Ik ben op zoek naar een nieuw bed, ons huidige bed zakt elke nacht in, dus dat werkt niet meer. We hebben een boxspring op het oog, maar ik twijfel heel erg qua maat. We houden van een groot bed en wat ruimte, maar onze slaapkamer is heel erg klein. Dus nu de vraag, gaan we voor 1.80 wat we nu hebben of voor een slagje kleiner 1.60? Wat hebben jullie, hoe bevalt het en slaapt er ook nog wel eens een kindje bij jullie in bed? Mijn jongste slaapt eigenlijk heel vaak nog bij ons.
Wij hebben 1.60 en dit is voor ons prima, ook met een van de kinderen tussen ons in. Als ze allebei bij ons in bed liggen dan wordt het wat krapper. 1.80 ging bij ons niet passen, maar ik mis die 20 cm ook niet.
Ik zou 1.80 doen. Omdat je zegt dat je jongste er vaak bij ligt. Ik denk wel dat dicht echt heel persoonlijk is. Ik lig heel breed en mijn man in een rare kronkel en we willen s nachts niet tegen elkaar aan liggen. Dat zijn hele andere wensen dan jullie misschien?
Man en ik willen niet tegen elkaar aan liggen (klinkt dat naar haha). Vindt het geen probleem als zoontje tegen mij aan ligt (of half op mij, hij slaapt heel apart). Het is natuurlijk wel de bedoeling dat hij uiteindelijk een keer weer naar zijn eigen bedje gaat.
Wij hebben een bed van 180 en wij vinden het beiden heerlijk. Ieders meer dan genoeg plek en de kinderen kunnen er ook gewoon liggen mochten ze ziek zijn of al wakker 's ochtends.
Ik zou zelf echt niet kleiner willen dan 1.80. Het bed wat wij hebben is zelfs 2.20 bij 2.40. Heerlijk. Maar het is natuurlijk aan jou. Als jij 1.60 voldoende vind kun je dat ook doen.
Wij hebben een 180 bij 220. Kleiner vind ik echt niet fijn. Onze dochter wilt nooit bij ons slapen. Maar Als ze dat zou willen kan dat prima. Bij een 160 bed zou ik dit erg krap vinden. Als je de ruimte hebt zou ik echt voor 180 gaan
Wij hebben zelf nu 2.00 x 2.20m. Bij ons ligt er ook nog regelmatig een kind (of twee) in bed. Maar als dat over een tijdje niet meer zo is, wil ik alsnog niet kleiner dan 1.80m. Ik lig (als ik lig te slapen ) ook niet graag tegen mijn man aan. Een beetje ruimte is echt wel fijn. Zeker als je dat nu ook al zo gewend bent.
Wij hebben heel ouderwets maar 1.40 en dat is voor ons echt groot genoeg. (We zijn wel allebei gemiddelde lengte en slank). Met kindje erbij zou ik niet groter dan 1.60 hoeven. Maar idd, ligt er ook aan hoe je graag slaapt etc. We hoeven elkaar trouwens de hele nacht niet aan te raken als we niet willen
Dit geldt hier ook. Nu ligt mijn man ook plat op zijn buik, armen onder het kussen en dat is ondanks dat hij smal is, toch best breed in zijn totaliteit. Ik lig op mijn zij met knie opgetrokken en ben daarmee ook relatief breed
Hmm, ik dacht echt aan een 160, maar nu ik dit zo weer lees... man wil ook graag een 180, die vindt het niet erg dat de slaapkamer klein is, is toch om te slapen. Klopt ook natuurlijk en het past wel, maar leek me wel lekker die extra ruimte.
Wij hebben 200x220, we willen nu ook een 160 of 180. Wel zou ik goed na denken over een boxpring, wij hebben hem cadeau gekregen en ik vind het afschuwelijk slapen (we hebben een dure Karlsson). Ik slaap veel liever op een ledikant, en een bed van stof vind ik ook een drama je blijft stofzuigen! Even snel een doekje over je bed halen is een stuk prettiger!
Wij hebben nu nog een bed van 160x200. A.s. vrijdag wordt onze boxspring van 180x210 bezorgd Naar een kleiner bed zou ik echt niet doen! Dan ga je die 20cm wel merken. Wij hebben dan wel een redelijk ruime slaapkamer, 340x390.
Wij hebben een slaapkamer van 3 bij 4, dus het past wel, maar we hebben 1 heel schuine muur waar je dan niet goed meer langsloopt. Ik wil juist heel graag een boxspring, ons andere bed kraakt en valt gewoon letterlijk uit elkaar. Het schoonmaken lijkt me idd wel vervelender.
Wij hebben boxspring zoveel schoonmaak werk is t niet ik doe elke week als ik slaapkamer stofzuig t bed ook gelijk mee betekent bovenkant hoofdsteun en zijkanten.ik zou nooit meer anders willen dan boxspring wij hebben trouwens 160-210.180 past niet maar mis t ook niet ruimte genoeg om bij elkaar te kruipen maar ook ieder zijn eigen kant
Wij hebben een boxspring van 180. Zou nooit meer anders willen! Het enige nadeel: als je op vakantie gaat, tref je vaak een tweepersoonsbed van 140 breed...... Da's dan echt wel even wennen! Ook nog eens omdat wij elk een eigen matras hebben en dan heb je opeens een 2-persoonsmatras met een kuil in het midden.
Wij hebben 180 breed en had nog liever 2 meter gehad Ook hier regelmatig een kind erbij, toch voor 180 gekozen omdat dat gemakkelijker is met beddengoed