dat weet je niet...... de meeste kindjes misschien indd wel , maar er zijn ook kindjes die er totaal niet tegen kunnen en juist wel van dat ene slokje gehandicapt worden.... JUIST daarom zou ik het nooit doen, WAT als mijn kindje 1 van die kindjes zou zijn die 1 slokje niet kan hebben, dan heb ik liever dat mijn kindje gehandicapt geboren word en ik tenminste weet dat het NIET aan mij gelegen heeft.
Jij leest volgens mij alleen het woord alcohol en maakt daar dan van dat ik ( en de andere onverantwoordelijke moeders hier ) liters naar binnen gieten. Ik heb het over 1 glas bier in 37 weken tijd, met een alcohol percentage dat te verwaarlozen is nou als 1 glaasje oud bruin mij een onverantwoordelijke moeder maakt...jammer dan.....kom op zeg je kunt overdrijven ik zou jeugdzorg maar alvast bellen...dat ze meteen bij deze onverantwoordelijke moeder komen kijken zodra ons menneke geboren is
Er is getest dat er mensen zijn die het gen bij zich hebben dat dit kan gebeuren bij alcohol gebruik , bij sommige na 1 druppel bij wijze van bij andere ( gemiddeld) na 6 glazen. Maar waarom zou je dit risico nemen?????
Ik vindt een vrouw die alcohol drinkt tijdens haar zwschap onverantwoordelijk ja idd... Het is god***** het meest kostbaarste geschenk wat je als vrouw in je bm mag dragen voor 9 maanden lang en dan doe ik als moeder wat het beste is voor mijn baby....dat is dat je niet drinkt niet rookt..oppast met dingen die je eet...enz...ik vindt het de normaalste zaak van de wereld en dat jij als "moeder" het dan even voor 9 maanden niet kan laten .... nogmaals DAT begrijp ik niet...en nog steeds kan niemand mij hier de meerwaarde van èèn glaasje alcohol uitleggen....
je kan het gewoon niet toegeven he dat het misschien wel van de alcohol kwam.. Een "vriendin" van mij heeft de hele zwschap gerookt en nu heeft haar zoon problemen met zijn luchtwegen... nee het is niet bewezen dat het door haar roken komt maar als ik haar was zou ik me nu erg *** voelen.... Maar dat doet zij ook niet....tenslotte vondt zij het ook niet belangrijk genoeg om het even 9 maanden niet te doen...dus waarom zou ze zich er nu druk om maken he
en roken dan...?? ik ben het eens: ik ben tegen alcohol tijdens de zwangerschap -->moet wel zeggen dat mijn moeder regelmatig aangeeft dat zij 'alles' mochten tijdens de zwangerschap, dan wordt ik altijd weer even met de voeten op de grond gezet, want soms vind ik de regels wel erg beschermend voor de zwangere. Maar beter geen risico en dan houd je rekening met de beschermdende regels, lijkt mij als aankomende moeder. Maar als er mensen zijn die daar anders over denken, of heel nuchter in zijn, moeten ze zelf weten, maar goed wij moeders moeten verantwoordleijkheid nemen voor ongeboren kind. kan het kind nog niet zelf doen. Fijne avond !
Lieve mensen, allemaal een beetje netjes blijven en elkaar geen dingen verwijten! Geef je mening, maar draai niet door. Ieder zijn eigen mening. Liefs Pina
Er zijn ook weer genoeg onderzoeken die dit weer tegenspreken, dus... iedereen moet gewoon lekker doen wat ze wil. Ik vind het wel degelijk een verschil om je helemaal klem te zuipen of wanneer iemand 1 of 2 drankjes tijdens de zwangerschap neemt. Persoonlijk zie ik daar ook niet zo het probleem van in, al heb ik zelf niet gedronken tijdens de zwangerschap. Ik al een flinke stapavond achter de rug had toen ik zwanger bleek, dus had mijn portie wel gehad. maar ook omdat ik mijzelf er niet prettig bij voelde ( oh trouwens wel een toetje met een klein scheutje prosecco erin op). Welgeteld 1 slokje dus. Maarja, ik geloof dus niet dat een kind schade kan ondervinden van een slokje. En wat ik al zei, ook daar zijn weer onderzoeken over die dit aantonen.
nou dat is wel een klein beetje overdreven hoor. ik heb ook niet gerookt, niet gedronken, geen rauw vlees gegeten en geen kattenbak verschoond en ik heb heerlijk op een normale manier van mijn zwangerschap genoten hoor
mijn schoonmoeder verweet me dat we tegenwoordig veel te flauw zijn met de regeltjes in een zwangerschap. vroeger kon je gewoon de kattenbak verschonen en filet americain eten hoor zei ze dan. ja maar 30 jaar geleden waren ze ook nog lang niet zo ver met onderzoeken naar de gevolgen
Klopt ja, mijn sm vroeg toen iknet zwanger was of ik weer 9 maanden lang niet ging drinken. Voor ieder onderzoek dat a zegt, is weer een onderzoek dat b zegt. Bovendien worden veel resultaten gemanipuleerd als de pest om bijv. overheidsbeleid te ondersteunen. (en ja, dat gebeurt echt, en heel vaak!!!) Feit is: we weten dat veel alcohol schade KAN veroorzaken maar we weten niets van een minieme hoeveelheid. Daarom verschillen de meningen van vk's, gyn's en verschillende landen ook zo erg. Dus moet ieder voor zichzelf een afweging maken. En dat doen we. Ik zie het probleem niet zo.
Ik ben het helemaal eens met dit stuk... Wat is idd de meerwaarde van één glaasje alcohol...en helemaal als je weet dat het schadelijk KAN zijn voor je kindje! En ik zie het helemaal niet als een gemis, je bent zwanger, het mooiste wat je kan overkomen en waarom zou je dan ook maar enig risico willen nemen...waarom?!?! Want één glaasje...wat is het doel?! Ik snap het gewoon echt niet... En voor mijn kind zou ik graag het klooster in zijn gegaan, maar dat terzijde...ik eet graag rosbief en filet american, maar ik dacht echt niet toen ik zwanger was: goh, nu kan ik net zo goed het klooster in gaan, want ik mag niks meer! Ik zie het juist als een voorrecht dat je iets kunt doen om je kindje gezond op de wereld te zetten! (en natuurlijk weet ik dat dat geen garanties geeft) Antwoord op vraag van TS... alles mag, maar ik zou er niet aan beginnen!
indd het KAN schadelijk zijn, al is het maar 0.0000001 % je weet gewoon NIET hoe je kindje reageert op de alcohol. of op de sigaret of op het american filet of al die andere dingen, juist omdat het KAN zou ik het nooit doen......
Ik heb al vaker gereageerd op topics waar vrouwen aangeven dat ze, terwijl ze weten dat ze zwanger zijn, toch filet american hebben gegeten, of neusspray gebruiken waar alcohol in zit. Vaak lees je dan reacties van mensen die zeggen 'ik heb dit en dit (bijv. filet) ook wel af en toe gegeten in de zwangerschap en ik heb ook wel een gezond kindje gekregen... Nou... Hoe geschift kun je zijn om zoiets te zeggen! Wees gelukkig en gezegend dat je ondanks dat een gezond kindje hebt gekregen, want iedereen weet toch dat je geen rauw vlees en alcohol tot je moet nemen tijdens je zwangerschap! Wees blij dat je zwanger bent geworden, dat is zo'n mooi geschenk! Speel niet met dat geschenk en doe wat concessies.. je krijgt er zoveel voor terug, wat is nou 9 maanden in je mensenleven!!
Geen haar op mijn hoofd die er ook maart een seconden over peinsde om iets te nemen wat mogelijk slecht voor mijn meisjes kon zijn. Dus geen alcohol, geen sigaretten en geen rood vlees en andere etenswaren die slecht waren. Het is ook niet gezegd dat als je geen foliumzuur slikt je persé een kind met een open ruggetje krijgt maar toch slikken we met zn alle braaf foliumzuur. Ik zie de enorme waarde van een paar slokjes alcohol eerlijk gezegd niet in. Ben net zo blij met een sappie als ik weet dat dat geen enkel risico oplevert. Ik begrijp de kinderachtige reacties hier niet zo goed aangezien gewoon bewezen is dat alcohol bij de baby terecht komt en dat niet goed is voor zo'n kleintje. Iedereen moet wat mij betreft doen waar hij of zij zin in heeft, ik respecteer ieders mening. Als je het risico wilt nemen prima, maar ga dan niet zeggen dat het onzin is dat het schadelijk kan zijn terwijl dat overal bekend is en er tal van onderzoeken zijn gedaan. Daar heb ik dan weer geen respect voor.
Nou gelukkig zijn er nog meer moeders zoals mij op dit forum.....begon me al zorgen te maken hahahaha.. Ook mijn moeder heeft gerookt tijdens al haar zwschappen.. ik werd echt zo kwaad toemn ik het hoorde! Stel je nu eens voor ik kon niet zwanger raken hierdoor? En ja vroeger was alles anders idd...maar dan nog snap ik niet hoe je je er lekker bij kunt voelen als je drinkt of rookt tijdens je zwschap... dat moet toch een rotgevoel zijn?
Nouja, daar kan ik dan wel weer begrip voor hebben. Vroeger hadden ze niet eens enig idee dat roken schadelijk was of dat alcohol slecht voor een kind was.
ja dat wel. Mijn moeder zegt wel s van goh als we dat toen allemaal geweten hadden dan had ik dat echt nooit gedaan. Maarja, voor hetzelfde geld komen ze er over 20 jaar achter dat chocolade heel slecht is. Je weet maar nooit wat ze allemaal nog ontdekken.