Ha meiden, Ik kan weer een domme actie op mijn naam zetten hoor. Vandaag kreeg ik een herinnering binnen van het kdv dat ik de laatste rekening nog niet had overgemaakt. Aangezien ik zeker wist dat ik het wel gedaan had ging ik het even opzoeken op mijn afschriften (online). Ik kijk het na en jahoor, netjes overgemaakt. Ik dacht nog; 'ach, kan gebeuren, heeft het elkaar zeker gekruisd', totdat ik -stomtoevallig dat ik eraan dacht want dit doe ik normaal nooit- het rekeningnummer controleerde met het nr van het kdv.... En je raadt het al; verkeerde nummer ingevuld... oops. Ik heb nu dus iemand heel blij gemaakt met 1200 euro.... en het kdv zit te wachten op hun geld. Omdat ik een HELE hoge andere rekening heb ontvangen (à 4000,-) zijn mijn spaarcenten er nu wel doorheen gejaagd... Iemand ENIG idee wat ik kan doen? Kan ik dit geld terugvorderen van de bank bij de andere rekening eigenaar o.i.d.?? (en ja, dit is idd erg dom allemaal en helaas kun je de naam van de rekeninghouder niet controleren bij ING internetbankieren tenzij het van een ing naar een ing rekening gaat en dit moet naar een bankrekening en dan 'zie' je den naam dus niet van de ontvanger bij het overmaken). Hoe moet ik dit aanpakken? Ik wil morgen eigenlijk het kdv gaan bellen en de situatie uitleggen, maarja... ik hoop maar dat ze het begrijpen... oh, wat voel ik me dom zeg Help me
Je hebt kans dat je het nog kan storneren bij je bank, moetje ff bellen. Denk dat je toch bij je bank moet zijn om het echt terug te krijgen, Succces!! echt balen zeg!
Ik zou zeker even contact opnemen met ING, want overschrijvingen die je zelf gedaan hebt kun je volgens mij terug laten storten. En wat betreft het kdv gewoon even uitleggen en desnoods even een printje maken van de overschrijving kunnen ze iig zien dat je niets hebt verzonnen. Succes!
Nee dat kan dus niet. Ik heb t vorig jaar ook gehad met geld voor t KDV. De bank adviseerde mij, om nogmaals een bedrag...bijv 1 euro..over te maken, met verzoek erbij om het andere bedrag terug te storten. Ze kunnen wel iets in werking zetten (vergeten hoe t heet) maar dat wil nog steeds niet zeggen dat je t terug krijgt. Bij mij werd het gelukkig weer netjes teruggestort
Ik wil wel een printje maken, maar ik heb geen printer, die heb ik wel op mn werk maar daar kan ik weer niet op internetbankieren komen, ik krijg de pagina ook niet opgeslagen. Nouja, ik zet mn puppy ogen wel op en mn pruillip, ik ga dit niet verzinnen natuurlijk. Sta je dan met al je goede bedoelingen.... boehoe. Duurt het lang als je zoiets terugvordert van de bank???? Weet iemand dat toevallig.
Ja dat kun je terugvorderen bij de persoon waar je het per ongeluk naar hebt toe gestort. Dat doet je bank dan namens jou. En de persoon die het foutief heeft ontvangen is verplicht het terug te storten.
@Bosi, dat is ook zo. Maar dan moet er eerst onderzocht worden hoe en wat etc. Daar kan best lang over heen gaan. Ik ben toen ook echt 3 dagen met de bank aan t bellen geweest.
jeetje... ik hoop dat het je gaat lukken! ik heb deze link je opgezocht Overboekingen - ING - Klantenservice
Ok, dat zou kunnen. Bij elke bank is dat anders. Ik heb bij de ING gewerkt en dat ging toch altijd erg snel. Een vriendin van me zat op een bepaalde afdeling waar ze de onderzoeken deden en dit kwam erg vaak voor.
Ik vind het natuurlijk vreselijk dat dit gebeurd is, maar het ergste is eigenlijk dat ik niet hoop dat het kdv nu ineens gaat zeggen dat mn kinderen niet meer mogen komen ofzo, of dat ze het contract ontbinden (ik denk dan ook gelijk zo lekker zwartgallig he ). Ik ga morgen eerst het kdv bellen, dan maak ik desnoods de helft morgen over en de andere helft als mn salaris binnen is (maandje zwart zaad leven lukt best wel en dan hopen dat ik mn geld snel terug heb). Hopelijk gaan ze ermee akkoord.... bah, vind het maar niks, wat ben ik toch een doos he...
Hm ik heb het ook eens gehad en zit bij de Rabo. Het rekeningnummer klopte niet met de naam dus bij de Rabo ging er automatisch een "lampje branden" En het geld werd dus niet overgemaakt. Wel was het er bij mij af maar na 2 dagen had ik het weer terug. (hoefde ik niks voor te doen trouwens)
Misschien kan je een print-screen maken (van de intenetbankierpagina) en die op je werk uitprinten? Wat vervelend zeg hopelijk is het snel opgelost.
tsja, eigenlijk vind ik het gewoon slechte service van de bank! een cijfertje verkeerd is zo gauw gemaakt, zoals de rabo het doet vind ik het veel beter!
Als je via internetbankieren geld overmaakt naar een verkeerd rekeningnummer kun je het niet zo maar terug laten halen helaas. Ik zou morgen de bank bellen en vragen of zij contact op willen nemen met degene waar je het geld naar toe hebt gestort. Diegene is echter niet verplicht het terug te storten aangezien jij een fout hebt gemaakt. Hoop alleen dat ze goedgezind zijn en het gewoon weer naar je terug over maken, want dit zijn natuurlijk wel grote bedragen.
Klopt ind, en stel die gene geeft het geld niet terug dan krijg je de adres gegevens van die persoon om aangifte te doen.
Ik heb ook ooit een bedrag op me rekening gekregen 300 euro en kreeg later een brief dat ik het terug moest storten
Ik hoop idd dat ik het geld 'gewoon' terug ga krijgen natuurlijk, idd het is een groot bedrag, maar ik baal meer voor het kdv en ik ben nu meer bang dat mn kids dadelijk niet meer mogen komen o.i.d., naja, ik bel ze morgen wel, leg het uit en dan hoop ik maar dat ze genoegen nemen met uitstel van betaling ofzo... he bah, wat een gedoe zeg.