Mijn dochter dronk altijd van die verantwoorde appel en peren sapjes, maar die kunnen we niet zo makkelijk meer krijgen. Nu drinkt ze Friso sapjes, maar ze mag ook wel andere dingen drinken toch? Ik heb nog van die robinson flesjes in de kast, zonder suiker, kleurstoffen enz. Mag toch ook wel? Ik drink vaak dubbelsap sinaasappel-perzik, mag ze dat ook? Heeft ze wel eens een slokje van gehad. Is wel iets meer kcals, maar daar let ik sowieso wel op! En hoe zit het met light drankjes? Zoals spa&fruit light?
Wij hebben ons meisje van 1j en mnd steeds water gegeven. En natuurlijk nu af en toe wat anders, bv appelsap of zo. Maar eigenlijk als we thuis zijn krijgt ze alleen maar water en melk. Dit komt met name omdat ik wel geschrokken ben van het verhaal van mijn zus en haar kindjes. De tandarts van de kindjes had gezegd dat ze hele slechte tanden hadden en dat dat kwam vanwege de zoetigheid die de kindjes tegenwoordig te drinken krijgen en dan vaak ook nog in een tuitbeker de hele dag door. Dus mijn meisje krijgt haar drinken op een paar momenten op een dag, dus niet de hele dag met een tuitbeker lopen. Dus niet eens zozeer vanwege de calorieën, maar meer het risico voor de tandjes.
Eva drinkt altijd sterk verdunde diksap, water lust ze echt niet. Ik drink het zelf ook wel dus we hebben het toch in huis. Soms krijgt ze van mij een slokje roosvicee. En altijd tijdens de eetmomenten, niet tussendoor. Op calorieen let ik niet, ze kan het hebben, al merk ik dat ze weer wat spek op haar benen krijgt, dus ben eigenlijk wel benieuwd of ze veel is aangekomen de afgelopen tijd. Maar ze mag heus ook wel andere dingen drinken, al zou ik het haar niet standaard geven. Die robinsons flesjes ken ik niet. Light producten met zoetstoffen zou ik niet geven. Dat is niet zo gezond en zeker niet voor zo'n klein lichaam.
onze meid is ook 1 jr en krijgt soms een beetje thee. en meestal gewoon water,groeimix van roosvicee,of melk (meestal savonds na t eten nog een beetje) we geven eigenlijk nooit sapjes die wij drinken.omdat ik t te zoet vindt. oh ja...we hebben een sapmachine sinds van de week dus ik maak af en toe sap van,wortels,appels peer en sinaasappels.en ze vindt t volgens mij wel lekker! dr papa iig wel gelukkig (geen fruit-eter)
Mirre drinkt water en BV ... biedt haar regelmatig verse jus aan ... mot madame niet Light zou ik niet doen. En sapjes zijn idd echt heel erg slecht voor de tandjes. Spoelen met water / water drinken daarna = beter (maar ik weet niet of ze dat doet). Ik zou idd gaan voor sterk verdunde diksap ... eko variant is zelfs bij appie verkrijgbaar
Oh en als je sap geeft: mengen met water EDIT: dit staat als een opdracht/bevel ... bedoelde het natuurlijk als tip
Esmee krijgt voornamenlijk diksap, sterk verdund.. Bij opa en oma een scheutje appelsap aangelengt met water.. Soms wat verse jus aangelengt met water.. Esmee drinkt wanneer ze dorst heeft..
Megan krijgt bij haar brood half volle melk en tussen door drinkt ze water.Ik bied haar alleen drinken aan bij haar eet momenten. Heel soms krijgt ze sinaasappelsap(kleine flesjes aldi) sterk verdund maar ze geeft er niet veel om. Kabouterthee en venkel thee vind ze ook heerlijk.
Spoelen met water is wel een goeie trouwens... Eva houdt echt niet van water, maar ze vindt het wel heel leuk om uit mijn waterflesje te drinken... niet om het drinken, maar omdat ik het ook doe , ze krijgt ook maar weinig binnen, maar je spoelt zo toch wel wat weg.
diksap (dun), water, af en toe appelsap (verdund) of roosvicee. En melk natuurlijk ook. Ze vindt het ook leuk en lekker om het laatste restje van mijn thee op te drinken, maar als ik haar thee in haar eigen beker geef, drinkt ze het niet Ze drinkt zoveel mogelijk tijdens de eetmomenten, uit een gewone beker. Heel af en toe krijgt ze wat in een tuitbeker (bij oma bijvoorbeeld, als ze neit in haar stoel zit). Oja, light moet je je kindje niet (of bijna niet) geven!
okee geen light dus. Diksap drinkt ze echt niet, dus dat ga ik niet eens proberen. Ze heeft een tijdje heel slecht gedronken, en toen ben ik gestopt met verdunnen. Onverdund dronk ze beter. Ze dronk toen echt minder dan 200cc op een dag. Ze krijgt sowieso niet de hele dag door sap, dat drinkt ze ook meteen op. Ik heb wel een tuit staan die ze zelf mag pakken, maar daar zit water in. Als de beker leeg is gaat er altijd water in. Denk dat ik voorlopig dan maar op de friso sapjes blijf. Dacht dat ik er iets makkelijker mee kon zijn, maar als ik jullie reakties lees Ga ook weer eens proberen te verdunnen, want tegenwoordig drinkt ze wel weer rond de 500 cc op een dag.
nou ja, als ze echt dorst heeft zal ze het wel drinken. Maar tot een week of 2 terug dronk ze zo weinig dat ik haar alleen dat gaf wat ze zeker weten dronk. Kan thee weleens gaan proberen!
Stijn krijgt smorgens en tussen de middag melk. Op tafel staat altijd een beker water dus die kan hij altijd pakken. savonds bij het eten krijgt hij altijd een glaasje roosvice. En als we weggaan heb ik altijd een pakje appelsap in mijn tas zitten.
Na een jaar gaven wij: verdund sapje,karnemelk, water, af en toe sterk verdunde limonade, en moedermelk natuurlijk. Zoetstoffen kunnen bij overmatig gebruik gevaarlijk zijn, bijv. laxerende werking, en er loopt nu een onderzoek waarbij ze zoetstoffen verdenken van hersenoedeem.
Hij krijgt meestal water en anders sterk verdunde roosvicee of thee. En melk natuurlijk. Soms krijgt hij vers sap maar dan wel verdund met water.