Vals negatief bij niet nauwkeurige test?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door MinnieMouse94, 1 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Ik wil even van me afschrijven hoor.

Mijn man, ik en H. hebben bewezen corona gehad. H. als laatste. Gisteren was dag 5 nadat ze voor 't laatst besmettelijk was en dus zijn R. en D. getest. R. heeft sinds zaterdag dat ze af en toe d'r keel moet schrapen, klein kuchje en klinkt wat hees, als je goed oplet. Heel minimaal dus. Maar nu gisteren bij de test. Twee dames die niet uitgebreid de tijd namen zoals de anderen wel deden, we zijn namelijk in deze afgelopen maand al regelmatig naar de teststraat gegaan met de meiden. En het staafje ging naar mijn idee een stuk minder ver de neus in en ook korter. Nu voel ik me dus helemaal niet gerust bij die negatieve uitslag. In overleg met de GGD wordt R. dus nog een keer getest. Ik heb hier zo onwijs de balen van. Van werkelijk alles: mijn kinderen zitten al meer dan een maand in quarantaine, dat ik niet blij kan zijn met deze negatieve uitslagen en waarom krijgt ze pas klachten nadat het virus al een maand in huis hangt, shit. Ik had gisteren gewoon gelijk moeten aangeven dat ik geen goed gevoel had bij hoe ze de test deden. :cry:

2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.046
    14.739
    113
    Vrouw
    Oh wat balen! Kun je snel terecht met haar?
    Je zou idd zeggen dat ze het al veel eerder moet oppikken. Hier was het ook zo langzaam. Klinkt heel gek, maar voor de laatste positief testte zaten wij ook al 3 weken binnen en had zij al 2 negatieve testen gehad.

Ik begrijp dus dat ze allebei negatief testten, maar dat je van de ene de test niet vertrouwd?

Ik vind je een topper dat je niet denkt, boeien ik heb een negatieve uitslag dus hup weer naar buiten.:thumup:

Sterkte en ik duim voor nogmaals een negatieve uitslag!

3. MinnieMouse94

Ik kan over ruim een uur terecht, dus ja, wel snel!

Ah, heel lief! Om eerlijk te zijn, het is wel door me heen gegaan om dit gevoel te negeren. :$ Maar ik vertrouw het gewoon echt niet. Moet haast wel positief zijn, ze heeft echt wat klachten, mild, dat wel. Kan m'n kop wel in het zand steken, maar is niet eerlijk tegenover haar klasgenoten en hun gezinnen. :(

Ik heb eigenlijk geen idee wat ze doen als ie nu weer negatief is. Moet ze dan in quarantaine blijven? Zou ze dan echt gewoon een verkoudheid hebben terwijl ze al ruim een maand in quarantaine zit? :eek:

D. zit nu dus ook nog binnen tot we de uitslag van deze test weten. Want stel die is toch positief en was gisteren dus vals negatief, wordt haar quarantaine weer verlengd.

4. MinnieMouse94

Nou ze is zojuist weer getest en deze keer ging het gewoon qua diepte en duur zoals ik van de andere keer gewend was. Hopelijk negatief... Maar positief zou me niets verbazen. :confused:

5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.046
    14.739
    113
    Vrouw
    Rot hè, die onzekerheid:(

Hopelijk snel de uitslag van deze test binnen.

Wel raar dat ze verkoudheidsklachten heeft terwijl ze al zo lang binnen zit. Snap wel dat je daardoor het gevoel hebt dat het niet klopt.

Als hij weer negatief is zou ik er toch vanuit gaan dat het ook echt negatief is. Dan heb je er toch alles aan gedaan?

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.046
    14.739
    113
    Vrouw
    Ik duim met je mee...

7. MinnieMouse94

Ja, dat zei ik ook tegen m'n man. Dat als hij nu negatief is, het klaar is hoor. Maar ik heb iig wel een goed gevoel bij hoe de test is afgenomen. Gewoon secuur. Had het ook aangegeven daar.

Zxcvb vindt dit leuk.
  8. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Och wat vervelend allemaal, ik kan me je gevoel zo goed voorstellen!
    Je gaat er super goed en serieus mee om en je doet er alles aan om straks zeker te weten dat ze weer naar school kan.

Misschien een gekke gedachte hoor, maar mocht het opnieuw negatief zijn, wat ik heel erg hoop voor jullie, kan het dan misschien zijn dat ze wat hooikoorts klachten heeft? Gezien het mooie weer van de laatste dagen? Een verkoudheid zou idd haast niet moeten kunnen nu jullie allemaal al zo lang in quarantaine zitten.
    Heel veel succes, duim dat het negatief is!

Zxcvb vindt dit leuk.
  9. MinnieMouse94

Lief, je reactie. Wij hebben zelf beiden geen hooikoorts en zijn er niet bekend mee. Moet eerlijk zeggen dat ik ook helemaal niet goed weet welke klachten daarbij horen. Als ze negatief is, zal ik me er verder in verdiepen.

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  10. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik wil je ook even complimenteren dat je het zo serieus neemt. Geen makkelijke beslissing, maar wel de juiste :thumup:
    Hopelijk een negatieve test zodat jullie lekker met een gerust hart weer naar buiten kunnen!

Elena22 en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  11. MinnieMouse94

Weer negatief!! R. en D. mogen dus uit quarantaine!!!!!!

miloena, Bezige bij, Fluss1984 en 20 anderen vinden dit leuk.
  12. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Heb meegelezen en super fijn zeg dat ook de 2e nu negatief is. En met dit weer geen straf om weer lekker naar buiten te gaan :).

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.046
    14.739
    113
    Vrouw
    Jippie!!
    Ben blij voor jullie. Nu weet je zeker dat het goed is.
    Geniet van het mooie weer. En je meiden weer lekker naar school:thumup:

MinnieMouse94 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina