Hoi Dames, Ik vroeg me af vanaf wanneer onze dochter gewone yoghurt als toetje mag hebben, ze vind t erg lekker maar is natuurlijk wel met koemelk. Maakt dat iets uit? Alvast bedankt
Als je kindje geen verhoogde kans heeft op allergische reactie kan je het beetje bij beetje proberen.. Van het CB mochten we er met 6 maanden mee beginnen.. af en toe een lepeltje mee eten van papa en mama.. Maar we hebben er mee gewacht tot vorige week..Nu krijgt hij elke avond een lepeltje yoghurt.. Verder gewoon zijn eigen toetje (soort baby danoontje).. Vind koemelk toch wel iets waar je voorzichtig mee moet zijn bij die kleintjes.. Ik zou elk geval nog even wachten..
Yoghurt en kwark kunnen vanaf 6 maanden maar een toetje is pas 'nodig' wanneer 3 volwaardige maaltijden worden gegeten en de flessen er eigenlijk grotendeels af zijn. Als je je kind gewone flesvoeding geeft, krijgt hij / zij ook gewoon koemelk dus daar zou ik niet al te moeilijk over doen wanneer er verder geen aanleiding voor is (allergie in het gezin)
Wij zijn met 9 maanden begonnen met yoghurt. Dit om de fles af te bouwen die daarna kwam. Ze at toen al goed haar groente en fruit.