‘Ik wil niet betalen voor andermans kinderen’

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Veritas87, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    En wat bedoel je dan met luie moeders die alleen maar thuiszitten ?
    want luie of 'luie' blijft voor mij toch echt hetzelfde.

ik ben thuisblijfmoeder dus ik zit de hele dag op mn luie reet te kijken of mijn dochter wel lief zit te spelen ?;)

offtopic maar kan het nooit laten om op zulke uitspraken te reageren

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ze bedoelt het sarcastisch (toch...?), in de zin van: voor die klagerige mensen is het nooit goed. Breng je ze naar de opvang om te gaan werken 'moeten' zij eraan meebetalen en kies je ervoor om thuis te blijven ben je een 'luie' moeder.

Tja, ik heb het echt gehad met die zeurcultuur. Ik vind het zo plat en het gaat nergens over. Die mensen hebben echt niet het grote plaatje in hun hoofd. Maar O WEE als er iets met hun gebeurd en ze moeten steunen op de staat! Dan zeuren ze dat ze niet genoeg krijgen en dat de staat wordt uitgekleed en dat het een grote schande is. Terwijl toen ze gezond waren en er niks aan de hand was ze er niet eens aan wilden meebetalen.

België is in veel opzichten een socialer land dan Nederland en minder hard, maar toch heb ik de gemiddelde Belg nooit horen klagen over 'betalen voor een ander'. Er is wel wat wrevel over het geld dat naar Wallonië 'vliegt', maar verder heerst hier toch niet zo'n klaagcultuur.

Deel Deze Pagina