´s nachts wakker worden met harde buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Vlindertje86, 5 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertje86

    Vlindertje86 Actief lid

    17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Hallo!

    Ik ben nu 28 weken zwanger en heb eigenlijk nooit last van harde buiken. (Of ik voel ze gewoon niet als ik sta?)
    Nu is het zo dat als ik naar bed ga en plat op mijn rug lig om bijv nog even een boekje te lezen, ik vaak wel een harde buik krijg, of een beetje. Het spant in iedergeval iets aan. Kan dat komen door het op mijn rug liggen?
    Ik heb ook regelmatig, vannacht dus ook, dat ik wakker word met echt een duidelijk harde buik. Ik draai me dan in mijn slaap blijkbaar op mijn rug. Ik vind dit verontrustend want ik weet dus niet hoelang ik die harde buik al had voordat ik wakker werd! Wie weet lag ik al een uur met een harde buik... :( Moet dan wel altijd plassen als ik wakker wordt, dus wie weet heeft het iets met een volle blaas te maken?
    Zou het kwaad kunnen stel dat ik inderdaad al langere tijd met een harde buik lag?
    Alvast bedankt voor het antwoord!

    Vlindertje
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Vlindertje,

    dat geeft niets. Je kunt gerust voor langere tijd een harde buik hebben. Merkt het kindje niets van. Een volle blaas kan inderdaad een harde buik veroorzaken. En harde buiken komen heel vaak 's avonds en 's nachts voor omdat je dan rust en je lichaam dan even alles eruit kan gooien wat ie wil, dus dan krijgen vrouwen vaak harde buiken. Een warme kruik velricht het vaak.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Vlindertje86

    Vlindertje86 Actief lid

    17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Bedankt voor het antwoord, ben weer helemaal gerustgesteld!
    Vond het zo raar dat ik alleen ´s nachts last had van harde buiken, maar je uitleg verklaard het goed.

    Groetjes, Vlindertje
     

Deel Deze Pagina