´s avonds extra flesje kv aanbieden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door bunchy, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.432
    483
    83
    Hoi, baby is ruim 5 mnd. Eigenlijk al sinds lange tijd heb ik het gevoel dat hij ´s avonds om 20u bij zijn laatste voeding te weinig binnenkrijgt. Soms ligt hij wel een uur aan de borst te lurken..
    Ik kolf dan maar max 100 ml terwijl als we hem een flesje bv aanbieden hij met gemak 180 ml wegdrinkt...
    De laatste tijd komt hij tegen 23u weer en drinkt dan weer enorm veel uit de borst.

    Ik heb te weinig gekolfd overdag om ´s avonds dit te compenseren.
    Ik denk er nu over om hem na de bv een flesje kv aan te bieden zodat hij voldaan zijn bedje in gaat en net als in het begin weer lekker tot een uur of 04u doorslaapt in een keer.. dit is zo vermoeiend en tepels doen pijn als hij een uur lang ligt te drinken, via wisseltechniek..

    ik wil eigenlijk liever niet aan de kv maar denk wel dat beter is voor on alledrie! Elke dag om 23u nog een voeding aanbieden gaat me iets te ver (dan zit hij ook op 8 voedingen ofzo).. ik vond het altijd zo fijn om even weg te kunnen en lekker vroeg naar bed te kunnen.
     
  2. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Je baby is ruim vijf maanden. Zou het niet zo kunnen zijn dat hij zo langzamerhand een beetje naar bijvoeding begint te gaan? Ik bedoel uiteraard niet dat je eerder dan zes maanden moet gaan bijvoeden, maar als je nog een maandje kunt volhouden om aan die extra vraag te voldoen... meestal verandert er ook wel een en ander als je kindje andere voeding gaat krijgen. Wellicht valt dat drinken om 23.00 wel weg. En stel dat dat dan niet zo is kun je er altijd nog over nadenken. Als ik in die situatie zou zitten zou ik nog eventjes volhouden en kijken wat er gebeurt als je gaat bijvoeden.
    Succes!
     
  3. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wat ik hier deed was 's avonds laat kolven en dan kreeg ze dat de volgende dag in een flesje s avonds om 19u erbij.
    Vanaf 7 maanden was dit niet meer nodig. Toen at ze ook meer bijvoeding.
    Overigens kwam ze hier met 6 maanden juist vaker terwijl ze toen bijvoeding kreeg. Langzaam nam dit wel weer wat af.
    Al zijn we nu plotseling vanaf haar 1e verjaardag van 5 voedingen naar niks gegaan, naja ze krijgt nog 3x gekolfd.
    Helaas wil ze opeens niks van de borst weten en heeft ze 4 dagen geleden voor het laatst bij mij gedronken.
    's Avonds laat en 's nachts hoeft ze nu opeens niks, wel wordt ze nog wakker maar dat deed ze ook al zolang dus ze zal dat ritme wel hebben.
     
  4. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.432
    483
    83
    jeetje dat is ook een mogelijkheid om ´s avonds laat nog te gaan kolven maar weet je nu ik 3 dagen per week werk en dan al kolf, vind ik het kolven niet meer zo heel leuk als ik al een hele dag heb zitten kolven...
    maar het is dus wel herkenbaar?
    wat gek zeg dat je kindje van een op andere dag de borst niet meer hoeft!
     
  5. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Nee, dat kan ik me voorstellen. Maar het hielp hier wel goed. Ik had een tevreden kindje. Wisselvoeden lukte hier niet, dan was ze gefrustreerd en m'n tepels gingen pijn doen.
    Nu ging zij lekker slapen om 19u en kwam ze pas tussen 4 en 6 uur.
    Kolven deed ik meestal voor de tv of de laptop erbij, dan vond ik het ook niet zo erg.
    Ik had nooit een hekel aan kolven maar vindt het nu wel vervelend omdat ze de borst niet wil. Begin de hoop ook wat op te geven, ze taalt er gewoon niet meer naar.
    Als ik haar op schoot probeer te leggen draait ze zich van me weg.

    Ik wilde hier gewoon perse geen kv geven, nu is ze ook allergisch dus de 'gewone' kv in de winkels kan ze ook niet hebben. Nu wil ik nog geen kv geven en ze lijkt wat over haar allergieen heen te groeien, dus dat wordt dan maar 3-4x per dag kolven de komende maanden.
    Heb ook nog een beetje een productiedip omdat ik ongesteld moet worden dus vandaar 't 4x kolven. Ze drinkt nog 3x per dag een flesje, in totaal 300-400cc.
     
  6. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.432
    483
    83
    och meiden, de wanhoop is hier nabij!

    Om 20u bv gegeven + een flesje bv van 70 ml (wat ik die ochtend extra had gekolfd na een voeding)... hij had misschie nog wel meer opgekund want het was zo leeg.
    en meeneertje kwam om 2245 weer, toen om 01u, toen om 0330, 0515....
    het is hopeloos en ik snap er niks van! Hij wordt enkel rustig als hij aan de borst driinkt en drinkt echt steeds twee borsten...

    Wat is dit?

    eerder dronk hij om 20u en dan pas weer om 04u/05u en daarna pas 4 uur later..
     
  7. Bri

    Bri Niet meer actief

    Het zou best kunnen dat hij er aan toe is om met bijvoeding te beginnen. Mijn dochter deed dit ook, wat jij beschrijft. Met 5,5 maanden ben ik 'overstag' gegaan en ben begonnen met fruit en groente introduceren. Ze ging er vrij snel goed van eten en met het slapen ging het toen ook een tijdje wat beter.
     
  8. Bri

    Bri Niet meer actief

    o, ik zie nu dat ik al eerder heb geschreven in je topic over bijvoeden voor 6 maanden.... nou ja, ik hoop dat ik wel consequent ben geweest in mijn reactie!
     
  9. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Het is maar net wat jij als normaal niet... ik vind het gedrag van je kindje heel normaal. Mijn zoon drinkt savonds van ong 19u tot... hij in een hele diepe slaap is. Soms een uur, soms 3u.

    Savonds worden geclaimd door je baby hoort er imo helemaal bij, veel daarvan is gewoon mamahonger, ze verwerken savonds wat ze overdag hebben gezien en zoeken rust en veiligheid. Het wordt heus wel beter als je gewoon je kind volgt... of hij stopt er vanzelf mee (clusteren) of hij is straks oud genoeg dat je het 'm uit kan leggen en hij zelf ook blij wordt van een bedritueel en dan gaat slapen (bij mn dochter met 10 mnd, bij mn zoon met 2 jr) Ik zou ook geen voedingen tellen, dat is juist het mooie van bv. Gewoon je kind volgen, that's it.
     
  10. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Rond 6 maanden kwam mijn dochtertje ook vaker terwijl ze toen bijvoeding kreeg, dus dat is geen garantie.
    Ik bood hier geloof ik 100cc extra aan na de voeding van 19u. Heb je wat voorraad? Dan zou ik even kijken wat hij nog oplust. Als hij dan wel weer langer doorslaapt, kun jij s avonds laat kolven. Ik had hier dan meestal die 100cc.
    Het hoeft natuurlijk niet perse honger te zijn. Mijn dochtertje dronk een week geleden nog 's avonds laat 2 borsten, 's nachts en 's morgens vroeg weer.
    Nu drinkt ze om 19.30u voor het laatst en om 8.30u pas weer.
     
  11. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Het clusteren was hier met 3 maanden over. Toen dronk ze van 17u-22u.
     

Deel Deze Pagina