Beste Medewerker UWV webcare, Begin van dit jaar ben ik werkloos geraakt. Ik was toen zwanger. Heb een WW uitkering aangevraagd, en heb deze toen een aantal weken ontvangen. Toen kreeg ik echter zo'n bekken klachten dat ik in de ZW ben gekomen. Dus vanuit de WW de ZW in. 6 weken voor de bevalling heb ik een WAZO uitkering ontvangen. Deze loopt precies van af. (10 weken na de bevalling). Nu heb ik gebeld met het UWV om te vragen hoe het nu zit met mijn WW uitkering, omdat ik inmiddels een 0 uren contract heb. Ik kreeg daar te horen dat ik nu geen WW meer heb, omdat ik deze zelf opnieuw had moeten aanvragen? Klopt dit? Ga ik nu niet automatisch weer terug de WW in? Nu heb ik dus een 0 uren contract. Met de komende week iig tot januari veel kans op veel uren. Maar vanaf dan, kan het wat minder gaan worden. Kan ik dan alsnog een WW aanvragen? En heb ik dan wel recht op een uitkering ter hoogte van mijn vorige baan? Of hoe wordt dat dan berekend? Sorry voor alle vragen, maar ik snap er niet zo veel van. Groetjes en bedankt voor de moeite!
Beste Sunshine Mama, Ik wil je graag zo goed mogelijk verder helpen. Als je wilt stuur een privé-bericht met je telefoonnummer. Ik bel je dan zo snel mogelijk. Ik kan dan op basis van je dossier kijken of je mogelijk recht hebt op herleving van je WW-uitkering. Is dit het geval ? Dan dien ik de herleving WW voor je in. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare