Hey meiden, Ik heb bij de Ikea een klamboe gehaald en ging ervan uit dat hier een houder of iets dergelijks bij zat, maar dat is dus niet zo. Heb niks aan de muur of plafond hangen. Nu vraag ik me af hoe ik hem vast moet maken? Zijn er verkooppunten waar je een soort van standaard kan kopen of kan het op een andere manier vastgemaakt worden?
Met een haakje in het plafond. Er zit, als het goed is, een lus aan de klamboe waarmee je hem aan het haakje kunt hangen.
oke, en dat haakje kan ik gewoon overal halen? Ik ben helaas alleenstaande dus heb geen handige vriend die dit voor mij kan doen, al lijkt dit me niet zo moeilijk...
Je kunt ook een standaard voor een klamboe kopen, dan hoef je niet in het plafond te boren. Zelf vind ik een standaard niet zo mooi, maar het is wel handig. Als je even googled of op mp kijkt dan kun je er vast eentje vinden.
Wij hebben een haakje in het plafond gedraaid. Hebben gipsplafond. Dus kon het er zo indraaien en kon het gewicht gewoon houden.
Wij hebben hem ook met een haakje in het plafond, maar je kan er ook een standaard voor kopen, bijvoorbeeld bij een hoog plafond (dan zal de klamboe tekort zijn....) De babydump verkoopt ze voor niet al teveel geld.
Standaard (piekstok), heb ik ook, bevalt prima. Bij babydump gekocht voor (ik dacht) euro 20,-. En wel handig, geen haakje/gaatje in het plafond en makkelijk weg te halen zodra dat nodig is.
Wij hebben een standaard gekocht bij babydump omdat we geen haakje in het plafond wouden... Als je het bedje dan eens anders zet kun je de klamboe op de standaard gewoon meeschuiven... Zo'n standaard valt niet echt op als de klamboe eraan hangt (zie album)
Maak de zijkanten van de klamboe vast aan het bedje!!! Ze trekken op een gegeven moment de klamboe in bed en dat is zó gevaarlijk!
wij hebben ook een klamboe van de ikea en die hangt aan een oogje (gewoon bij de praxi gehaald) aan het plafond ik heb nog wel aan een piekstok gedacht, maar die klamboe is zo lang, hij valt nu precies mooi op de grond het enige nadeel is dat je er geen muziekmobieltje in of aan kunt hangen
Wij hebben een hele mooie planten-hang-stok (haha sorry, geen idee hoe je dat noemt!) gekocht en deze aan de muur gemaakt en de klamboe daaraan gehangen. Vind ik een stuk mooier dan een ringetje in het plafond.