€200 gevonden, wat moet ik ermee

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 8 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Sorry hoor, maar jouw vergelijking gaat echt way over the top!!!

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Precies !!

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ik had niet eens tijd gehad om een topic. Te openen, was lekker op terrasje gaan zitten.

Wat je vind mag je houden, is mij altijd aangeleerd.
    Als het nou een portomonee was geweest of iets anders met een naam had ik het nog wel terug gegeven.

Maar als ik 200 verlies ik kom er daarna achter loop terug zie niks, ga ik echt niet naar de politie maar ga ik er gewoon vanuit dat ik dikke vette pech heb gehad.

4. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    En allemaal smoesjes, "als het een portemonnee was geweest, had ik hem wel terug gebracht"!
    Nou zou te lezen hadden jullie die volgens mij ook leeggehaald.
    Ik vind het echt schandalig.. Jammer maar idd, die samenleving zijn wij met zn allen!

Een pak geld kun je ook wel achterhalen. Je vraagt gewoon een paar vragen aan eigenaar.. (die zich evt komt melden) Bijvoorbeeld: "hoeveel geld is het ? Papier geld of muntjes? Wat voor papiergeld, waar ben je het verloren enz.."

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gelukkig is een bedrijf daarvoor verzekerd ;)

6. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48

Dus een fiets die niet op slot staat,en je loopt er tegen aan, mag je hem houden? Autosleutels die je vind mag je houden, plus bijbehorende auto? Vijftig euro, die je ziet dat iemand verliest, hou je?
    Wat leer jij je kinderen? " ach, leuke fiets, waar heb je die gevonden, zet maar snel in de schuur"!

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    #187 Debaky, 9 jul 2013
    Laatst bewerkt: 9 jul 2013
    Dan zou ik maar eens beter gaan lezen, heb niemand zien zeggen dat ze de portemonnee leeg halen en dan pas terug geven, maar als jij je er beter bij voelt om dat te denken be my guest :)

En ja hoor, vragen waar die gene het is verloren ;) Wat als jij nou niet weet waar je het bent verloren? Dan geef jij het dus niet terug ?

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Jep. Niet zo moeilijk lijkt me. Voor sommigen hier wel;)
    Mijn vader kon precies uitleggen hoeveel geld het was en in wat voor soort briefjes. Daarnaast heeft hij 3 plaatsen door gegeven waar dacht dat hij het verloren had. De vinder had gemeld dat het op de parkeerplaats lag, bij een bepaald winkelcentrum. Precies waar mn vader geweest was. Dus, hij kreeg zn geld terug.

9. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik was laatst honderd euro verloren (dacht ik) en ik zou super blij geweest zijn als het bedrag netjes was afgegeven..

Uiteindelijk naar de winkel gebeld en toen bleken zij een kasverschil van 100 euro te hebben dus ik had te weinig geld terug gekregen.
    Ik was zo blij toen want wij hebben het totaal niet breed.

Ik breng het liever naar de politie want dan is mijn geweten allicht schoon. Als zij het in eigen zak stoppen kan ik er niks aan veranderen maar ik heb on ieder geval mijn plicht gedaan.

10. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Dat dus!
    Zou je een briefje ophangen bij de supermarkt over het feit dat je 200 euro heb gevonden dan krijg je mooi even 20 reacties van mensen die die 200 wel zien zitten.
    Als er mensen bestaan die een heel maandinkomen binnenhalen wat oplichting betreft, zijn er ook vast mensen die 'aangifte' doen van 'verloren' geld bij de politie in de hoop dat iemand toevallig geld gevonden heeft. ;)

Misschien dat ik het zou melden, ik weet het niet. Maar ik denk toch eerder dat ik er lekker een drankje van zou doen en mocht er toch een eigenaar zichzelf melden of ik wat horen bij enig toeval. Dan krijgt diegene natuurlijk zijn 200 euro terug.

Of het de eigenaar zijn eigen schuld is? Dat vind ik niet. We zijn allemaal mensen en verliezen wel eens wat.

Ik hoop ik zo'n geval maar altijd dat iemand het gevonden heeft die er wat aan heeft. Net zoals mijn verlovingsring van 400 euro. Kwijt, nooit meer gevonden. Dan denk ik graag dat een alleenstaande moeder of vader hem vond en hem mooi kon verpatsen om een cadeautje voor haar kind zijn verjaardag te kopen.

11. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou hooguit de politie bellen om te melden dat ik het geld heb gevonden en dat als iemand zicht meld dat ze me dan kunnen bellen.

Maar als niemand zich meld, dan zou ik het houden :)

Een beurs is een ander verhaal, daar zit altijd wel iets in met een naam erop. Die zou ik dan netjes met de volledige inhoud op het politiebureau afgeven.

Zo hebben mijn broertje en ik een keer een beurs gevonden toen we jong waren en in een huisje in centerparcs verbleven. Zat iets van 250 gulden in.
    Die hebben we toen wel netjes afgeleverd bij de speelhal waar we die hebben gevonden. Daar melden mensen zich meestal wel als ze de beurs daar kwijt zijn geraakt

12. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens wel een keer geld gehouden :D

Bij de kassa van de ah kreeg ik 20 euro teveel terug, dit gaf ik netjes aan. Vervolgens ging de cassiere uit haar dak want zij maakte geen fouten. Nogmaals aangeven dat ik teveel terug ontving maar dat was echt niet mogelijk volgens haar. Toen ze boos werd heb ik het in mijn portemonnee gestopt.

Dat was een zeer eigenwijze dame ;)

13. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat veel reacties van mensen die het zomaar zouden houden zeg! :$ Ik neem aan dat jullie dat zo niet van je ouders geleerd hebben :(

Ik zou een briefje ergens opplakken op de plek waar ik het had gevonden, ik ga ervanuit dat iemand het daar weer zou gaan zoeken. En diegene weet dan wel hoeveel hij/zij is verloren zodat je weet of je de rechtmatige eigenaar voor je hebt.

14. Meijke

Meijke Niet meer actief

De politie bellen dat je het hebt gevonden. Dan mag je het houden zolang het niet opgeëist wordt.

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Nou ik net zo, ik had alleen in de desbetreffende winkel gevraagd, werd aangestaard of van lotje getikt was....

Sorry...... .????????? Als ik iets verlies is het me eigen schuld... En ik bn zoe koe die dat regelmatig overkomt, maar t is echt een vergelijking... Echt..... Geen woorden voor...

Maar hoe moet de rechtmatige eigenaar nu weten waar hij dit verloren is... Dat is punt met iets verliezen... Weten waar je het verliest, dus hoe moet hij dit aangeven??

Portomonne vink toch echt wat anders... Gekd is vervangbaar hoe lullig ook, maar hoeveel ellende heb je van alle pasjes vervangen

16. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Heel lief allemaal met briefjes en meldingen maken etc. Maar hoe ga je in godsnaam controleren van wie dat geld is. Als jij een afiche ophangt met 'hier is 200 euro gevonden, de rechtmatige eigenaar kan het bij mij afhalen', hoeveel rechtmatige eigenaren zul jij dan niet over de vloer krijgen ;).

Ik zou het zelf houden. Met een portomonee zou ik niet aarzelen om naar de politie te gaan.

17. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Er zijn allemaal al genoeg opties gegeven om de eigenaar evt te kunnen achterHalen. Blijkbaar leest iedereen daar over heen.
    Nogmaals je zegt natuurlijk niet dat je 200 euro gevonden hebt.. :( Dat zou dom zijn.. Maar er zijn genoeg redenen te bedenken hoe het wel te doen.. En nee, dat ga ik niet weer opschrijven, lees maar ff terug..

18. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    En TS, heb je al besloten? Of ben je lekker ervan aan het "genieten"?

19. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Ik hoop dat ze aan het genieten is, tis zo mooi weer buiten! ;)

20. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    als ik het zo los op straat zou vinden zou ik het ook houden. Je kan er inderdaad nooit achter komen van wie het is. In mijn ogen veelste veel oneerlijke mensen die daarover zullen liegen.

Een portomonee met inhoud zal ik nooit over twijfelen en gelijk terug brengen bij de eigenaar. Ben zelf een keer me portomonee kwijt geraakt met ruim 900 euro ( 3 id-kaarten, pinpas, veel fotos enz) en heb zo graag gehoopt dat iemand het terug zou brengen oid. Ook gelijk geroepen dat die persoon min 100 euro zou krijgen! Had net geld gepint om iemand af te betalen maar onverwachts uit eten gegaan. Helaas geld en portomonee nooit meer terug gehad.

Deel Deze Pagina