• rond juli 2015 voor een kindje gaan spannend! •

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door SuusD, 26 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Ben ook benieuwd of de 2e makkelijk is hah
    Ik ben 25 woon in hilversum jullie?

2. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.494
    1.847
    113
    Haha, ik ruim ze op omdat ze geen gebruik meer (kan) maken van de spullen. En we zijn dus al verhuisd.

Pittig SuusD. Kunnen ze er wat aan doen? Medicijnen ofzo?

Misschien onvoorstelbaar, maar zwanger zijn vind ik niet echt het toppunt van geluk. Als ik zwanger ben, ben ik natuurlijk super blij dat er weer een kindje komt, en er zitten ook heus wel leuke kanten aan, maar ik vind het toch niet echt leuk.
    De zwangerschap van J. was ik 40 weken echt super moe. Op een gemiddelde dag sliep ik ca. 15 uur. De andere uren werkte ik en deed ik nog iets in het huishouden. En als ik niet hoefde te werken, dan sliep ik nog meer. En dan voelde ik me nog alsof ik een hele week geen slaap had gehad.
    De zwangerschap van N. had ik last van zwangerschapsjeuk. Vreselijk! Het ergste vind ik nog dat ik emotioneel zo labiel ben tijdens een zwangerschap. Echt niet leuk voor mijn man en ons huwelijk ;). En dan nog de 'standaard'kwaaltjes. Brr!

Oja, ik ben 24..

3. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Je mag van alles vragen hoor:D

Wij zijn bijna 3 jaar bezig geweest en het laatste jaar (ook een vol jaar) hebben we behandelingen gedaan. Eerst iui, met en zonder hormonen, en daarna icsi. Onze zoon was een cryo'tje, de allerlaatste. Mijn waarden waren erg laat en men vermoedde een vervroegde overgang. Daarna zijn we naar een andere kliniek gegaan en die deelden die mening gelukkig niet, maar vonden wel dat ik niet heel lang moest wachten, want ik had niet veel eitjes voor iemand van mijn leeftijd. Ik ben nu 26 trouwens.

Het was wel pittig die behandelingen. Lichamelijk, maar voor de relatie was het ook even pittig. Nu zijn we er sterker uitgekomen, maar we vinden het wel lekker om even net als alle andere stellen het op de gewone en romantische manier te "proberen".;)

SuusD; wat vervelend van je bijnieren! Ik kan mij voorstellen dat je daar dagelijks ongemakken van hebt.
    Wat leuk dat je zwangerschapsdocent bent, geeft vast een heel andere kijk op dingen:)

Wiebeltje; Dat kan zomaar door stress komen inderdaad. Mijn cyclus was de eerste paar keer ook van slag.

Jaydee; wat naar van je dochter zeg. Wat sneu dat ze daardoor ook zo lastig slaapt:(

Lise; jij ook al een controlfreak? k vond dat altijd zo lastig met testen, het liefste testte ik al na de ovulatie, ik kon er niet tegen dat ik nog zo lang moest wachten en er geen controle over had:p

Water; Lastig he als je kriebels hebt, ik hoop voor je dat je vriend ze snel krijgt. Maar voor je het weet is het juli, nu met je zoontje gaat de tijd zo snel vind je niet?

4. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Wiedeltje die vermoeidheid blijft dus bij mij owww die jeuk vreselijk!!! Vind zwanger zijn niet zo leuk nee maar wat eruit komt en de bevalling zelf wel haha!
    Andere voeding vooral meer supplementen dat kunnen ze eraan doen

Ik zit midden in de verhuizing 😊

5. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Zeker ander beeld had dingen echt anders gedaan

6. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

En over met 18 maanden lopen; dat had ik ook gelezen inderdaad. Het stelt mij wel gerust om het nu weer te lezen hoor;)
    Onze zoon was met de meeste dingen laat. Hij staat bijvoorbeeld pas net, en nog niet zo heel stabiel.
    Maar mentaal maakt hij wel sprongen gelukkig, vind het alleen zo jammer dat hij nog niet praat en kan aangeven wat hij wil.
    En ik wacht op het verlossende woordje 'mama' natuurlijk:D

Zwanger zijn vond ik geweldig en had gezworen niet te gaan klagen omdat ik eindelijk zwanger was. Maar mijn hemel, ik heb er letterlijk gekneusde ribben ook overgehouden van het getrappel:D En bekkenpijn was ook geen pretje. Toch is het het allemaal waard en ook die dingen gaan weer voorbij. Maar op het moment zelf zal ik heus wel eens wensen dat de 40 weken al voorbij waren:p Ik werd wel ingeleid omdat ik echt op was. Bloeddruk was ook enorm

7. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.494
    1.847
    113
    *trots*: onze jongste kan al mama zeggen.
    Ja, ik ben er echt erg trots op. Onze oudste is echt héél vlot. Dus alles wordt vergeleken met haar. En met alles is ze trager. Behalve hiermee dus! Ze zegt al mama en uhuh (is meer een soort hoestje).

Enne SuusD: de bevalling niet zo erg zei ik ook na de oudste. Nu niet meer. Ondanks dat er niet veel tijd tussen zat, en 'de weg al gebaand' was, was de bevalling echt véél pittiger. Maar dat is ws. ook omdat het een inleiding was en omdat ik in het ziekenhuis door wisseling van de verpleging in korte tijd wel 4 verloskundigen had...

8. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.494
    1.847
    113
    Oja, SuusD. Ik ben wel benieuwd wat voor dingen je anders had gedaan...

9. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    #49 SuusD, 13 jan 2015
    Laatst bewerkt: 13 jan 2015
    Inleiden is over het algemeen pijnlijker hoor 😉 dus heb je goed gevoeld

10. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    -Haha geen prik in mijn been voor de placenta
    -De navelstreng niet doorknippen wat voor noodzaak ook
    -Meer rust nemen na de bevalling
    -een duidelijk bericht naar familie 1x kijken en daarna niet bellen
    -familie 1 dag later laten komen kijken niet meteen
    -MEER RUST haha

11. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Nou precies, pijnlijk was het. Rug en buikweeen. Maar hier was het nodig. Ik sliep al weken slecht, of niet eigenlijk op sommige nachten. Dan mijn ribben nog, de bloeddruk. Ik was blij dat het kon.

Hebben jullie allemaal vlotte bevallingen gehad? In totaal duurde het bij mij 12 uur, vanaf inleiden. Daarvoor had ik al ontsluiting van 1 cm, maar ik heb geen idee hoe lang ik doe al had.

Ik ben stiekem wel bang dat het bij de tweede ineens snel kan gaan.

12. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Wat erg om te zeggen maar ben tegen inleiden vind dat er te weinig onderzoek is naar wat de gevolgen kunnen zijn
    Ik wil eerst zelf de mogelijkheid hebben om het zelf op gang te krijgen
    Mijn bevalling was 6 uur lekker in bad
    Ik begon met 4 na 2 uur 4,5cm en toen weeenstorm in 1uur de overige cm en pers weeen

Oww ik wil ook niet dat mijn vliezen worden gebroken

13. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Welkom nieuwe meiden! Gezellig, had ineens heel wat bij te lezen!

@teddy, heftig die MMM. Zou mooi zijn als we jou voor juli al mochten feliciteren!
    En eens met wat er al gezegd is. Ieder kindje z'n eigen tempo, al snap ik dat je als moeder uitkijkt naar de eerste stapjes en woordjes. Had ik ook en nu loopt madame overal heen en doet een hele boerderij na en vind ik het opeens angstvallig snel gaan haha. Geniet dus maar extra van je nog niet lopende knullie.

@wiedeltje, leuk twee meiden! Vond je het pittig zo korg op elkaar?
    Dat spookt nog weleens door m'n hoofd, welk leeftijdsverschil is voor ons en de kids nu fijn?

@bevalling, hier braken spontaan m'n vliezen en vanaf toen heeft het nog vijf uur geduurd. Had binnen 1,5 uur van 1 tot 9 cm gekregen. Pittig maar wel fijn dat het zo snel ging. Jammer alleen van het uitscheuren en inknippien.

@suus, hoezo geen prik in je been voor de placenta? En navelstreng wordt toch altijd doorgeknipt?
    Hoop dat je je snel weer wat energieker voelt!

14. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Wiedeltje; dat is wel heel erg snel! Kan mij voorstellen dat je trots bent:D

Jaydee; Ik zit met hetzelfde qua leeftijdsverschil, wat is nou mooi, ook voor mijn zoon. Lijkt mij erg leuk als ze nog met elkaar kunnen spelen, maar als hij ouder is maakt hij het bewust mee. Voor beide valt wat te zeggen natuurlijk.
    En ik hoor zo vaak om mij heen dat ik blij moet zijn dat hij nog niet loopt. Volgens mij moet ik er ook nog even van genieten, want iedereen zegt dat het gedaan is met de rust zodra ze gaan lopen hahaha:D

15. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Jaydee er zit een stofje in die prik waardoor je borstvoeding slecht op gang komt ...

De navelstreng wil ik volledig uitgeklopt hebben en ook het bloed uit de navelstreng voordat hij word doorgeknipt of afgeklemt je kindje heeft dan meer bloed in zijn lichaam en minder kans op ijzergebrek

16. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Wow dat van die prik wist ik echt niet!!
    Heb ik ook gehad en mijn borstvoeding lukte niet. Goed dat ik dat weet voor een volgende keer.

Navelstreng wist ik wel maar is hier na tien minuten toch doorgeknipt ivm mijn vele bloedverlies. Was nogal haast geboden bij het hechten...

17. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.494
    1.847
    113
    @leeftijdsverschil: Ik vind het qua leeftijdsverschil ideaal eigenlijk zo kort. Oké, het is echt wel een uitputtingsslag voor je eigen lichaam. Het is goed om er een keer iets langer tussen te laten (voor zover je alles zelf in de hand hebt natuurlijk). Na de oudste was ik 1x ongesteld en weer zwanger. Wij hadden echt die wens en kriebels. En eerlijk gezegd is dat ook 1 van de redenen dat ik toen gestopt ben met bv. Zodat mijn cyclus weer op gang kwam en we er weer voor konden gaan.. We vonden en vinden het ouderschap zooo mooi!
    Maar over het leeftijdsverschil. Voor onze oudste dochter sprak alles vanzelf. Ik zei eerder al dat ze heel erg vlot is. Dat is ook wel een voordeel hoor! Ze begrijpt alles heel snel, praatte toen ook echt heel veel al en ook qua lichamelijke ontwikkeling is ze overal vlot in. Ze is echt nog geen dag jaloers geweest (alleen met ziekte vind ze het soms lastig dat mama er ook moet zijn voor nr. 2, maar dat is logisch) is heel lief en ook voor mijzelf is alles makkelijk. Luiers gaan in 1 moeite door. Toen de jongste nog bv. kreeg, kon ik nr. 1 met gemak nog in de box zetten. De spullen schuiven moeiteloos door. Het middagslaapje gaat tegelijk, zodat je tijd voor jezelf hebt. Echt, gaat allemaal met elkaar mee. Ik had het ritme na de geboorte ook sneller te pakken. Alhoewel ik het wel langer prettig vond dat manlief thuis was, zodat ik zelf rustig aan weer in het ritme kon komen.

Dat is ook waar hoor, wat je zegt. Dat als ze ouder zijn het wel bewuster meemaken. Dat lijkt me ook zo leuk! Dat ze het echt snappen! Ik heb zelf wel in mijn hoofd dat als ze 2 zijn geweest, ze wel jaloers kunnen zijn. Heb dat in de familie meegemaakt. S.zusje heeft echt een vreselijke kraamtijd gehad toen, omdat de oudste zooo jaloers was... Echt niet leuk. Daarna ging het wel snel beter moet ik zeggen hoor. Het went voor kinderen ook snel.

18. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.494
    1.847
    113
    Oja, Ik zal ook nog even vertellen... Toen ik bijna weer aan het werk ging, ben ik 1x in de week gaan oppassen op mijn nichtje (dochtertje van mijn zus). Die is van november 2013. Zit dus tussen mijn meiden in. Nu verwacht mijn zus weer een kindje, as. maart, en gaat ze iets minder werken, zodat het oppassen stopt voor mij. Vind het wel een beetje jammer, want we kijken altijd uit naar die oppasdagen. Die dagen waren vooral in het begin soms ff doorpoten. Maar het nichtje en N. sliepen toen vaak nog omstebeurt, zodat ik de hele tijd maar max. 2 kids over de vloer had. En soms sliepen ze alle 3 tegelijk. Nu is het minder druk. Ik kan het prima handelen. Ze worden ook zelfstandiger natuurlijk...

19. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    @Wiedeltje, heeft inderdaad allebei zn voordelen. Ik vind het knap, twee van zulke kleine kindjes!
    Zou aandacht verdelen lastig vinden denk ik. Maar dat komt ook omdat mijn dochter graag dingen samen doet, graag op schoot zit etc.
    Leuk dat jullie hebben opgepast. Jammer dat het stopt, maar dan kun je op die dagen lekker bij elkaar op de koffie ofzo ;)

20. Lies1988

Lies1988 Fanatiek lid

18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Wat is het rustig hier!
    Ons dochtertje is gisteren geopereerd, ze hebben een cyste bij haar wenkbrauw weg gehaald. De operatie is heel goed gegaan en ze lijkt er weinig last van te hebben.
    Ik ben mede hierdoor even nu wat minder op het forum te vinden. Hoop later weer op iedereen te reageren:)

Deel Deze Pagina