€200 gevonden, wat moet ik ermee

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 8 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Okee ben ik nu heel vreemd maar als je ergens een kaartje ophangt met ik heb zoveel geld gevonden... Ehm hoeveel telefoontjes ga je krijgen?? Thja ik " heb zomaar geld verloren " ik ben de rechtmatige eigenaar.. Mag ik even vangen .....

Net als melding maken bij de gemeente, ehh jah ik kom even melden dat ik 200,- ben verloren als u hier een melding van krijgt belt u mij dan??

Ik snap volkome met een portomonnee pasjes etc, maar gewoon geld op straat... Moeilijk t traseren wie de eigenaar is...

2. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik zou het houden

3. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ja hoor, ik zou het houden. Zou niet in me opkomen om het naar het bureau te brengen (net zoals het ook niet in me op zou komen om naar het bureau te gaan als ik het verloren ben). Portemonnee oid met gegevens uiteraard wel, maar los geld, nee hoor.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Je kunt toch erop zetten: op de vioolstraat heb ik op 8-7-2013 iets gevonden wat van jou zou kunnen zijn - jij weet vast wel wat ik bedoel. Mis je het? Bel 06...

Merendeel v/d mensen zou denken dat je een psychopaat bent :D

5. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Houden.. iedereen kan we zeggen dat het van hem of haar is namelijk.... tenzij je ergens een bericht vind dat iemand t kwijt is....

Zou het een tijdje opzij leggen.

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik zie het al voor me als je je dan als eigenaar van het geld moet melden en de vraag krijgt : Hoe zagen de briefje eruit... eh ja wit met geel en oranje en er stond 50 op en het waren er 4. Yep dat zijn ze!! :):)

7. Verox

Verox Niet meer actief

Ik zou het ook graag aan de persoon teruggeven die het verloren is.
    Een paar jaar geleden vond ik in de trein €50,-
    Ik was ook helemaal in de war en wist niet wat ik er mee moest doen. Het liefst had ik het teruggegeven aan de eigenaar, maar om me heen kreeg ik overal het advies om het zelf te houden. Ik heb me laten overhalen, want inderdaad, de kans dat het bij de rechtmatige eigenaar terugkomt is maar klein.

Een tijd geleden hadden ze bij "Rambam" een test gedaan met gevonden portemonnee's die bij de politie en gemeente werden gebracht. Het resultaat was echt schokkend! Van het grootste deel werd door politie en gemeenten beweerd dat ze niet gevonden waren. Er was zelfs een portemonnee bij waar het geld uit gehaald was!
    Sindsdien weet ik het zeker. Als ik los geld vind houd ik het zelf.
    Een complete portemonnee breng ik ondanks de slechte testresultaten toch naar politie of gemeente, de kans dat die bij de rechtmatige eigenaar terugkomt acht ik toch net wat groter!

8. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Ik zou het naar de politie brengen. Waarom? Als ik geld verlies hoop ik dat diegene hetzelfde doet. ;)

9. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik vertrouw de politie ook niet helemaal. Ik zie het al helemaal voor me dat de ambtenaar die de melding aanneemt een vriend of kennis stuurt als de mogelijke eigenaar. Daar moet je niet vanuit gaan, maar toch vertrouw ik niemand meer, ook de politie of gemeente niet.

10. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Dat is dus wat ik bedoel, ik ken dat programma niet, maar ik geloof best dat het zo gaat. Die ambtenaren zijn ook maar mensen, dus tja. Ik hou het gewoon zelf dus :cool:

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dat jij zoiets mee gemaakt hebt betekend niet dat het overal zo is;)

Ik was maar wat blij dat iemand mn 50 euro gevonden had. En ja, was achter gelaten bij de politie.

Mijn vader is een paar jaar terug zo dom geweest om een envelop me opbrengst van de winkel, naast zn binnenzak te steken. Hier zat veeeeel geld in. Had iemand keurig bij de politie afgeleverd. Alles zat er nog in. Was overigings een ander bureau/plaats dan in mijn geval.

Wij waren iig blij dat er ook nog eerlijke mensen bestonden.....

En voor diegene die politie niet vertrouwen, meld gewoon dat je het hebt. Klaar.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Tuurlijk ga je niet melden hoeveel je gevonden hebt;) als er bij gevonden voorwerpen in de krant een bos sleutels vermeld staan dan staat er ook niet duidelijk bij dat het een autosleutel van een audi is...
    Dan zou iedereen dat op kunnen eisen....
    Sleutel in j zak en het dorp door op zoek naar de bijpassende audi...

13. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb het nooit zelf meegemaakt maar ik versta m'n vak en als je het over m'n werk hebt dan weet ik echt wel waar ik over praat.

14. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Tja, ik had het ook zelf gehouden. Als er nou nog een portemonnee bij zat dat je gegevens had, okee dan lever je het in.

Wel had ik het geld nog even opzij gelegd voor het geval dat je via via te horen krijgt dat iemand het mist, dan had ik het terug gegeven.

15. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Schenken aan een goed doel, ik geloof namelijk
    Niet dat iemand om €200 naar de politie gaat en Zo krijg jij geen slechte karma ;)

16. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik zou het waarschijnlijk een tijdje vasthouden en als ik nergens een melding zie toch houden. Maar het ligt natuurlijk ook heel erg aan je persoonlijke situatie.
    Heb je trouwens al gecontroleerd of het geen valse biljetten zijn?

17. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Als iedereen zo doet en denkt als hier, kun je er wel naar fluiten.

Het valt me echt tegen van iedereen hier.. Ik vind dit zo jammer.. Dat iedereen maar lekker gaat genieten van een andermans hard verdiende geld..
    Er zijn mensen die maandelijks amper rond kunnen komen, en die elk dubbeltje om moeten draaien. Stel zij verliezen hun huishoudgeld voor die maand..

Ik zie hier zo nu en dan topics voorbij komen over arme vrienden, schuldsanering, armoede, en iedereen zit dan vol met medelijden.. Maar als het puntje bij het paaltje komt, ga je wel lekker "genieten" van een andermans 200 euro.. Waar je niet weet waar het vandaan komt.. Misschien wel bij zo,n gezin..

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou het houden. Zonder melding of wat dan ook.
    Uiteindelijk zijn het "losse briefjes" en wie gaat kunnen bewijzen dat die van hem waren?

In een portefeuille of met gegevens erbij is iets anders. Maar "los geld" kan eender wie zijn kwijtgeraakt.

19. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    ik zou het melden bij de politie met de mededeling dat ik in de omgeving van.... geld heb gevonden en dat de eigenaar het bij me op kan halen als ie precies weet hoeveel het is.

na een jaar zou ik het uitgeven.

Is me al een keer overkomen en ik heb het netjes een jaar bewaard!

20. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    +1.

Deel Deze Pagina