´Kennismaking´ nieuwe gynaecoloog ??

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Snoekems, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoekems

    Snoekems Bekend lid

    18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Ik zit even met een dilemma. Voor een volgende zwangerschap wil ik graag (en krijg ik ook) een vaste gynaecoloog. Nou merk ik dat ik de behoefte heb om ver vóór een volgende zwangerschap al op zoek te gaan en kennis te maken met deze vaste gynaecoloog. Gewoon om ons verhaal alvast te doen, aan te voelen of er een klik is en verwachtingen naar deze arts uit te spreken en vooral ook mijn eisen op tafel leggen!! Ik heb namelijk geen zin om tijdens een volgende zwangerschap dit nog te doen, ik wil dan graag weten dat ik bij iemand terecht kan die ons verhaal kent en bij wie ik me op mijn gemak voel.
    Manlief snapt dat ik dat graag zou willen, maar vindt dat absoluut overbodig op dit moment....

    Wat zouden jullie doen of wat hebben jullie gedaan? Alvast op zoek gaan en vooraf kennis gaan maken, of juist wachten tot een volgende zwangerschap?
     
  2. He Evelien,

    Er is ons verteld dat het het beste is om voor de zwangerschap even een gesprek te voeren over het hoe en wat en ook het verleden om alvast een band op te bouwen, en eventuele vragen te stellen. Wij willen ongeveer eind juni/juli het weer een kans geven,dus in mei ongeveer hebben we of ik even een gesprek met de gynaecoloog.

    Liefs Melanie
     
  3. bramtim

    bramtim Fanatiek lid

    1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ik zou gewoon vooraf kennis gaan maken. Anders blijf je daarmee in je hoofd rondlopen dat je dat graag zou willen.
    En het lijkt mij heel fijn om je verhaal daar alvast neergelegd te hebben zodat je straks bij een volgende zwangerschap volop kunt focussen op het brusje van Luuk.

    Om antwoord te geven over hoe ik het gedaan heb/zou doen: ik heb een prima ervaring met zkh en gyn dus dat is een heel ander verhaal als bij jullie
     
  4. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik zou idd ook even van te voren een afspraak maken om kennis te maken
    en te zeggen wat je wel en niet wilt enzo
     
  5. onelove

    onelove Actief lid

    8 mrt 2009
    180
    1
    0
    lerares
    Zuid Holland
    Hi Evelien,

    wij hebben a.s woensdag een pre-conceptueel gesprek in het LUMC. Dan wordt alles uit het verleden besproken en ook wensen voor de toekomst. Het is ook een kennismaking met de gynaecoloog die we in de toekomst hebben. Gewoon via het ziekenhuis regelen waar je in de toekomst wilt bevallen.

    :)suc6
     
  6. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kan het me goed voorstellen, Evelientje. Of het gebruikelijk is weet ik niet, maar je kunt het zeker navragen en gewoon proberen. Het is ook niet 'zomaar iets' wat jullie mee hebben gemaakt! Vertrouwen in de arts is straks gewoon ontzettend belangrijk voor jullie!
     
  7. Snoekems

    Snoekems Bekend lid

    18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Nou, dan denk ik dat ik manlief toch nog maar eens lief aan moet kijken en hem nogmaals vertellen dat het voor mij heel belangrijk voelt... Gelukkig gaan we binnenkort 2 weken op vakantie, dan moet het toch lukken!!!! :D
     

Deel Deze Pagina