. Je hebt je product bij de winkel gekocht en zij moeten jou helpen. Hoe en waar is niet jouw probleem, maar die van de winkel. Die moet het oplossen.

    Fabrikant bellen wil overigens wel helpen hoor. Komen ze er ook achter dat de winkelier zijn taak als dealer misschien niet naar behoren uitvoerd.
     
  11. mama van chayenna

    mama van chayenna Bekend lid

    Jun 25, 2009
    843
    24
    18
    Female
    Ikzelf heb ook een hoop bij van asten gekocht alweer bijna 3 jaar terug, maar nooit problemen gehad.
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik haal eigenlijk alles bij van asten en heb er nooit problemen mee gehad. enkel met de bezorgservice. we zouden eerst alles zelf ophalen maar mijn vriend moest werken en dus besloten we het toch te laten bezorgen. aan de telefoon zeiden ze dat ze het naar boven zouden brengen. nou niet dus he. alles werd in de gang geflikker (onder in de flat) en mocht zellf 6 maanden zwanger alles naar boven tillen. dag 50 euro had het dan net zo goed zelf kunnen kunnen ophalen.

    toen ik het uitpakte bleek er een onderdeel te missen. als tegemoetkoming kreeg ik een tegoed bon te waarde van 20 euro en heb het boutje later toegstuurt met de post
     
  13. chantal84

    chantal84 Fanatiek lid

    Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Ik heb er vorige week mijn maxi cosi gekocht. Was wel heel erg druk maar vond het wel prima...
     
  14. Happymommy84

    Happymommy84 Niet meer actief

    Aangezien ik in Tilburg woon hebben wij ook al onze spullen daar gekocht. Met spullen (tot nu toe) geen problemen. Vond de bezorgskosten wel erg veel als je net voor een paar duizend euro spullen heb gekocht. Die heb ik er gelukkig ook vanaf kunnen lullen, was gewoon een principe kwestie geworden. Maar goed weet inmiddels wel dat als je lang volhoud en doorzeurt je daar uiteindelijk je zin wel krijgt. Dus ik zou zeggen, blijven zeuren en dreigen met verdere stappen. Zijn ze heel gevoelig voor...
     
  15. meidenhuis

    meidenhuis Niet meer actief

    Wanneer heb je de wagen aangeschaft?

    Het klinkt heel vervelend maar je moet de fabrikant/winkelier wel in de gelegenheid stellen de kinderwagen rendabel te maken. Hier staat meestal een termijn voor van 3 reparaties. Is de kinderwagen dan nog niet goed kun je een omruiling eisen en anders de koop ontbinden. Echter als je flink op je strepen gaat staan als je de kinderwagen in de afgelopen 6 maanden hebt aangeschaft kun je ook een omruiling eisen. Helaas is van Asten inderdaad niet echt makkelijk met dit soort dingen....

    Succes!
     
  16. flapuit27

    flapuit27 Lid

    Feb 23, 2009
    89
    0
    0
    rayonmanager
    Amstelveen
    De kinderwagen heb ik in juni gekocht.
    Heb contact gehad met Maxi Cosi/Dorel en die vertelde ook dat er 3 keer een reparatie wordt uitgevoerd voordat er eventueel een nieuw product geleverd gaat worden.
    Dat is opzich mijn probleem ook niet, alhoewel ik het wel raar vind als je voor 800 euro aan een kinderwagen uitgeeft deze niet goed is :x
    Maar dat ze bij van Asten zo onbeschoft zijn dat irriteert mij mateloos. Ik ga van de week de wagen terug brengen en dan EIS ik een mura onderstel als leenwagen, want anders kan ik mijn eigen reiswieg niet gebruiken. En dat ranzige ding van de vorige keer daar ga ik mijn kleine ventje niet in leggen. Hij lag er trouwens ook al klem in omdat het een flinke jongen is;)

    Mijn lesje heb ik wel gehad, ik koop nooit meer wat bij die mafkezen van van Asten!!!:D
     
  17. lauraatje

    lauraatje Actief lid

    Feb 9, 2009
    255
    0
    16
    almere
    ik heb nooit problemen gehad bij van asten en vond de prijen juist erg meevallen. succes want het is wel vervelend ja.
     
  18. brendat

    brendat Bekend lid

    Jun 6, 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    O, kleine tip: ga vooral op een wat drukkere dag! De aanwezigheid van potentiele nieuwe klanten doet vaak wonderen!
     
  19. juffie112

    juffie112 Nieuw lid

    Oct 29, 2006
    4
    0
    0
    Ik zou Dorel in Helmond even bellen. (Dat is de leverancier van Maxi-Cosi etc). Zelf problemen gehad met een Quinny die de Prenatal niet wilde oplossen, want het 'hoorde' gewoon zo. (pillen van de stof na 2 weken gebruik). Uiteindelijk alles nieuw gekregen doordat Dorel het wel serieus nam en de klacht daar allang bekend was.
    Het is wel raar dat ze geen leenwagen geven.

    Is het overigens wel een nieuw model, want van Asten staat erom bekend oude partijen op te kopen en misschien geeft dat problemen met de garantie/reparatie?
     

Share This Page