Hoi, Ik ben vanmorgen bij het CB geweest met mijn dochter. Ze is nu 4 maanden geweest en ze woog 7150 gram en is 62,5 cm lang. Ze mag nu naar 4 flessen gaan en een fruithapje. Ik heb het volgende schema meegekregen: Tussen 7 en 8 uur de fles Tussen 10 en 11 uur fruit Tussen 12 en 13 uur de fles Tussen 16 en 17 uur de fles En tussen 20 en 21 uur de fles. Hoe ging dit bij jullie? Ik wil eigenlijk de een er laatste fles rond 17.30 gaan geven omdat zij altijd wakker is rond 17.00 uur. En ik ben bang als we haar de fles om 16.00 uur gaan geven dat ze dan niet slaapt tot 20.00 uur. Maar ja is gewoon afwachten. Misschien is het ook fijner om het fruithapje 's middags te geven. Wat is jullie schema? Ik vind het wel moeilijk. Misschien moet ik eerst dit schema proberen van het CB en dan proberen onze eigen weg hierin te vinden. Ik mag ook gewoon 180 + 6 schepjes blijven geven omdat ze iets boven het gemiddelde gewicht zit. Is onze dochter nu echt dikker dan gemiddeld vraag ik me af? Hoeveel wegen jullie kindjes van deze leeftijd? Ben echt benieuwd hoe alles bij jullie gaat!
Hoi Je kleine is niet te zwaar hoor volgens mij mijne was met 3 maandjes al 6870 en 62 cm. K ga nu ook naar 4 flessen maar dat is omdat hij 5x180 niet meer leegdrinkt. En als k jou was zou k een eigen scherma aanhouden,makkelijk voor jezelf ook. Gr
Mijn dochter drinkt ook idd haar flesjes niet meer leeg. Ik heb eigenlijk nog niet echt een eigen schema, ik ga nu voor het eerst 4 flesjes geven, dus ik probeer dit eerst maar eens uit denk ik. Maar mijn dochter wil niet slapen tussen 5 en 7 uur 's middags. Dus ik ben bang als ik haar om 4 uur de fles geef dat ze niet gaat slapen tussen 4 en 8 uur. En dat is toch een lange tijd. Maar ik vraag me af of ze wel gaat doorslapen van 20.00 uur 's avonds tot 7 uur 's morgens. Ik geef haar nu de laatste fles om 22.30 uur en soms is ze dan wakker en soms niet. Moet ik haar dan wel de laatste fles iets meer geven? Maar ja, dat drinkt ze toch niet op denk ik. Pfff moeilijk hoe ik dit moet gaan aanpakken. Dadelijk geef ik haar de laatste fles om 19.30 uur en komt ze weer 's nachts. En dan is het natuurlijk moeilijk om weer terug te gaan naar 5 flessen of niet?
Je dochter is zeker niet te zwaar de mijne is met nog geen 3 maanden al 6280 gram en 62.5 cm . Over de kv dat weet ik niet omdat ik bv geef .
K heb zelf ook geen vast scherma...meestal word hij half 9 wakker, dan de fles, ff spelen , om half 11 weer slapen meestal een uurtje dan om 2 uur weer een fles, dan om 7 uur weer fles ..dat zijn er dus pas 3.en dan meestal rond 23.00 uu of 00.00 uur zijn laatste.Maarja soms word hij uur eerder of later wakker, dus een vast scherma kan bijna niet. Mijne komt ook nog 1 x snachts en die fles rekening ik dan als 5...van 180cc.maarja omdat hij t niet helemaal opdrinkt ga je dan 200 cc van 4 flessen geven.Je zal zien dat ze t vanzelf op 4 flessen gaat houden. Gr
te zwaar nee toch die van mij was toen al over de 8 kilo ik zou gewoon even uitproberen met de flessen je komt vanzelf wel achter hoe zij het het fijnste vindt
ik gaf aidan tussen 8-9 eerste fles 210 +7 tussen 12 en 1 weer tussen 4 en 5 weer en de laatste fles tussen 8 en 9 normaal gesproken zou hij dan nog 1 fles om 12 uur pakken maar die moest er dus af. ik gaf dan 1 á 2 weken steeds minder in die laatste fles. dus een paar dagen 120, 90, 60, 30 en dan niks meer.
hmmm dat is ook een idee, ik 'moet' nu in een keer niets geven, misschien dat ik het beter langszaam af kan bouwen of niet?
je moet niets hoor......ja jouw kindje volgen....die geeft zelf wel aan hoe zij het prettig vindt hier is de overgang van 5 naar 4 flessen eigenlijk vanzelf gegaan.....hij wou gewoon die laatste avondfles niet meer..... dus steeds vroeger geprobeerd tot we op 19.30 tot 8.30 slapen zaten
nou dat in een keer niks geven vond ik zo zielig en ik had geen zin om nachten lang met een hilend hongerig kind te zitten. dus ik heb het gewoon langzaam afgebouwd. hoewel het cb al eerder had aangegeven dat ik als ik wilde al naar 4 flessen mocht. ik had het idee dat aidan daar zelf nog helemaal niet aan toe was. dus die maand daarna ben ik het gaan proberen. gewoon langzaam afbouwen en in anderhalve week was het gelukt.