Valt me wel op dat veel mensen het hebben over een arm persoon die hard heeft moeten werken voor het geld en zelf amper meer rond kan komen, er is ook een grote kans dat het van een drugsdealer is of van ander tuig, als je altijd de meest 'zielige' situatie voor je ziet is het inderdaad een stuk erger. Ik praat het op deze manier niet goed maar de situatie is verder ook niet bekend. Om mensen nu gelijk simpele zielen of belachelijk te gaan noemen is ook onzin, ja via internet hoef je geen blad voor de mond te houden. Maar die mensen reageren alleen op een 'wat als' situatie, wie weet wat ze hadden gedaan als ze echt in die situatie zaten. Mensen oordelen op een 'wat als' antwoord is ook fout.
Vind het gewoon triest dat er zoveel smoesjes etc. Vallen. Kan je overdreven vinden, maar je hebt, lijkt mij toch een besef van wat goed of fout is?! Maargoed meer zeg ik er niet over, wordt er alleen maar boos over.
Ik vind het echt belachelijk hoeveel mensen het geld zomaar zouden houden.. Nog niet een beetje moeite doen om te zorgen dat het bij de eigenaar terug komt.. Onbegrijpelijk... Dit vind ik misschien wel de meest domme opmerking die ik gelezen heb in dit topic... Wat maakt het in hemelsnaam uit of JIJ het geld zou kunnen gebruiken?! Het is niet van jou, je hebt er geen recht op en je weet niet van wie het is en wat diegene daarvoor moet doen.. Als jij dus 200 euro verliest en je komt er bij toeval achter dat het terecht is gekomen bij iemand die bv. naar de voedselbank moet, zeg je dan ook: 'ach diegene heeft het geld nodig en kan het goed gebruiken'.. Dat is toch raar?! Als ik een kat of een hond vind mag ik die dan ook zomaar houden?! Een kindje wat zijn ouders kwijt is? Ik heb m gevonden, weet niet wie zijn ouders zijn dus ik hou m.. Heel vreemd....
Als je andere mensen zoiets toewenst dan ben je zelf nog erger bezig als TS. Sorry hoor. Je kan ook een beetje te overdreven reageren. Volgens mij is er hier ééntje gewoon jaloers dat zij het niet gevonden heeft . Driekwart van de moraalridders hier knijpt hem waarschijnlijk zelf nog harder in het donker. Of is het de werkelijkheid dat alle moeder Theresa's uit Nederland toevallig op ZP bezig zijn? Geloof daar geen klap van sorry... Dat is het voordeel van internet heh.. Jezelf anoniem beter voordoen als dat je bent.
Heel oneerlijk om het geld zelf te houden. Ik zou er een enorm naar gevoel van krijgen. Daarom zou ik melding maken bij de politie.
Ik vind sommige reacties toch echt wel overdreven hoor. Als ik 200zou verliezen zou ik ze denk ik niet eens gaan zoeken, ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dat echt niet gaan terug brengen. En ik heb het ook niet breed want leef ook van ww. Laats waren we een weekje weg en vergaten we de paraplu bij de winkel, 3 seconden later (bij wijze van spreken) terug en de paraplu was weg! Was een paraplu waar herinneringen aan zaten maar helaas weg. En dan heb ik echt niet de illusie dat als ik geld zou verliezen dat ik dat terug zou vinden. Ik vind de vergelijkingen over fiets stelen, hond vinden of kindje dat papa en mama kwijt is hier niets mee te maken hebben. We hebben het hier over papier, geld en ja veel mensen moeten er hard voor werken maar als ik dat geld echt niet kon missen als ik de rest van de maand op een houtje moest bijten, dan verloor ik echt geen 200 dan deed ik dat goed in mijn beurs en in mijn tasje dat viel er echt niet perongeluk uit.
lekker houden hoor (moet je het maar niet kwijtraken) hoef je je ook niet schuldig over te voelen vind ik je hebt gewoon geluk (als je een fiets zou vinden met een sleutel erin ofzo zou ik dat wel melden maar geld nee hoor)
OMG hebben jullie het nou echt al 23 paginas hierover?? Wie noemde hier het woord zielig? Man, ga naar buiten met dit mooie weer en laat je de pies niet zo lauw worden van wat er 23 paginas allemaal door eerlijke lieden hier wordt gepost. Tuuuurlijk brengen we het allemaal naar de politie. Ja hoor..... sinterklaas bestaat ook. Tjonge... ik ga het niet eens allemaal lezen. Jullie hebben vast allemaal gelijk....
Gelukkig heb je dat voor het zeggen ja.. Ik wil echt nog niet dood maar als ik morgen een auto ongeluk krijg en dood ga kan ik daar vrij weinig aan doen.... Voor de mensen die het geld zouden houden.. Stel dat je vandaag of morgen in de supermarkt/huis aan huis krantje of weet ik veel wat, leest dat iemand 200 euro is verloren brengen jullie het dan nog wel terug?
Wat een reacties hier zeg oefffffff. Ik denk dat velen ( ook die zeggen het niet te doen) gewoon in hun zak zouden stoppen. Ik iig wel! Finders keepers.
Dus als je er al nieuwe schoenen van gekocht hebt, uit eten bent geweest en weet ik veel wat, krijgt diegene zijn geld niet terug? Ondanks dat je weet van wie het is?
Als het gewoon 200 euro is, zonder pasjes/portemonnee etc waaraan ik kan uitvinden van wie het geld is, houd ik het. Ik geef het dan ook niet aan. Zit het in een portemonnee met passen etc, dan zoek ik de eigenaar of meld het in ieder geval bij de politie. Ik houd de portemonnee dan wel bij me, lever hem niet op het bureau in.
Mwah, denk dat diegene precies hetzelfde dacht. Het kan je gewoon overkomen, net zoals jij je dierbare plu bent kwijtgeraakt. Denk aan je tasje net niet goed dicht doen terwijl jij denkt dat ie mooi dicht zit, gat in je zak terwijl je dat niet door hebt, rits die weer open gaat terwijl je op de fiets zit.... zo vreemd is dat toch niet? Ik vind dat je als je iets in je handen krijgt dat niet van jou is je dat hoort terug te geven aan de rechtmatige eigenaar, of het nou een alleenstaande moeder is of Bill Gates. Klaar. TS: ik zou melding maken bij de politie en het geld in eigen beheer houden. Mocht er niemand om komen dan mag je het over een jaar alsnog uit geven. Of wie weet hoor je dat je beste vriendin 200 heeft verloren.....
Och schei toch uit allemaal.. Lekker houden meid Bij mij hadden mensen 20 euro zelfs uit de portemonnee gepakt vervolgens langs me op gelopen ergens de rest van de portemonnee afgegeven terwijl het erg duidelijk was dat ik opzoek was naar mijn portemonnee.. Toen ik laatst zag dat iemand een 10tje liet vallen heb ik het opgeraapt en er niks van gezegd:O heel erg.. had het niet van mezelf verwacht maar deed het toch.. want kjon alleen maar denken aan die mensen met mijn portemonnee
net zoals je verplicht bent je aan de maximale snelheid te houden, niet door rood te rijden, te stoppen voor een zebrapad als iemand wil oversteken... dat soort verplicht bedoel je? huh huh....