Ik heb 1 koeltasje van Medela met een element. Maar ik moet er nog iets bij hebben. Want de melk moet ook gekoeld mee worden gegeven naar de opvang natuurlijk. Ik zag ook goedkope koeltasjes. of zijn die van medela echt wel goed? Eigenlijk heb ik het liefst een tasje waar die Avent bewaarbekertjes in kunnen. Daar heb ik er nog wat van staan en ik hoorde dat je daar ook melk in kan vervoeren (ik heb nu flesjes). Waar bewaren jullie de melk in? Flesjes of bakjes? En welke? Wat is handig? Mijn flesjes zijn nu steeds allemaal in gebruik dus ik moet dingen aan gaan schaffen. Milktrays zijn die handig? En bewaren jullie de melk in de vriezer in volle flesjes of halfvolle per voeding? Ik zoek echt nog handigheid hierin..
Begrijpelijk dat je zoekende bent, ik ben net begonnen met werken en dacht ook: hoe ga ik dit doen? Ik heb flesjes van 130 ml besteld van het merk Beldico, deze kunnen direct op mijn kolf worden aangesloten. Deze flesjes bewaar ik in de koelkast, alles wat ik extra kolf gaat daarna in een zakje in de vriezer. Ik vind de flesjes persoonlijk prettiger dan de Avent bewaarbekers. Maken ook makkelijker schoon enz. De Beldico flesjes zijn ook niet zo prijzig. Wat het koeltasje betreft, deze heb ik van Medela met koelelement. De flesjes met voeding doe ik daar 's ochtends in. Op het kdv in de koelkast en vervolgens heb ik weer ruimte voor de flesjes die ik kolf. Zo heb je maar 1 koeltasje nodig. Hoeveel dagen ga je werken en welke dagen? Vers gekolfde melk kun je tot ong. 5 dagen in de koelkast bewaren.
Dankjewel. Die Beldico flesjes zijn toch maar beperkt te gebruiken dacht ik? De Avent bekers passen ook niet in het koeltasje van Medela met het koelelement. Ik heb wel een tweede tasje nodig aangezien mijn vriend de kleine haalt en brengt naar kdv. En hij ook altijd weer voeding mee terug neemt tot nu toe.. Ik ga 4 dagen werken, maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.
Dat heb ik inderdaad ook gelezen, moet zelf nog ervaren hoe lang ze mee gaan maar voor nu is het prima! Zijn meerder merken flesjes, wellicht even kijken wat voor jou fijn is. Avent past inderdaad niet. Ah, sorry daar had ik niet bij stil gestaan! Wellicht een optie om 2 koeltasjes met 4 losse platte koelelementen aan te schaffen? Hoe lang is je melk buiten de koelkast (en dus in het koeltasje)?
Mijn melk is tussen 1 en 2 uur buiten de koelkast. Naar het kdv maar 20 minuten. Ik ga dan toch maar voor flesjes kijken ipv die Avent bekertjes. ik weet ook niet hoe dat verder zit hoor met die flesjes van Beldico.
Dan zou ik voor jezelf wel met zo'n speciaal groot koelelement werken en voor je vriend met die eenvoudige platte. Veel succes!
Ik gebruik beldico flesjes, heb die vol (120-130cc) in diepvries. Baby drinkt nu minder melk, maak nu ook porties van circa 50cc. Maak dat in een hema bakje, als het bevroren is doe ik het in vershoudzakjes. Heb een tijdje ook ijsklontjeszakjes gebruikt, maar vond dat een gepruts. Heb voor het vervoer van de melk 2 kleine koeltasjes (6pack formaat) met 2 koelelementen per tasje. Simpel naar werkt prima.