Maar je geeft een kind van 11 toch ook geen alcohol? Omdat dit invloed heeft op de ontwikkeling van o.a de hersenen? Waarom zou je het dan wel doen als je kleintje nog veilig in je buik zit, en volledig afhankelijk is van alles wat hij/zij binnenkrijgt via de placenta en dus via jouw bloed? Ik snap dat niet...echt niet. Maar goed, ieder zijn ding. Ik weet ook dat er mensen (ook artsen) zijn die één glaasje in het derde trimester geen kwaad vinden kunnen. Maar zo vroeg in de zwangerschap kan er nog van alles misgaan in de aanleg van alle organen. Er is denk ook geen arts die zou zeggen dat het zo vroeg in de zwangerschap geen kwaad kan, maar ik kan me vergissen. Ik zou het risico in geen geval willen nemen. Die paar maanden zonder alcohol...ik doe het met liefde!
Mijn gyn heeft vanaf het begin van de zwangerschap gezegt dat af en toe een klein glaasje rode wijn geen probleem is en zelfs goed voor je bloed is. Drink af en toe ook een bodempje maar dit komt hooguit 1 a 2 x per maand voor. En die kleine doet het prima. Maar iedereen moet voor zich kiezen. Als ik de eerste paar weken echt niet wou drinken, gooide ik het op me Crohn. Last van me darmen, vandaag geen alcohol!
Ja ben een monster, en waarschijnlijk is me vk ook een vreselijk mens, omdat ze het niet af raadt. Heb me tegen niemand te verantwoorden.
pff ik ga heus niet 9 maanden het klooster in....blijkbaar is het in jouw`n ogen iets wat overdreven is om 9 maanden geen alcohol...geen filet american...geen sigaret aan te raken..zegt meer over jou eigenlijk
volgens mij heeft iemand behoorlijk last van de hormonen. ik heb op 11 jarige leeftijd ook gergeld een slokje wijn of boerenjongen gehad, nou ik heb er echt geen schade van gehad (of wel hihihihi) er zijn genoeg mensen die de hele zwangerschap door roken en door drinken, ik ken een paar, en tot nutoe heb ik nog geen schade bij de kids gezien, dus 1 glaasje....... kan vast geen kwaad(mijn uk heeft ook geen schade of ergens last van)
Iedereen moet natuurlijk zelf bepalen wat ze doet. Maar ik vind het idee dat als ik drink mijn baby hetzelfde binnenkrijgt heel erg! Als je baby net geboren is geef je 'm toch ook geen alcohol? En de opmerking, bij zoveel vrouwen ging het goed is natuurlijk een dooddoener... Net zoals mijn opa rookte als een schoorsteen en werd 100! En roken kan al helemaal niet! (sorry, ik word een beetje boos van de onverschilligheid)
Even voor de goeie orde: ik rook niet meer, heb (nog) geen behoefte aan alcohol, heb nog geen toastje filet gegeten...maar ik kan me voorstellen dat ik straks op m'n bruiloft in september een glaasje wijn neem om te toasten. Als iemand een keer met iets zondigt is het niet gelijk een doodzonde, je kan overdrijven
Ik heb op mijn bruiloft ook een glas champagne in mijn hand gehad om te toasten, en dat spul tegen mijn lippen aan laten komen en echt een MINI slokje genomen, daarna heb ik het glas weggezet. Toch getoast, niet gedronken .
Ik drink veel alcoholvrije biertjes, en ze beginnen al bijna te smaken alsof ze echt zijn Maar in sommige zit toch nog 0,5% alcohol, dus helemaal alcoholvrij zijn ze niet altijd!
Nou mooi, dan ben ik vast de meest ontaarde moeder hier op het forum haha. Ik ben er pas in februari achtergekomen dat ik zwanger was, al goed op weg naar de 3 maand dus. (toen ik de eerste echo kreeg zou ik bijna 12 weken zijn volgens de huisarts, maar de echo toonde dus bijna 19 weken) Feestdagen heb ik gewoon meegefeest dus, ik had totaal geen idee dat ik zwanger was en had ook geen reden om dat te vermoeden. Ik heb gewoon een bloeding gehad in december, helemaal hetzelfde als mijn menstruatie normaal gezien is. In januari was het anders maar ik was gewaarschuwd dat de medicatie die toen op punt moest gesteld worden dit kon veroorzaken. Ik had ook helemaal geen klachten waardoor ik nog maar aan een zwangerschap zou denken. Pas in februari toen ik later was met mijn menstruatie dacht ik van toch maar eens een test doen. En ja die was positief. Toen rees bij mij pas het idee dat die rare januari bloeding misschien ook kwam omdat ik toen al zwanger was, maar de dokter en vk wuifden dat weg. Ik had nog een fles wijn openstaan, mijn lievelingswijn en die heeft mijn man verder opgedronken. En zoals ik in andere topics ook al heb toegegeven heb ik op mijn verjaardag een glaasje wijn gedronken en een paar weken later een biertje op een terrasje. Verder hoeft het voor mij ook allemaal niet zo. Al pik ik wel eens een slokje van mijn man. Laatst had die iets nieuws met kersensmaak, hij vond het niet iets om nog te kopen dus een slokje geproefd. Mijn man is er trouwens nu tegen het eind van de zwangerschap heel wat losser in. Eerst zat hij me echt in de gaten te houden dat ik echt niet meer dan dat ene drankje nam maar nu tegen het eind van de zwangerschap is hij er echt heel los in. Hij had bijvoorbeeld zin om te vieren dat onze kamer (baby komt bij ons op de kamer) eindelijk af was en zei toen ook van ja neem toch ook gezellig een glaasje. Ik heb het toen niet gedaan, had er totaal geen behoeft aan. Maar heb toen een vriend van hem die hier wat verderop in de straat woont uitgenodigt zodat manlief niet alleen moest vieren Iedereen blij dan.
Hier nog een ontaarde moeder: tijdens mijn zwangerschap ben ik getrouwd en heb op mijn eigen bruiloft heerlijk een glas champagne op. Ik was toen 6 maanden zwanger. Overigens ga ik echt geen alchohol drinken omdat ik dan zou kunnen verraden dat ik zwanger ben.
Ik heb laatst het boek veilig zwanger gelezen, weet even niet meer zo snel van wie, maar is wel redeijk bekend boek. Daar stond ook in dat wanneer je dan alcohol wil drinken het beste langzaam kan drinken, met kleine slokjes, omdat het dan beter verwerkt wordt en de baby niet zo'n sloot ineens binnenkrijgt. Als ik jou was, zou ik het niet van mijn collega's af laten hangen; er zijn genoeg smoesjes te verzinnen denk ik zo! Wel veel plezier!
Ik zou het nooit doen!!!! Laatst was ook op RTL television van de Duitser een vrouw ,die jaren geleden toen ze zwanger was van haar dochter , een paar slokjes champagne op haar bruiloft had gedronken en dat kind is er echt geestelijke en lichamelijk gehandicapt van geworden. Schijnbaar dragen veel mensen een bepaald gen met zich mee waardoor dit syndroom kan vrijkomen na een paar slokjes zelfs maar. Nee dan maar ff 9 maanden niet hoor. En je bent bijna 12 weken snap niet dat je zo'n drama ervan maakt!
maar waar zeg ik dat dan dan het een doodzonde is dat maken julli ervan.. En dat sommige dames dan menen een beetje kinderachtig te moeten gaan doen. We hebben het hier over alcohol en niet over een glaasje limonade toch? Iedereen moet lekker zelf weten wat zij doen maar ik vindt het niet kunnen...doodzonde heb ik nooit gezegd ...wel vindt ik het onverantwoordelijk van jezelf als moeder..
Ik zelf drink echt geen alcohol tijdens mijn zwangerschap. maar ik kan me best voorstellen dat er zwangeren zijn die idd met Oud & Nieuw of op hun bruiloft lekker een glaasje champagne drinken. Ik heb wel eens een documentaire gezien waarin zwangere vrouwen zich echt klemzopen en rookten als ketters, daar heb ik écht geen respect voor, maar dat is natuurlijk wel echt een uiterste. Drinken om je zwangerschap te verbergen zou ik niet doen, dan weten mensen 't mogelijk maar wat eerder of moet je liegen over dat je een antibioticakuurtje hebt oid, dat lijkt me beter.
mag je 1 glaasje alcohol drinken... ehmmmm ja dat mag..... wel 2,3,4,5,6. zoveel je erg zelf wilt. maar ik zou het niet doen als ik jou was, ik ben zobiezo geen voorstandig van roken en of alcohol tijdens zwangerschap, ik zou het mezelf namelijk erg kwalijk nemen als de baby bijv veels te vroeg geboren zou worden, of als de baby opstartproblemen heeft oid, als je weet dat je je zelf zoiets niet kwalijk zou nemen, drink dan gewoon een glaasje, wel vind ik het een belachelijke reden om te drinken voor je collega's ik zou eerder voor mijn ontspanning een glaasje drinken in mijn up dan voor mijn collega's daarbij is het ook zo dat als ik bijv bij jou op het feestje zou zijn... het best raar zou vinden als je bijv een 2e glaasje zou afslaan, waarom wel 1 maar niet 2 ? achja, iig je moet het zelf weten, ik zou het iig nooit doen. ik zou daar gewoon zeggen : jongens wie wil er een drankje : kunnen we toasten op onze goede samenwerking in het bedrijf ,op deze heerlijke avond, en niet te vergeten .... OP MIJN ZWANGERSCHAP
Ik zou het persoonlijk niet doen, better safe than sorrow, maar ik drink toch al amper dus dat scheelt.