Vandaag is het precies 15 jaar geleden dat de vuurwerkramp in Enschede plaatsvond. Wij wonen zelf helemaal niet in die richting en ik ken er ook niemand, maar ik herinner me nog precies hoe wij die avond thuis het Eurovisie Songfestival zaten te kijken en de uitzending werd onderbroken vanwege de ernst van de ramp. Nu ik de beelden vandaag terugkijk is het inderdaad een vreselijke ramp. Destijds was ik 16 en kreeg ik er niet zoveel van mee maar nu denk ik pfoe, ontzettend heftig. Filmpje bij dit nieuwsbericht is indrukwekkend om te zien. 'Ik ben altijd blij als deze dag in Enschede voorbij is' | NOS
Ik was ook rond die leeftijd, en kan mij nog heel erg goed herinneren waar ik was. Ik kwam net onder de douche vandaan en we stonden op het punt om te gaan bbqen met mijn oom en tante. Het was erg lekker weer toen. Wat een vreselijke ramp, die ravage ook!
Weet het ook nog heel goed. Was 25 een 3 maanden zwanger van mijn zijn. Lat heeft een broer daar wonen gelukkig was dat niks mee aan de hand. Maar idd vrij heftig.
Ik was 9 en herinner me het ook nog alsof het gisteren was. Maakte echt veel indruk op me. Een paar maanden geleden zat ik de beelden weer te bekijken. Erg heftig.
Kan mij die enorme rookwolk....die knallen en de ravage nog wel herinneren. Als een oorlogsgebied zag het er een dag later uit. Verschrikkelijk. Ben nog steeds dankbaar voor het onwijs mooie weer die dag, dat zoveel mensen niet thuis waren. Anders was het anders afgelopen.
Ik weet het ook nog goed, ook al was ik nog maar 13. Maar ik heb familie wonen in Enschede (gelukkig niet in die wijk, vroeger heeft mijn moeder er trouwens wel gewoond). Een vriend van een achterneef die bij de brandweer werkte is bij deze ramp omgekomen. Als je zulke verhalen hoort van familie/kennissen komt het toch ineens veel dichterbij.
Ik was toen ook 16, maar het rare is dat ik me niks meer kan herinneren van de plek waar ik toen was. Dat weet ik bij de Twin Towers nog wel, toen kwam ik thuis van school. Maar wat een heftige beelden inderdaad, vreselijk!
Ik herinner me dit nog precies. Ik werd die dag 10, wij zaten buiten, de hele familie was er voor mijn verjaardag. Wij woonden een half uur van Enschede af en hoorden ineens die knal. Toen werd mijn verjaardag ineens heel anders. Tv aan en er reed familie die kant uit om te kijken, er woonde namelijk andere familie in Enschede. Ik ben het nooit meer vergeten, een hele heftige ramp...
Herinner het mij ook nog. Woonde dichtbij, mijn vriendinnetje van school is in een badkuip gevonden met haar broertje. Opa oma en tante zijn ook overleden. Ook onze overbuurman (camera man) overleden. Ja het zit nog diep. Bah bah
Jeetje alweer 15 jaar geleden. Ik herinner t me ook nog goed. Ik weet niet meer precies wat ik deed, maar wel dat mijn mams en ik de hele avond naar de tv keken. Ken iemand die toen in Enschede woonde. Voor haar was t natuurlijk veel heftiger. Voor mij was t een ver van mijn bed show.
Ik ken de beelden nog wel van het vuurwerk, maar over doden en die grotere explosies kan ik me weinig meer herinneren. Ik weet ook niet meer waar ik was, alleen dat het lekker weer was die dag.
Precies, dit heb ik net zo. Ik kan me de vuurwerkramp verder nog wel goed herinneren en al die beelden toen op televisie van die wijk die eruit zag als een oorlogsgebied...
ik weet het echt nog als de dag van gisteren. Het was volgensmij een zaterdag en er was hier een hardloopwedstrijd voor de jeugd. mijn beste vriendin had verkering met de zoon van de gymleraar en zodoende waren wij met een groep van stuk of 10 opgetrommeld om op bepaalde punten van de wedstrijd te staan om overzicht te houden. was die dag heel warm en had al de halve ochtend/middag in de hitte gestaan dus toen ik thuis kwam ben ik op de bank geploft en zette de tv aan om ff af te koelen in huis. het eerste wat ik zag was die beelden van die cameraman die dat huis in werd geblazen. vanaf toen hele dag en avond aan de buis gekluisterd..
Drie doden door ontploffing vuurwerkfabriek Italië | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl Toch wel gek, zelfde datum alleen 15 jaar later. (het is wachten tot de complottheorieën komen... Vermoed ik.)
Ik weet het ook nog precies, mijn school stond in het rampgebied dus we mochten de eerste dagen niet naar school. Klasgenoten waarvan familie was omgekomen en die huizen kwijt waren... Ik weet nog dat ik de dag ervoor in de kerk was (daar had ik muziekles), ook in het rampgebied. Ik liep door de kerk langs de kerkbanken en de koster zei tegen mij dat hij de boel ging afsluiten. Dus ik liep weg met de gedachte, als er iets met de kerk gebeurt dan ben ik de laatste die er doorheen heeft gelopen... De volgende dag was de kerk zwaar vernield.
Ik was 18 toen en weet het echt nog precies. Als je die beelden nu ook weer ziet he. Echt afschuwelijk gewoon.