‘Onzin’ over vaccin wekt woede

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MariekeV, 11 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Heel goed stuk!
    Zet je aan het denken hè..

2. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Zo zeldzaam is het nu ook weer niet, anders zou ik geen drie vrouwen kennen die in het laatste jaar een slecht uitstrijkje hadden, daarom geen baarmoederhalskanker, maar alledrie hebben ze een operatie achter de rug.

Mijn zusje van 16 heeft het vaccin gehad en dat vind ik maar best! Vind het stom dat sommigen onder jullie denken dat het benen-toe praatje zal helpen en dan nog... als ze de benen toe houden tot hun 18e, dan zijn ze er nog niet vrij van hoor!

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Beter lezen, niet alleen het benen toe praatje, ook het feit dat er veel onduidelijkheden zijn over het vaccin neem ik geen risico spijt te krijgen later.
    Spijtig dat jij het 3 keer van dichtbij meemaakt, meer toeval dan dat je nu gelijk aan moet nemen dat het wel heel vaak voorkomt, zo vaak komt een slecht uitstrijkje met als OORZAAK het hpv virus namelijk niet voor en dat virus wordt juist tegen gevaccineerd, en ook maar voor "70%" ;)

Handig om je feiten te weten.
    Dat weten dus veel niet vandaar de 60% opkomst.

Bovendien heb ik niet gezegd dat het benen-toe praatje werkt, alleen dat daar ook wel meer aandacht aan besteed mag worden , het lijkt maar normaal onder pubers sex te hebben (ben er zelf ook schuldig aan geweest hoor, maar dat neemt niet weg dat het eigenlijk niet verstandig is en er meer over gepraat moet worden) want feit blijft ook al heb je het vaccin gehad dan ben je voor 70% van de virussen beschermd, maar de overige 30% nog niet!

Mijn dochters zijn mijn kostbaarste "bezitten" daar laat ik nietzomaar wat inspuiten wat net op de markt is.

Overigens ter informatie: mijn kinderen zijn verder wel volledig gevaccineerd via het cb. Mochten ze daar ineens met een zogenaamd nieuw wondervaccin komen wacht ik ook eerst af wat de resultaten/bijwerkingen zijn op langere termijn.

Aangezien het ook geen mega doodsoorzaak onder de wereldbevoling is, lvind ik het allemaal zwaar uit zijn proporties getrokken.
    Voor het vaccin hadden er anders wel spotjes op tv en advertenties in tijdschriften en billboards geplaatst mogen worden over het risico van sex en hpv virus
    Hoezo nu ineens de ophef nu er zo'n duur vaccin is ;)

Als het vaccin idd blijkt te doen wat ze beweren dan doen wij het later alsnog, nu vind ik het allemaal te dubieus.

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Ik ben zelf iemand bij wie ooit pap IIIb gediagnosticeerd was, en dat is heel toevallig gebeurt. Het deed al geruime tijd zeer tijdens het vrijen en ik had echt zoiets van dan maar eens naar de huisarts en via die weg uiteindelijk bij de gyn terecht gekomen, die een half jaar na de bevalling (tijdens onderzoek bleek ik 2 mnd zwanger te zijn :confused: ) een stukje van mijn baarmoedermond heeft weggehaald.

de 2e x dat er een uitstrijkje werd gemaakt was deze weer normaal zoals ze hoort te zijn. Ondanks dat ik dus 1 van die vrouwen ben die door hetzelfde virus(HPV) een verhoogde kans op had denk ik niet dat ik mijn dochter als zij die leeftijd nu zou hebben zou hebben laten vaccineren. Puur omdat er in mijn ogen nog net even te weinig bekend is over de eventuele gevolgen op de langere termijn en op de werking van het vaccin.

Ik zal mijn kinderen zo goed en kwaad als het kan proberen voor te lichten over alles wat maar risico's met zich mee brengt en wat de gevolgen zouden kunnen zijn, dan is het alleen maar te hopen, dat ze zo lang mogelijk de benen bij elkaar houd :) en zo niet dat ze tegen die tijd zo goed ingelicht is om te weten op welke wijze je dergelijke ziektes-bacteriën - virussen kunt oplopen. Je kunt het namelijk ook oplopen via toiletbezoek :( dus ook je dochter voorlichten hoe belangrijk het is om de toiletbril (zowel thuis als elders) goed schoon te houden, evenals het gebruik van washandjes of handoekjes (om maar wat te noemen) die door een besmet iemand is gebruikt.

Zelf gooi ik altijd rondom de bril toiletpapier voordat ik op een bril ga zitten (ik kan er nooit bovenhangen ;) ) en zo zal ik het mijn dochter ook proberen aan te leren als ze elders naar het toilet moet. Geen toiletpapier dan maar zo goed en kwaad als het kan proberen te hangen, maar niet gaan zitten op een toiletbril in de kroeg,restaurant of waar dan ook als er geen papier is :)

na ja, voor die van mij die leeftijd heeft bereikt zijn we weer een paar jaar verder en zal er ongetwijfeld meer duidelijkheid zijn over het vaccin ;)

5. Rozijntje

Rozijntje Actief lid

16 mrt 2009
    125
    0
    0
    Zwolle
    Ik vind het belachelijk allemaal, straks krijgen we over zoveel jaren allemaal vrouwen met kanker of zieke kindjes ofzo..

Maar in Nederland lopen we ook wel wat achter hoor.
    Het is algemeen bekend dat een vrouw dit virus alleen krijgt van een onbesneden man, want die dragen het virus dat bij vrouwen baarmoederhalskanker veroorzaakt en nog wel meer van die nare dingen zoals verstopte eileiders, vleesbomen, bbm zwangerschap.

In Amerika zijn ze een stukje slimmer wat dat betrefd...

6. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Dit is ook niet bekend bij de vaccinaties die nu worden gegeven.
    Epilepsie komt bijvoorbeeld onder Amish eerst niet voor. Nu zijn zij ook gaan vaccineren en komt daar ook epilepsie voor!

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Epilepsie is een neurologische aandoening. Het is toch aangetoond dat dit niet door vaccinatie´s veroorzaakt kan worden?

8. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Vaccinatie en epilepsie
    Er is veel onderzoek gedaan naar een eventuele relatie van epilepsie en vaccinaties. Met name naar het syndroom van West, een ernstige vorm van epilepsie op de zuigelingenleeftijd. Het blijkt dat epilepsie niet wordt veroorzaakt door vaccinaties. Wel kan de koorts van de vaccinatie soms bij kinderen met epilepsie een epileptische aanval uitlokken, zoals dat ook kan bij andere oorzaken van koorts.

http://www.rivm.nl/rvp/bijwerkingen/andere_oorzaken/

Bij de Amish komt epilepsie trouwens wel voor, net zoals autisme, een ziekte die ook al gauw "gelinkt" wordt aan vaccinaties, wat trouwens nog nooit bewezen is.
    Willekeurige link: http://www.epilepsyresearch.org.uk/abou ... s/0703.htm

9. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    :confused: ehm misschien handig voor de onwetende onder ons, om een linkje te plaatsen waar jouw antwoord beargumenteerd wordt? Oftewel waar staat dat dit ook feitelijk of minimaal aannemelijk bewezen is?

Jij hebt het over dat het algemeen bekend is dat vrouwen dit virus alleen maar krijgen van een onbesneden man? Nou hup, laat dat vaccin achterwege, gooi die poorten open meiden, we hebben het ei van columbus gevonden. Alle jongens laten besnijden en weg is het probleem, want he, zij geven het door :(

Nogmaals ik heb het zelf gehad, en weet zelf wel waar het door veroorzaakt zou kunnen worden hoor, maar nooit is mij verteld of nooit heb ik gelezen dat dat van mannen afkomt die niet besneden zijn :(

Ten eerste wordt het doorgegeven door zowel mannen als vrouwen. Ten 2e is het zeker niet zo dat je het alleen maar krijgt zodra je gemeenschap hebt. Het virus kan ook overgedragen worden via vingernagels. Dus droog jij maar lekker je handen af in een of ander toilet waar net iemand zijn handen aan heeft afgedroogd die besmet is met het virus, breng maar lekker een tampon in, en hop, ook op die manier kun je het krijgen. Het kan zelf overgedragen worden via neuspeuteren (goedesmorgens) door het neuspeuteren kan je het virus overbrengen op de slijmvliezen, er is mij destijds ook verteld dat je het kunt krijgen van toiletbezoek. Als jij op een toilet zit en je voorganger draagt het virus bij zich, heeft net ff lekker zitten shitten kan jij het via minimaal restant shit ook met je meenemen. (oftewel door slechte hygiëne)

Dusse voor je met dergelijke uitspraken komt wat volgens jou algemeen bekend zou zijn, zou ik je maar eerst eens goed inlezen in dergelijke dingen. Ik ben in ieder geval blij dat het bij mij op tijd ontdekt is, maar er zijn er nog meer dan genoeg die het bij zich dragen en niet weten dat ze het hebben.

1 van de manieren om bmhk tijdig op te sporen is o.a. om de uitnodiging tot het laten maken van een uitstrijkje te vervroegen. Als het virus zich eenmaal in je lichaam bevind (baarmoedermond) duur het nog een aantal jaar (10-15 jr) voordat bmhk ontstaat. Aangezien de meiden van tegenwoordig steeds vlotter zijn met het hebben van sex, kunnen ze in mijn ogen beter niet alleen gaan vaccineren en goede voorlichting hierover meegeven, maar ook de leeftijd wanneer er uitstrijkjes worden gemaakt verlagen.

Stel je dochter van 13 krijgt het virus, tel daar 15 jaar bij op is ze 28 en tegen de tijd dat ze haar eerste uitnodiging krijgt voor een uitstrijkje is ze alweer ruim 2 jaar verder. Veel te laat in mijn ogen, maar goed wie ben ik. Ik hoop dat ze dat onderhand zelf ook in zien dat ze ook de uitnodigingen beter vroeger kunnen versturen, bijvoorbeeld vanaf 23 jaar.

Hoe dan ook, je iets meer verdiepen in het virus, hoe je het krijgt, wat het doet en wanneer het wat doet zou wat beter zijn, en als je dan met dergelijke uitspraken komt, is het handig om daar toch nog enige vorm van bron bij te vermelden. Dus als je die alsnog kunt plaatsen, dan graag ;)

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Precies :thumup:
    Ik ga nu ook uitstrijkjes laten doen ondanks dat ik nog geen 30 ben, het heeft me wel aan het denken gezet.
    Ik ga mijn dochters ook uitstrijkjes laten aanvragen vanaf een jaar of 20.
    Dat "mag" ook gewoon trouwens, mijn ha doet dat gewoon.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik zou me er NOOIT tegen in laten enten (als iknog jong was dan) van zn leven niet.

Een vaccin wat zo ff snel op de markt komt,hoppa en iedereen laat zich enten hoor. Er is NIETS over dat Vaccin bekend en toch doet iedereen het omdat de media zegt dat het moet en het goed is. Hoezo kuddedieren.

12. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    toch ff een kleine correctie. Het is geen vaccin wat even zo snel op de markt komt, er is wel degelijk onderzoek naar gedaan (en niet 1 jaar) en als het niet werkt wordt het niet opgenomen in het vaccinatie programma, wat er wel aan staat te komen. Daarbij zeg jij dat er NIETS over het vaccin bekend is, maar men geeft wel degelijk informatie over het vaccin, en er is wel degelijk informatie daaromtrent terug te vinden.

Verschil is dat er een bepaalde groep vraagtekens bij het vaccin hebben gezet en dat mede daardoor een vuurbal is ontstaan waarbij iedereen hetzij via hyves,hetzij via msn, media e.d. er zo negatief tegenover staat en de opkomst om te vaccineren mede daardoor zo laag was.

Dus hoe jij aan het woordje kuddedieren komt is mij een raadsel? Je zou pas van kuddedieren spreken als er gehoor gegeven zou zijn aan de oproepen wat dus niet het geval is geweest.

Er zijn mensen die roepen dat ze het niet doen omdat ze van andere gehoord hebben dat het vacccin niet goed zou zijn terwijl ze er niets van weten, en er zijn mensen die geloven en er van uit gaan dat men niet zou gaan vaccineren als het vaccin niet zou werken (wat ik me heel goed kan voorstellen) de meeste kritieken over dit vacccin komen 9 van de 10 keer van hen die toch al kritisch zijn over vaccineren en soms zelf helemaal niet vaccineren.

Nog even ter info, ik laat mijn kinderen wel altijd vaccineren, en ik ben blij dat ik nog niet voor de keuze sta om mijn kind nu te moeten laten vaccineren met dit vaccin,dus tegen de tijd dat zij dit vaccin zou moeten krijgen zijn we gelukkig alweer een paar jaar verder, en zal er ongetwijfeld meer over bekend zijn. Wat er al gezegd is, je neemt vaak ook medicijnen in die voorgeschreven zijn door de ha terwijl die ook net op de markt zijn en de werkingen op de langere termijn ervan ook niet bekend zijn. Maar doordat er niet over elk nieuw medicijn oid ophef is merk je het niet. Dit vaccin zal opgenomen worden in het rvp en mede daardoor is er nu de ophef omdat het dus grootschalig is.

Hoe dan ook hoop ik op goede ervaringen en berichten over het vaccin tegen de tijd dat mijn dochter oud genoeg is. Benen lang genoeg toe houden en goed informatie meegeven over hoe het op te lopen is, is een hoop, maar dit vaccin kan net dat grote stuk risico welke ze hebben verminderen als inderdaad blijkt dat het doet wat het hoort te doen :) en dan kan ik er alleen maar blij mee zijn ;)

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik bedoel te zeggen, dat er INEENS op tv komt dat er een nieuw vaccin is tegen BMHK, INEENS staan de kranten ermee vol en ineens moet iedereen zich inenten.

Hop, mensen krijgen een kaarten de meeste denken:eek:ja dat was op tv,nou laten we maar inenten dan.

Oftewel:de mensen ZELF doen er 9 vd 10 keer ZELF geen onderzoek na en volgen de andere

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Mamatje, de redenen om kinderen destijds te beginnen te vaccineren met dktp,bmr etc was omdat het een GROOTS volksgezondheids risico vormde, niet om de ziekte baarmoederhalskanker te bageteliseren maar dat is het hpv virus dus niet.
    Alleen om die reden zou ik mijn kinderen niet laten enten, het blijft toch een vorm van "risico" die je nemt met zo'n inenting.
    Tot we met bosjes doodvallen van het hpv virus (dus een grootschalig probleem vormt) zie ik de noodzaak van grootschalig inenten niet.

Over kuddedieren, meer als de helft van de opgeroepen meisjes zijn wel gekomen.

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Het was al eerder in opspraak toen er nog geen goedkeuring was omdat men nog net niet zo ver was als nu, en ja is het een vaccin wat inderdaad blijkt te werken, dan is het ook niet zo vreemd ook dat het nieuws is. Dus ja op het moment dat ze dan beginnen met vaccineren is het inderdaad INEENS in het nieuws, maar voor hen die dit soort dingen al volgen is het dus niet zo ineens als voor hen die het INEENS ;) op het nieuws tegenkomen :)

Je hoort er als burger in ieder geval wel van uit te kunnen gaan dat hetgeen men voorschrijft goed is. Soms blijkt uiteindelijk iets niet goed of niet zo te werken als men onderzocht heeft, tja dat kan natuurlijk altijd (zie DES) ik ben zelf over het algemeen wel iemand die de voors en tegens tegen elkaar afweegt, de voordelen van gewoon het rvp volgen wegen voor mij niet op tegen de eventuele nadelen (minimaal risico op bijwerkingen) het nut en de werkzaamheid daarvan zijn al bewezen, en zo zal het ongetwijfeld ook wel met deze vaccinatie gebeuren (hoop ik)

we denken als je goed leest bijna hetzelfde maar toch net een tikkie anders ;)

16. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Ik begrijp wel wat je bedoelt mama, het hpv virus is inderdaad geen groot risico voor de volksgezondheid, maar toch treft het jaarlijks meer dan genoeg vrouwen, en overlijden er genoeg aan. Als blijkt dat vaccinatie inderdaad effectief is, zal ik mijn kind als dat tegen die tijd zal blijken inderdaad wel laten vaccineren. Daar hoeven ze niet eens voor met bosjes dood neer te vallen ;) alleen het idee dat ik daarmee mijn dochter voor een heel groot gedeelte kan beschermen tegen dergelijk leed is voor mij reden genoeg. Het risico van nu enten zie ik eerlijk gezegd niet, wat dat betreft zou ik wel willen weten over welk risico men(o.a. jij) het hebt als het gaat over het laten enten met dit vaccin. Aan welk medicijn of vaccin dan ook kunnen eventuele bijwerkingen zitten, en het is aan jou als ouder zijnde (of gewoon als mens zijnde) om de afweging daarin te maken. Zoals ik al eerder zei, jaarlijks komen er honderden nieuwe medicijnen op de markt, tientallen medicijnen die men soms al jaren gebruikt worden vervangen voor medicijnen gemaakt door andere fabrikanten omdat deze goedkoper zijn, of nieuw op de markt etc. en die nemen we uit goedgelovigheid toch ook in?

Wat dat betreft ben ik van mening dat dat met dit net zo is. Wij gaan nieuwe medicijnen ook niet helemaal uitpluizen hoe de werking daarvan is op de langere termijn, sterker nog, we nemen het receptje aan, gaan naar de apotheker, halen het medicijn op, nemen het in zonder verder te kijken dan ons neus lang is. (uitzonderingen daargelaten ;) )

Men had een opkomst verwacht vele malen hoger dan hetgeen er nu is gekomen, en men schrijft die lage opkomst ook toe door het negatieve wat zich onder de meisjes en ouders verspreid hebben(hyves.msn etc) ik heb heb ze ook via hyves gehad al die waarschuwingen, zelfs met niet onderbouwde sterke argumenten waarom je het zou laten, gewoon een simpel fw berichtje :( Maar ja het brengt andere toch schrik aan,en schijnbaar genoeg schrik om toch maar te zeggen nee dank u wel, ik laat mijn beurt voorbij gaan en zie wel of ik wel of geen bmhk krijg.

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik snap ook heel goed wat jij bedoelt hoor alleen geldt dat niet voor mij, want ik ben zo'n "uitzondering". Ik check alle medicatie die wij moeten innemen, ALS we het al aannemen, ik ben daarin vrij kritisch.

Wat ik bedoel met de risico's van bijwerkingen, is dat de kans wellicht groter is dat ze last van bijwerkingen in welke vorm dan ook kan krijgen dan baarmoederhalskanker zelf.

Niet oneerbiedig bedoeld voor de artsen/wetenschappers/onderzoekers die dit vaccin hebben ontwikkeld hoor, maar mijn GOD, er gaan tig zoveel meer vrouwen per jaar dood aan borstkanker, weet ik hoeveel jongeren op de aarde die geen toekomst meer hebben door aids etc. etc. en dan zoveel MIJOENEN euro's uitgeven (in deze "crisistijd" nog wel) aan het vaccineren van jonge meisjes tegen een ziekte die relatief weinig voorkomt, ik snap de wereld niet, echt niet...*zit hoofdschuddend achter de laptop*

18. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    En ik check dat dus weer niet, ja medicijnen die mijn kinderen aangaan, check ik altijd op internet op bijwerkingen e.d. zo is recent iets voorgeschreven aan haar met een dosis zo hoog die een volwassenen zou mogen innemen en kinderen vanaf 8 jaar, ben ik blij dat de apotheker daar ook zorg voor draagt om dat te checken, die heeft de hoeveelheid veranderd van 5 naar 2 ml en ikzelf heb daar nog maar iets afgehaald, en haar maar 1,2 ml gegeven, en dat werkte ook goed.

Er gaan inderdaad heel heel veel vrouwen dood aan borstkanker e.d. maar ja toch ben ik blij dat als dit vaccin ook op de langere termijn goed zou werken dat het uitgevonden is.

Wbt geld uitgeven in deze crisistijd, sorry daar ga ik niet eens op in, als ik het nieuws kijk word ik er al misselijk van dus wdb heb je 100% gelijk.

Kijk naar die 2 miljard die ze dit jaar nog gaan duwen in die windmolens voor energie. Die dingen kunnen pas over 5 jaar geleverd worden (de meeste) ze worden gemaakt in Nederland, als het zogenaamd het ei van columbus is, zorg er als regering dan lekker voor dat die dingen hier gemaakt gaan worden. Scheelt kosten, betekend werkgelegenheid etc etc, maar nee hoor, lekker veel geld pompen in iets waar een half miljoen huishoudens van kan draaien ( 2 mljr voor een half miljoen huishoudens :()

Wat ik al zei, laat maar ;)

19. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    Feit is dat ze niet weten wat het vaccin over een periode van 5 jaar doet, laat staan 10 jaar!En dat is bij de overige vaccinaties in het rvp dus wel bekend toen ze het invoerden.
    Dit vaccin is er zeker ook doorgeduwd door de farmaceutische industrie en het belachelijke vele geld wat er mee gemoeit is.
    Bovendien is niet eens bekend of het werkzaam is bi j12 jarige omdat het getest is bij 16 jaar en ouder en ze hebben geen idee of het herhaald moet worden en op wellke termijn.Ze beginnen maar wat, en onze dochters zijn de proefkonijnen.
    Zou je het goed willen doen, dan zou je de jongens ook in moeten enten.

In ieder geval zou ik dit nooit mijn kinderen zo geven, m.i. is er veel te weinig over bekend.

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    goh dit is al veel langer aan de gang, hier op zw.p. is een jaar of langer geleden ook al dit onderwerp ter sprake geweest, alleen waren er toen veel mensen die voor waren en dat het snel op de markt moest komen. er waren zelfs sites waarop je in kon tekenen.

het inentingprogramma van babys kent ook veel verhalen over wat er mis aan zou zijn of zou kunnen gaan. als je ernaar luisterd krijg je het spaans benauwd, want ja je laat je kind toch zomaar wat inspuiten en er zou je kind maar wat overkomen door de inenting. toch doet ook iedereen dat. en gelukkig maar want niemand wil dat bepaalde ziektes weer terug komen

wat betrefd de inenting tegen baarm.h.k. ik was er eerst blij mee, maar moet zeggen dat door alle berichten ik nu ook niet meer weet waar ik goed aan doe.
    mijn dochter is 12, en ik vermoed dat ze volgend jaar een oproep krijgt.
    2 vriendinnen hebben een oproep gehad, 1 heeft het gedaan de ander niet
    ik wou dat ze nog jonger was, want vind het best moeilijk om een beslissing te moeten nemen. en had graag langer bedenktijd gehad

Deel Deze Pagina