Ik hoop trouwens wel dat mocht IK ooit 200 euro verliezen, dat het wordt gevonden door 1 van de dames hier op ZP! Grote kans nl dat mijn geld dan bij de politie ligt.
En net zoals iedereen netjes de ware leeftijd van hun kinderen doorgeeft bij het pretpark, teveel gegeven geld bij de supermarkt aangeeft en zo kan je nog wel even doorgaan. Met andere woorden. Is dikke bullshit allemaal
NIET???? nou zeg.........wat een vertrouwen....en ik maar denken dat ze hier allemaal de waarheid spreken .....
Het is wel ongelofelijk dat op dit forum iedereen zijn huis briljant gepoetst heeft, nooit fast food eet maar elke dag braaf en zeer gezond kookt, zich aan de verkeersregels houdt, gevonden goederen en geld meteen a la minuut naar de politie brengt, en vooral niets ervan uitgeeft, geen fraude pleegt op marktplaats, de belastingaangifte correct en eerlijk invult..... echt.... wat een goudeerlijk forum.... *bek valt open*
Lekker van genieten dat je dat gevonden hebt. Zonde dat de andere persoon er zo slecht op gelet heeft..
Nou vandaag hebben wij in onze winkel een tientje op de grond gevonden, en netjes laten afgeven. Maar moet zeggen, als ik thuis was en op straat een tientje vond ik dat echt niet ging afgeven maar boodschappen mee doen. Met 200euro zou ik het ook nog niet weten.
Ik begrijp echt met de beste wil van de wereld niet dat je kan genieten van een wekendje weg wat betaald wordt met geld dat jou niet toekomt. Ik zou daar echt onpasselijk van worden...zittend op een terrasje wetend dat er nu misschien een bijstandsmoeder amper te freten heeft de rest van de maand. Maar goed, ieder z'n normen en waarden.....
Toch typisch dat mensen die (in dit verhaal) oneerlijk zijn, zeggen dat mensen die wel eerlijk zijn liegen..
Dat komt (als ik voor mezelf spreek)om dat ik niet geloof in eerlijke mensen. Daarmee bedoel ik niet dat iedereen liegt, maar ik geloof niet dat mensen van nature goed zijn, wél dat mensen zich beter willen voordoen dan een ander.
precies en daar staat dit forum vol van. liegen is wel een erg zwaar woord. Ik durf te beweren dat niemand van ons 100% eerlijk is. Leugentje om bestwil..... we hebben het allemaal wel eens gedaan. Dan ben je niet meteen een leugenaar.
Een portomone, of als ik zie dat iemand geld laat vallen of het in de automaat laat zitten geef ik het ALTIJD terug/af aan die persoon. Als ik 200 euro vind zonder iets erbij hou ik het zelf. Dan maar hypocriet, ben wel eerlijk. Heb een keer iemand 50 euro zien laten vallen bij de kassa en het meteen terug gegeven. Maar als je het op straat vind weet je niet van wie het is en kan iedereen het wel zeggen.
Maar dan vraag ik me alsnog af met al die moraalridders hier; 5 euro pak je ook niet op? Of 2 euro? En serieus als jij 'zomaar' 200 euro kunt verliezen, tja dan zal je het ook niet zo hard nodig hebben... IK heb nog nooit van een bijstandsmoeder gehoord die zomaar even 200 euro op zak heeft... En als het wel van een bijstandsmoeder is; Tja, had ze het beter moeten opbergen!
Ik probeer het af te wisselen. Zon, schaduw, zon, schaduw. Om te voorkomen dat ik onder andere ga hallucineren en overal eerlijke mensen zie die er niet zijn .