Hoi, Ik heb nu 2 weken een urineweginfectie, 2 penicilline kuren gehad en allebei niet geholpen, nu is er een kweek gemaakt van mijn urine vorige week, de uitslag zou vandaag binnen zijn, de assistente zei dat er wel een bacterie is gevonden maar dat ze nu opnieuw een kweek hebben opgestuurd (van mijn urine die ik vanmorgen heb ingeleverd) naar het laboratorium en dat ik nu nog geen antibiotica krijg, verder wist ze niks, ik moet nu dus 5 dagen wachten terwijl ik weet dat ik nog steeds een infectie heb. dat vind ik geen fijn gevoel. kan het soms zijn dat een kweek mislukt? en dat het opnieuw moet? de assistente wist me wel te vertellen dat er een bacterie is gevonden maar waarom dan niet meteen behandelen? ik begrijp er echt niks van. is er iets dat ik zelf in die tussentijd kan doen om het beter te maken? ik drink uiteraard al heel veel. maakt het ook uit of dat water is of rooibosthee? ik hoop dat jullie me kunnen helpen, dit maakt me met 34 weken zwangerschap wel wat onzeker. groetjes
Hoi MyMiracle, vervelend voor je dat je urineweginfectie niet overgaat. Het ligt een beetje aan het soort bacterie, maar als het bv GBS is (groep B streptococcen, dit draagt 1 op de 4-5 vrouwen bij zich), kan het zijn dat er een ander soort AB moet worden gegeven dan degene die je nu hebt gehad. Ik weet ook niet precies waarom je kweek overnieuw moet. MIsschien gaan ze nu de bacterie specificeren, want soms kun je in een eerste test alleen zien dat er een beest de ontsteking veroorzaakt, maar mog niet precies welke. En dit is wel nodig om het juiste medicijn voor te schrijven, anders krijg je nog een AB kuur, terwijl een andere beter blijkt achteraf en dan zit je zo aan je 4e kuur. Dus het wachten op de uitslag is wel voor een goed doel. Want hoe minder AB kuren hoe beter natuurlijk. Groetjes Brigitte
bedankt voor je antwoord. de assistente zei dat er leuko's, epitheel en bacterien zijn gevonden en dat ze daarom opnieuw een kweek doen. ik wacht inderdaad maar rustig af meer onnodige AB zit ik ook niet op te wachten