Écht makkelijk eten..

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Het klinkt een beetje als een flavorwave.. Maar dat ding heb ik na een week weer verkocht, ik vond het echt 10x niks :p

2. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

ow ok ik was nl net even aan het googlen. waarom was dat niks als ik vragen mag?

3. Ik vond het eten er gewoon niet lekker uit.. Als ik er een cordon bleu indeed liep de kaas overal heen, de patat wilde helemáál niet lekker worden.. Nee ik vond het niet echt 'n succes.. Maar voor anderen kan het natuurlijk wel werken, misschien deed ik het wel gewoon niet goed :p

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wat ik vandaag gegeten heb, een potje appelcompote en en bakje chocodream chocolademouse.

Maar maak je nooit salade voor jezelf? Gewoon gemengde bladsla, feta of gewone geitenkaas, rode ui, tomaten (zongedroogd), pakje rauwe ham, olijven en dan op 1 bord met kant en klare dressing?

Ik voel me ook niet goed genoeg om te koken. Mijn zoontje had nog aardappels met groente en draadjesvlees van gisteren.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kan de huisarts niet naar jullie komen ?
    Verder al veel makkelijke dingen voorbij zien komen. Heb je verder niets meer in de vriezer liggen ? Vriezen hier nog wel eens restjes spaghetti etc in.
    Of een keertje iets bestellen ?

6. vive2

vive2 Fanatiek lid

Een zak voorgeschilde aardappels, een zak voorgesneden groenten/spinazie allah creme en een eitje/gehaktbal?

Rijst koken, wat swarmareepjes in de wok gooien, een zak bamigroente erbij, rijst erdoor, wok-to-go sausje er overeen en klaar?

Aardappelpuree met een goedgevulde salade (eitje, tomaatje, feta-kaas, nootjes)?

Zou wel een beetje letten op je vitaminen en vezels, anders blijf je ziek en krijgt je weerstand een enorme opdonder...

7. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ui in de pan, spekjes in de pan en een pot kapucijners erover en even tien minuten (of iets langer) samen op laten staan.
    Mijn vriend zou het iedere dag kunnen eten haha.

En wat ook makkelijk is: Italiaanse groentemix, gerookte zalm, creme fraiche en pasta.
    Pasta koken, groentemix even bakken, zalm toevoegen en de creme fraiche erbij. Klaaaaar.

8. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Jeetje, dat klinkt niet fijn en gezond dat gedoe met je rug!! :(
    Ik zou de HAP bellen, je kan er niet heen. Is er geen SM of SV in de buurt, vrienden? iemand wie je ff daar heen kan helpen? en dat je man thuis blijft? :(

Ik wens je beterschap.

Boerenomelet
    Aardappeltjes in de oven doen met kaas
    Knakworst op brood en dan in oven (kaas erover)
    soep (stevige) met brood
    Of een salade, goed gevuld!

9. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Crockpot is wat anders dan een flavor wave (hoewel ik daar ook niet meer zonder kan!)
    Tis een elektrische stoofpot, vooral bekend en populair in de VS.

10. danip

danip Niet meer actief

Ik maak wel eens een pakje maggi aardappelpuree a la minute, en een potje groente erbij. Water koken, en worteltjes/sperzieboontjes warm laten worden en klaar! En die puree is echt heerlijk!

Verder inderdaad een snelle maaltijdsalade? Of een tortilla met wat gehakt sla en tomaat?

En trouwens als je qua kosten die kant en klaarmaaltijden niet wilt. Je kunt ze bij Lidl en Aldi ook krijgen, en daar is het bijna gratis. Ik heb wel eens de lasagne, en mijn man de bami. En bij de lidl heb je ook die diepvries maaltijden. Dus gewoon volledige pasta's, paella, en dat soort dingen. En die zijn best lekker. Volgens mij kost zo'n zak (genoeg voor een gezin) iets van 2,-

11. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Soepgroente + vermicelli + water is soep (kant en klare balletjes zijn ook bij bijna iedere supermarkt te koop).
    Soepgroente roerbakken met kip en rijst.
    Soepgroente door pasta met strooikaas.

12. danip

danip Niet meer actief

Dat lijkt me wel erg handig! Kun je dan bv 's ochtends aardappels groente en vlees er al in doen? Of zijn het speciale recepten die je er in klaar maakt?

13. mol81

mol81 Niet meer actief

Rijst koken, gehakt rullen in de koekenpan, (diepvries) boontjes erbij doen en daarna bami kruiden. Heerlijk gerecht en het is super gemakkelijk.

14. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ja, ik gooi vaak 's ochtends mn sudderlappen erin, aardappels erbij en welke groenten dan ook en dan aan vullen met water en 's avonds is het klaar.
    Zoek maar eens op crockpot recipes, dan vind je echt superveel.
    Spareribs uit de crock zijn heerlijk

15. Ik heb geen vriend/man dus SM's en SV's zijn ook geen optie.. Gelukkig kan Damien zelf de trap af (aan m'n hand dan) en gaat hij rustig op de tafel liggen (dat mag nooit, dus dat is nu fun fun fun) als ik 'm daarop wil verschonen, anders zou ik me echt geen raad weten ;) Er is wel een vriend die vanavond boodschappen voor me heeft gedaan e.d., ben ik hartstikke blij mee, maar hij heeft ook geen auto waar hij me mee naar de huisarts zou kunnen brengen..

En bij de HA en de HAP hier zijn ze nogal.. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Ik heb al jaren last van m'n rug, ben ooit aangereden door een vrachtwagen, heb maanden therapie gehad maar er kon niets aan gedaan worden. Ben toen het afgelopen jaar erger werd naar de dokter geweest, maar die vond dat ik maar 'moest gaan sporten' en daar kon ik het mee doen. Ik ben inderdaad te zwaar en ik geloof ook echt wel dat sporten goed is voor m'n spieren maar ik geloof gewoon niet dat dat dé oplossing is, dat m'n pijn daarmee verdwijnt.. Daarnaast, als ik amper kan lopen, hoe moet ik dan in godsnaam gaan sporten? Af en toe denk ik echt dat die huisartsenpraktijk een vette deal heeft gesloten met de sportschool die ernaast ligt ;)

Dat was ook niet de enige keer. Ik ben toen diezelfde keer dat ik er was met m'n rug ook voor m'n knieen geweest waar ik steken in had, maar dat is ook 'niets' volgens de dokter. Ik ben bij 'm geweest met tintelende vingers en pijn in m'n polsen, dat ging vanzelf wel weer over volgens hem. Een week later was ik bij een Rotterdamse stagiair die hier meeliep in de praktijk met dezelfde klachten, ik word doorgestuurd naar de neuroloog en blijk CTS te hebben..

Damien had een ontstoken vinger, zag er echt ontzettend naar uit, maar volgens de dokter moest ik 'm maar gewoon 'met water laten spelen' (alsof ie nooit in bad gaat en dat dus nog niet gedaan had ;))..

Ik krijg daar gewoon elke keer het gevoel dat ik me aanstel, dat ik me dingen verbeeld die eigenlijk helemaal niet waar zijn, en ik zie het niet zo zitten om dat op dit moment weer aan te horen.. Maar ik zie ook wel in dat ik zo niet veel langer door kan gaan omdat de pijn alleen maar erger wordt..

Zodra m'n moeder beter is en me kan rijden bel ik wel voor een afspraak, en dan vraag ik gewoon of ik bij 1 van de stagiares die er nu lopen terecht kan.. Ik weet het anders ook niet :(

16. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    - Soep met stokbrood
    - Croissantjes, evt. vullen met iets hartigs (geiten)kaas bv.
    - Kant en klare maaltijd salade

Sterkte meid! Wat vervelend dat je geen kant op kan!

17. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Des te beter kan je de HAP bellen, krijg je eens een andere arts. Als je je situatie gelijk uitlegt, dan is er soms best wat mogelijk. Het lijkt me duidelijk dat je zo geen kant op kan.

18. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.254
    306
    83
    gehakt rullen in de wok, blokjes spinazie a-la-creme erbij. In een andere pan spaghetti koken en als alles gaar is de spaghetti afgieten en ook in de wok, beetje boursin erbij en klaar.

Beterschap!

19. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Tip voor de volgende keer, vries macaroni,stampotten etc in gewoon extra maken altijd handig als je ziekjes bent of niet veel tijd

20. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Nog makkelijker en ook lekker: zo'n kant en klaar bakkie met kip-of varkenssate van mora voor in de magnetron (nog niet eens een euro). Ik kook er dan een builtje rijst bij. Heerlijk EN makkelijk.

Deel Deze Pagina