Ja jongens, maar deze belasting wat geheft wordt is geen winst. Dat gaat gewoon weer terug naar andere zaken als toeslagen, onderwijs, infrastructuur, etc. etc. etc. etc.
Dat is ook zo, maar ik denk dat het meer transparant moet worden wat er daadwerkelijk met "ons" geld gebeurt. Vorige week waren we in België, er stond bijvoorbeeld bij wegwerkzaamheden wat ze deden en wat het totaal kost. Zelfde als in een pretpark daar, nieuwe attractie aan het bouwen en het kost zo en zoveel.
Ja met de werkgever is in dat geval vast iets te regelen. Mijn man werkt offshore dus gaat meestal met de taxi of openbaarvervoer naar Schiphol/Groningen/Denhelder. Ik kan bijna alles lopen of fietsen. Ook wel de boodschappen ( AH 2 minuten bij ons vandaan, )
Wij proberen ons er niet zo druk meer om te maken. Sinds m'n man in de buurt werkt en op de fiets kan gebruiken we de auto al veel minder. Ik werk 3 dagen per week maar carpool zo'n 1 a 2 keer per week met een collega. Werk echt te ver om te fietsen en wíl ook niet dichterbij werken want nu kom ik nooit leerlingen tegen en dat bevalt me uitstekend (ben docente in het voortgezet onderwijs). Alleen jammer dat de reiskostenvergoeding niet zo best is in onze CAO maar goed, door het carpoolen is het goed te doen. We vinden de vrijheid die de auto ons geeft ook heerlijk dus weg zullen we 'm niet doen.
tis echt schandalig. wij tanken gelukkig een stuk goed koper maarja dat ik niet voor iedereen gunstiger natuurlijk om de grens over te gaan.
Tsja het is duur, maar als ik het verschil uitreken tussen bijv. 1,45 per liter, en 1,75 per liter, op 50 liter tanken, valt het alsnog wel mee vind ik. Ik eet er niet minder om of zo. Ik probeer gewoon maar positief te denken...morgenochtend moet ik weer tanken namelijk
Is toch 15!!! euro per tank beurt(als ik goed gerekend heb haha) en wij moeten zeker 1x per week tanken. Dus dat 60!! meer aan benzine ik vind het toch veel hoor daar kan ik een week van eten.
Wij tanken 1 keer per maand (de laatste maanden nog niet eens) dus dan valt het verschil erg mee inderdaad. Maar als je 1 keer per week moet tanken, dan is het wel een aardig verschil.
Wij merken het ook echt wel hoor. Mijn vriend moet minstens 2 x in de week tanken (diesel), 80 liter geloof ik. Hij rijdt erg veel voor z'n werk. En ik moet 1 x in de 2 weken ongeveer tanken (benzine), 50 liter.
Wij zijn gelukkig van 5 keer per maand naar 1 keer per maand tanken gegaan, anders waren we ook niet zo blij! want denk maar niet dat je meer reiskostenvergoeding krijgt natuurlijk...
Dit lijkt me toch wel het beste argument om bij de keuze voor een auto vooral te kijken naar het verbruik! En heel kritisch te zijn over de ritten die je maakt. Want het gaat inmiddels wel om echt serieuze bedragen.
nou ik denk dat het wel degelijk veel scheeld. al je 50 liter tankt op 1,75 is het 87,50 en bij 1,45 is het 72,50 dat is 15 euro verschil en in ons geval is dat toch 130 kilometer. al je voor het eerste bedrag gaat tanken natuurlijk (kan niet loopt de tank over) en wij tanken 1x per week dus dat is 60 euro per maand en dat ik voor veel mensen toch veel geld.
blij dat ik niet rij.... wat een stelletje idioten. er gaat al meer dan een euro naar de staat per liter.
Mijn man en ik rijden ook alle 2 veel voor ons werk. Maar krijgen alle 2 goede reiskosten vergoeding voor (houden alle 2 geld over van onze maandelijkse reiskosten) Maar het is en blijft veel geld.
Gelukkig kan de auto over 2 maanden heel wat meer stil staan. Vind het gewoon belachelijk duur. Zolang ze bij onze oosterburen een beetje minder duur zijn gaan we daar naartoe.