Mijn dochter heeft van de week in een onbewaakt moment het dressoir bij mijn ouders helemaal bekrast met een sleutel uit het deurtje ervan. En trots dat ze erop was . Als dreumes heeft ze bij hun ook een keer een walnoot in de box van het geluidsysteem gestopt, en die kon er niet meer uit. Dus die had voortaan een valse noot Ik ben benieuwd naar andere verhalen, hebben jullie kids ook van dat soort dingen uitgehaald?
hier (nog) niet... maar ik weet zeker dat we zijn volgende verjaardag niet zonder brokken zullen gaan halen...
de box van mijn ouders (radio) voorkant eraf getrokken. bij een andere kennis tuin vol beeldjes, een beeldje (stonden er heel veel, vind het knap dat er maar 1stuk was gegaan hihii)
Hmm hier ging er niets stuk... Maar anne heeft ooit bij opa en oma.. (die zijn beiden leraar) een kast vol werkstukken leeggetrokken. inclusief dus de mappen waar de werkstukken in zaten... niet stuk, wel drama
oooh ja hoor mijn zoontje van 2 heeft bij mijn zus een vaas kapot gegooit ja gegooit nog wel cd's kapot gooien brood in de dvd speler (die deed het dus niet meer:x) ketting van z'n nichtje kapot getrokken als we ergens op bezoek gaan is het altijd drama alles moet aangeraakt worden en het liefst mee gegooit worden
Aaliyah heeft nog nooit iets kapot gemaakt. Ook niet bij een ander. Hebben wij nou zo'n engeltje of komt dat nog
@char: tja.. ik zou dan ook geen werkstukken in de kast leggen waarvan je normaal zegt dat het niet erg is als ze hem leegtrekt kind was zich geen kwaad bewust (heeft ook niet echt op dr kop gehad.. maar oma is paar uur bezig geweest om alles weer goed te krijgen)
Kai ook niet...vroeg me al precies het zelfde af....maar hij moet t ook niet proberen!!! Hij mag dan 2 zijn maar hij weet heel goed dat ie dat niet mag!!
Mijn dochter weet ook heel goed dat ze geen dingen kapot mag maken, maar dat kunstwerk op de kast was ze echt trots op. Ik werd boos op haar maar het drong gewoon niet door. 'Kijk dat heb ik gedaan! riep ze ook nog eens heel trots terwijl ik haar een preek gaf. Ze zag het gewoon echt niet als vernieling.
nee ok,....kan me ook nog wel in haar inleven om eerlijk te zeggen.....kwam misschien een beetje kort door de bocht....maar was zo niet bedoelt. weet ook eerlijk gezegt niet hoe ik zou reageren als t zou gebeuren.... Ik weet wel dat ik een keer in de huiskamer op de muur mijn kunstwerk heb gemaakt toen ik klein was, en toen heeft mn moeder er een lijst om heen gehangen....toen dacht ik dat t was omdat ze t zooooo mooi vond maar nu weet ik dat ze t gewoon niet meer van de muur kreeg
Vooropgesteld, Emiel is een lieve jongen en ik hou ontzettend veel van hem maar soms ...... Als ik ergens met Emiel kwam en nu nog kom kijk ik eerst rond of er waardevolle spulletjes op zijn hoogte aanwezig zijn. Hij heeft thuis al eens een vaasje uit de vensterbank gegooid. Bij buren met een rol van de keukenrol een waxinelampje van tafel gemaaid. Bij mijn ouders laatst op een theetafeltje de antieke kopjes rechtop gezet (ze lagen op de schoteltjes), er moest ook nog koffie in volgens hem. Tja .... en dan de keren dat hij speelgoed kapot heeft gemaakt bij een ander . Meestal wel Action-spul wat niet al te sterk is... maar toch. Altijd weer een huilend kind. Ook zijn eigen speelgoed moet er aan geloven. Het is een sloper en een ontdekker/uitvinder. Wil precies weten hoe alles werkt en waar alles vandaan komt. Is helaas ook niet vaak onder de indruk als er iets kapot is gegaan. En dan nog de keren genomen dat het net goed ging. Jullie begrijpen misschien wel dat ik met Emiel liever thuis blijf. Als ik ergens kom waar veel speelgoed is vraag ik aan de moeder/vader waar Emiel absoluut niet mee mag spelen. Dit zet ik dan hoog neer zodat ik zeker weet dat het niet kapot gaat.
hou op, schei uit. pfff. Wij hebben er eentje hoor. Trekt ze niet een dvd rek omver en kapot, dan plukt ze wel een plant kaal of trekt ze het behang van de muren.
Hier alleen 1 keer een theelichthouder van glas. Die gooide hij expres op de grond omdat er voor de zoveelste keer tegen hem werd gezegd dat hij eraf moest blijven. Dus toen gooide hij het op de grond en kon er dus ook niet meer gemopperd worden Die pakte hij elke keer weer... En ja, een keer op speelgoed gaan staan wat kapot ging... Verder nog geluk gehad *klopt heel gauw af!*
Herkenbaar hoor, hier ook eentje die alles uitelkaar wil halen, puur op ontdekkingstocht. Dan komt ie het ook nog vertellen ('mama sukgemaakt'). Boos worden heeft geen enkele invloed. Hij ziet niet in dat ie wat verkeerd doet. Mijn vriend was vroeger ook zo, dus het zal wel in zn karakter zitten. Voor later een goede eigenschap denk ik. Voor nu doet t mama's portemonnee vooral zeer
Nee nog niks, hopelijk blijft het zo. We hebben wel een goede wa verzekering dus als het wel gebeurd maakt het me ook niet veel uit
@foxter: dat is idd al een fijn idee maar iets antieks/waardevols kun je niet vervangen helaas maar zonder wa verzekering kan je niet hoor haha hier gelukkig nog nooit gebeurd (volgens mij) maar voor danisha hoefde je ook nooit de spullen van tafel te halen want die pakte het niet.. mijn zoontje denk ik wel want hij is nu al heel grijperig en niks is veilig en hij gaat net zo lang door tot hij het heeft dus ik houd mijn hart vast hahaha
Mja anne vernielt eigenlijk nooit iets expres en iets stuk gooien om recalcitrant te doen heb ik ook nog nooit meegemaakt. Maar het is natuurlijk wel een peuter en die zijn niet enorm voorzichtig met breekbare spullen. Dus ook ik zet weleens iets gewoon vast weg voordat ze ermee kan spelen. En ze mag ook niet qltijd overal mee spelen. Soms heeft ze gewoon pech. Dat is wel zo fijn voor de mensen waar je bent. En thuis zijn de regels veel makkelijker na te leven voor een peuter lijkt me. Geen spulletjes die je niet kent en waar je perse aan MOET zitten enzo
Dat is waar, maar als iets echt antiek is of heel waardevol, vraag ik altijd of dat even voor de zekerheid aan de kant kan. Maar meestal komen we bij mensen die ook kids hebben dus die hebben gelukkig geen dure dingen in de buurt waar de kleintjes bij kunnen
Niet expres maar er zijn wel al behoorlijk wat kopjes en glazen gesneuveld omdat zij hetzelfde wil drinken als ons.
Mijn jongste staat alom bekend als sloper, maar hij heeft gelukkig nog nooit iets van een ander kapot gemaakt. Wel gaan er geregeld glazen drinken omver, ook bij anderen thuis, maar die zijn tot dusver allemaal heel gebleven en hebben ook nog geen onherstelbare vlekken op de vloer veroorzaakt. Mijn oudste is redelijk voorzichtig en heeft ook nog nooit iets bij een ander kapot gemaakt. Hier thuis gebeuren er overigens wel vaak ongelukjes, vaak ook wel met dodelijke afloop voor het speelgoed, maar de meubels zijn tot dusverre allemaal gespaard gebleven.