Vakantie met kindje jonger dan 1 jaar

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Foody, 27 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foody

Foody Lid

16 mrt 2009
    Wat zijn jullie plannen / ervaringen / tips om op vakantie te gaan met je kind jonger dan een jaar?

Onze meid is 7 maanden en we zijn ons aan het orienteren. Zal waarschijnlijk wel een weekje ergens in de buurt worden, want een vliegreis of lange dag in de auto zitten schiet denk ik niet zo op met zo'n kleintje of zijn jullie anders van mening?

En je zit natuurlijk ook een beetje aan je vakantieadres "gekluisterd" omdat je kindje natuurlijk nog de nodige slaapjes enzo nodig heeft, dus wat zijn dan leuke tips? Ben erg benieuwd! :D

2. tulip

tulip Niet meer actief

hoi, wij zijn vorig jaar met een 9 maanden oude baby gaan kamperen. Gewoon in een tent op een luchtbedje, ja de kleine in een campingbed natuurlijk. De autoreis naar oostenrijk was 12 uur en perfect verlopen. We zijn rond 10 uur s avonds gaan rijden en waren er dus 's ochtends rond 10 uur. Meisje is s nachts niet 1 keer wakker geweest. Rond acht uur s ochtends werd ze wakker en kreeg toen een flesje pap. Het water heb ik warm gehouden met een thermosfles.

Ik heb het gekluisterd zitten niet zo ervaren, heerlijk dat ze 2 dutjes deed, konden papa en mama lekker een boekje lezen. Als we ver wilden rijden gingen we s ochtends op slaaptijd weg en aan het einde van de dag op slaaptijs weer terug.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij zijn met dochter wel op vakantie geweest toen ze 7,5 maand was. Puur om de reden dat we zelf op vakantie wilden dochter had zich ook prima thuis vermaakt natuurlijk.

We hadden eerst 2 weken een huisje in Duitsland gehuurd bij Trier in de buurt. Was wel leuk, maar het huisje viel wat tegen. Wij zijn echte kampeerders en dan is alleen ook maar alleen. Daarna nog een weekje gekampeerd met de tent, dat vonden we leuker (maar je moet er van houden).

Kortom gewoon doen wat je normaal ook leuk vindt: huisje/hotel/camping. Wij vinden het heerlijk om voor de tent te zitten `s avonds en dat de kleine lekker ligt te slapen.

Wij deden vaak `s morgens een uitstapje en `s middags "thuis" blijven. Met 7,5 maand sliep dochter alleen nog `s middags dus dat scheelde al.

4. Foody

Foody Lid

16 mrt 2009
    Kijk dat klinkt als een leuke vakantie en goede tip om s nachts te gaan rijden!

Ja gekluisterd klinkt negatiever dan ik het bedoel. Het is meer omdat wij voorheen vaak dingen deden, zoals uit eten gaan enzo, wat nu natuurlijk zonder oppas niet echt mogelijk is. Maar er zijn erg leuke alternatieven natuurlijk zoals bv BBQen.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

We gaan in juli een weekendje slagharen doen.

En ja we zien wel hoe de dagen gaan lopen. Maak me niet zo druk het scheelt wel dat we een huisje daar hebben als ze het echt zat is in de kinderwagen dan gaan we rusten. Maar denk dat ze onder het wandelen enz van zelf wel inslaap valt.

Zit er meer mee of ze s avonds wel lekker gaat slapen. Ze is van af haar geboorten nog niet een dag uit huis geweest. Ja wel opvisite maar altijd in eigenhuis/bed geslapen tot nu toe. We twijvelen of we ook al een campingbedje mee nemen. Denk eerlijk gezegt van niet. Een van ons gaat denk naast haar liggen op het grote papa mama bed. En de ander neemt een van de stapel bedden hihi. Zo hebben we ook meer plek in de auto. Als ze ouder is nemen we wel een camping bedje mee. Maar als we weg gaan is ze net 4 maanden;)

6. tulip

tulip Niet meer actief

nee dat is idd zo van het uit eten gaan. Maar wat je al zei, leuke alternatieven. Wij gaven haar wel eens rond 6 uur eten, dan douchen, boekje en slapen en dan gingen we zelf op het gemak barbequen. Wij vonden het s nachts rijden ideaal en zouden het nooit meer anders doen. Zelf ben je wel een beetje gaar, maar dat heb je met een dagje weer opgelost. De eerste dag hebben we meteen de tent opgezet en wat gegeten. Toen was het voor de kleine meid al weer tijd voor een dutje en zijn met z'n drieen op het grote luchtbed gaan liggen. Meisje sliep meteen en hebben 3 uur geslapen met zn drieen. Einde van de middag nog wat boodschapjes en toen s avonds op tijd naar bed. We hebben echt een top vakantie gehad. 2 1/2 lekker in de buitenlucht en stralend weer gehad.

7. tulip

zou je haar niet gewoon lekker in de kinderwagenbak laten slapen??? Dat hebben wij rond die leeftijd ook gedaan bij een midweekje centerparks. Ideaal.

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    zuid holland
    over 10 dagen gaan we op vakantie nara Mallorca en dan is onze jongste 9 maanden. je maakt het zo moeilijk als je zelf vind.
    Verleden jaar zijn we op vakantie geweest met een kind van 11 maanden en was ik 32 weken zwanger.
    we zijn toen naar Grieknland gegaan want onze manier van vakantie vieren is vooral veel zwemmen en een beetje luieren.
    Het vliegen was echt een makkie, Roos sliep bijna de hele tijd en van de +- 25 kinderen in het vliegtuig vond 1 het niet zo leuk, maar dat is dan maar even doorbijten

We hebben nu een appartement met een afsluitbaar tuintje genomen zodat we daar een badje in kunnen zetten en lekker kunnen lezen/spelletjes kunnen doen dus jullie kunnen je wel voorstellen dat ik superveel zin heb

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Klein auto tje hihi. De kinderwagen gaat wel mee maar daar past de maxi ook op en die moet helemaal mee. Dus is het kiezen en delen.:(.

Boven dien wil ze niet in een liggende wagen bak nu al niet;).Wilde zoon lief toen ook al niet. Dan gaat ze dus overdag in de maxi en veel op de arm. We gaan drie dagen daar slapen. We hoeven niet de hele dag door het park of vader of moeder gaan om de beurt met de oudste het park in. Kan de kleine op een kleetje of wat dan ook lekker vrij liggen en spelen.

10. tulip

tulip Niet meer actief

o ja das jammer, want het was voor ons een ideale oplossing, maar zo zal er ook wel een mouw aan te passen zijn denk.

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik ben vorig jaar met mijn zoontje (bijna 7mnd toen) naar Mallorca geweest... Heerlijk!! Het is maar ruim 2 uur vliegen, dus dat doe ik 10x liever als 12 uur in de auto eigenlijk... Het vliegen ging ook uitstekend! Hij heeft dehele heenvlucht liggen slapen op mijn buik & de terugweg heeft hij ook ruim een uur geslapen!

Mijn zoon deed toen nog 2 dutjes per dag.. Sochtends ging ik met hem naar de hotelkamer, hij slapen en ik een boekje lezen & smiddags ging ik met hem wandelen.. Dan viel hij in slaap en wandelde ik net zo lang tot hij wakker was! Heerlijk langs de boulevard... Verder veel zwemmen en luieren! Savonds ging hij gewoon mee uit eten en overal mee heen.. Ik had de instelling dat hij dan wel in de kinderwagen zou slapen (wat hij niet deed haha)

vorige week zijn we naar Turkije gegaan (mijn zoon is nu 1.5) ook perfect gegaan! 4 uur vliegen maar hij heeft al die tijd bij mij op schoot gespeeld & een beetje rondgelopen in het vliegtuig.. Goed te doen! Vakantie was TOP! Allinclusive 5 sterren hotel! Hele dag zwemmen, luieren, wandelen en spelen op het strand & in de kidsclub! Mijn zoon doet nu nog 1 slaapje en dan ging ik gewoon met hem mee & savonds liet ik hem laat op (22.00 - 23:00)

12. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    Zoetermeer
    Twee jaar geleden met onze baby van toen 10 maanden naar Mallorca geweest, vorig jaar zwanger en met dreumes naar Zakynthos (Griekenland) en dit jaar met peuter en baby van 6 maanden naar Kreta!

Wij doen dan All Inclusive.....uit eten is idd niet echt te doen. Heerlijk weer, kinder-doe-bad en speeltuintje en altijd wat te eten...prima!

13. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    Nijmegen
    Wij zijn ook altijd gewoon op vakantie gegaan. Dit jaar gaan we ook weer kamperen in Zuid Frankrijk. We gaan in twee dagen rijden en overnachten in een chambre d'hote.

Verder stellen we ons er op in dat we niet heel veel kunnen (normaal wandelen we graag in de bergen) en dat we ons vermaken in en om de tent met natuurlijk wel wat dagtripjes.

In plaats van 's avonds uit eten te gaan kun je ook 's middags ergens gaan lunchen. Dan kan je kleine of slapen in de wagen of er lekker bij zitten.

Pim

14. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.325
    136
    wij gaan 1juli naar italie kind van byna 2 en half en baby van 8maanden we willen proberen s nachts te rijden we gaan met caravan voor ons 1e keer buitenland met caravan.

gewoon proberen hoor

15. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    Ik ben al een aantal keer met kleintjes op vakantie geweest. Hoe kleiner ze zijn, hoe makkelijker, is mijn ervaring.
    Toen de oudste 5 maanden was zijn we een week op Mallorca in een appartement geweest. Vliegreis ging perfect, hij sliep de hele weg. We hebben daar een auto gehuurd en bijna elke dag tochtjes in de omgeving gemaakt. Baby sliep in de auto, en ik heb nog nooit zoveel terrasjes gepikt, bij elke voeding wel eentje, haha.
    Toen hij 8 maanden was gingen we op zomervakantie, kamperen in Zwitserland en Italie. Ging prima, we hadden eerst slecht weer, maar hebben toen de zon opgezocht en toen was het heerlijk. We zijn een paar dagen aan zee geweest en toen sliep hij 's middags op het strand in de kinderwagen in de schaduw. Wij trekken vrij veel rond en zorgden dan meestal dat we reden tijdens zijn slaaptijden en als hij wakker was, zochten we weer een nieuwe kampeerplek.

Vorig jaar was de jongste 4 maanden toen we op zomervakantie gingen, kamperen in Oostenrijk en Tsjechie. Ook dat ging heel makkelijk, ze zijn beiden overigens voor het eerst gaan doorslapen op vakantie. Toen de jongste 7 maanden was zijn we nog een week in een huisje in Duitsland geweest. Elke dag wel uitstapjes gemaakt, hij sliep graag en veel in een draagdoek, dus dat was wel ideaal.

Nu moet ik wel zeggen dat ik erg makkelijke kinderen heb wat dat soort dingen betreft. Ze vinden autorijden heerlijk, slapen in een andere omgeving net zo goed als thuis en hebben ook geen moeite met een iets ander ritme of ander soort eten of zo. Dat geldt natuurlijk niet voor elk kind. Ik zou gewoon even bedenken wat jij zelf een fijne vakantie zou vinden en dat dan een beetje om de behoeftes van je kind heen plooien. Autoritten voor uitstapjes tijdens slaapjes plannen, dat soort dingen. Dan hoef je ook echt niet aan huis gekluisterd te zitten. Of je kiest een megaluxe mooi huisje, zodat het helemaal niet erg is om wel aan huis gekluisterd te zitten natuurlijk!

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Vorig jaar zijn wij met Robyn (toen 9 maanden) naar centerparcs geweest. Elke dag lekker gezwommen, naar de speeltuin geweest (samen schommelen is heel leuk), en naar de kinderboerderij. Lekker rustig aan gedaan, maar toch even lekker van huis weg.