Soms Twijvel Of Ik ECHT Zwanger Ben! ???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama86mama, 4 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama86mama

mama86mama Actief lid

12 dec 2009
    153
    0
    0
    Hoi Hoi!
    Ik snap er soms echt niets meer van!
    Ik ben nu ruim 11 weken zwanger 3 echo's gehad ivm 2 eerdere miskramen. Beide echos waren goed. In het begin van me zwangerschap voelde ik me best heel misselijk zo nu en dan en pijn me borstenen ietwat moe maar daar was ook alles mee gezegd.

Me laatste echo is nu ruim 4 weken geleden en pijn me borsten zakt flink af en ben ook bijna niet misselijk meer, ben nog ietsje moe maar soms twijvel ik echt of alles wel goed is, natuurlijk is elke zwangerschap anders maar bij mijn 1e zwangerschap, van onze gezonde zoon, voelde ik me zooooooo beroerd!

Ben soms zo bang dat er iets mis is, of dat het hartje misschien niet meer klopt dat ik me daarom ineens zoveel beter voel?

Het slaat waarschijnlijk nergens op maar ben zooooooo blij als ik me echo a.s. vrijdag heb gehad, ik denk dat dat een hoop gerust steld...

Sorry moest ff me hart luchten!

x

2. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Hoi Mama van Dylan,

Ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben nog maar kort zwanger en ik merk helemaal niets anders dan normaal..... je moet zoals de verloskundigen op dit forum zeggen, vertrouwen hebben in je lichaam. Ook zeggen ze dat het wel of niet hebben van kwaaltjes helemaal niets zegt over je zwangerschap. Maar goed, ik voel me er ook onzeker door, dus ik kan me jouw gevoel helemaal voorstellen..! Heel veel succes!!!!

3. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Ook ik snap precies wat je bedoelt.

Ben nu ruim 9 weken zwanger en heb met 6 weken een vaginale echo gehad met een goed kloppend hartje. :D

Over 1,5 week weer naar de gynaecoloog maar dat duurt nog zo lang, weet je wat bij mij ook nog meespeelt dat ik bij mijn dochtertje in poging 2 zwanger was en van deze zelfs in poging 1. Dan denk ik.... waarom zou het bij mij goed blijven gaan terwijl het bij anderen zovaak misgaat. :(

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb in het begin ook zoveel getwijfeld. Nu nog wel een beetje, trouwens. Ik voel inderdaad ook maar weinig van het zwanger zijn. Ik ben vaker moe dan normaal en heb af en toe last van buikpijn. Van misselijkheid heb ik in het begin een beetje last gehad, maar nu al heel lang niet meer. Mijn borsten voelen ook al lang niet meer pijnlijk aan. (Hoewel ze nog wel groeien!)

Ik denk dat ik me pas zekerder ga voelen als ik het kindje regelmatig duidelijk voel.

5. Vaantje

Vaantje Lid

29 jan 2010
    25
    0
    0
    Hoi hoi,

Die twijfels ken ik maar al te goed hoor! Ben nu bijna 16 weken maar tot vorige week bleef ik maar twijfelen! Terwijl ik wel al een echo had gehad bij 8 weken en daarna nog een hartje heb gehoord... maar werd vaak 's morgens wakker met de vraag of het nu wel of niets in mn buikje zit :( heel gek

Heb nl tot nu toe nergens last van gehad, niet misselijk, geen geurafwijkende taferelen enzo... maar nu zie ik mijn buikje flink toenomen en heb een paar dagen terug mijn 1e pret echo gehad waardoor ik het indd zelf zag bewegen en doen..

En nú pas dringt het echt door... bijna 8 weken later ;)

hihihi.....

Dus met de mensen met weinig kwaaltjes (net als ik) geniet er maar lekker van!

6. mama86mama

mama86mama Actief lid

12 dec 2009
    153
    0
    0
    Jeetje wat erg is dat he! ik ben zoooo blij als ik die bewegingen voel! ik zeg elke dag wel tegen mijn vriend "wat zal ik blij zijn als ik de baby voel zeg!" bij mijn zoontje voelde ik hem pas met 21 weken maja dat was mijn 1e zwangerschap...hoop dat het nu eerder is! (voor jou trouwens ook!)
    x

7. mama86mama

mama86mama Actief lid

12 dec 2009
    153
    0
    0
    Jeetje dr is dus nog hoop voor me! haha
    Ik ben wel eens wat misselijk, niet veel en zeker niet tot kotsen aan toe meer.....Ik ben ook amper aangekomen van deze zwangerschap, me buik is wel dikker maja dat zijn mn darmen....voel me zoooo compleet anders dat ik het soms allemaal niet meer weet hoor!
    Ik ben blij als ik vrijdag de echo maar weer heb gehad en dan ga ik maar eens een pret echo inplannen denk ik :)
    x

8. Granta

Granta Actief lid

21 jul 2009
    187
    0
    0
    Oh wat een herkenbaar verhaal... ik geloofde pas dat ik echt zwanger was na de eerste echo....ik heb ook helemaal nergens last van...ik hoor om me heen allemaal verhalen over misselijkheid, zere buik, borsten......dus hier ook onzekerheid alom...
    Toch denk ik dat je inderdaad vertrouwen moet hebben in je eigen lichaam....anders is het zo zonde van de momenten waarop je eigenlijk zou moeten genieten..maar ja ik weet het..das soms best lastig..

Liefs en geniet van je zwangerschap

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Heel herkenbaar!
    Vooral als je je niet misselijk oid voelt, dan verneem je d'r eigenlijk toch ook niks van? Alleen zo'n streepje op de zwangerschapstest...

Na de eerste echo mocht ik eindelijk van mezelf geloven dat het écht zo was, Jesse was nog geen 5 cm en zwaaide al naar ons!

Vier weken later, met de tweede echo was ik zo zenuwachtig. Ik was zo bang dat de baby zomaar floep weg zou zijn, dat ik 'm perongeluk kwijt was geraakt of uitgepoept had, hahahah, echt verschrikkelijk toch?
    Maar gelukkig zat hij er nog mooi en was een heel stukje groter ook!

Weer 4 weken later hetzelfde gevoel, ik was 'm vast kwijt, in m'n gedachten. Maar gelukkig voelde ik vanaf toen zachte beweginkjes, en dan dringt het wel door en gaat die onzekerheid wel weg.

10. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik had dit ook hoor. Je voelt zo weinig en vraagt je af of alles nog goed is. Nog eventjes en dan voel je hem/haar lekker schoppen en/of bewegen. Gaat gelukkig heel snel, en ik weet zeker dat alles goed is bij jou/jullie!

11. babygirl27

babygirl27 Actief lid

8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Ik herken je gevoel ook hoor! Ook al heb ik wel veel last van misselijkheid en van mijn borsten, hormonen en ga zo nog maar even door! Heb ook al twee goede echo gehad maar blijf aan mijn lichaam twijfelen! Kan denk ik wat meer gaan genieten als we over de 12-weken grens heen zijn en het hartje kunnen gaan horen bij de VK, dat duurt nog twee weken! Echt lang! Ik zou ook het liefst iedere dag met een echo in mijn buik willen kijken! Ik weet dat deze onzekerheid bij mezelf een nasleep is van de miskraam vorig jaar die ik had met 12 weken. Hoop dat het deze keer wel goed blijft gaan.

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ook ik heb daar tijdens mijn zwangerschap zo last van gehad. Wat mij heeft geholpen is een angelsound. Rond de 14 weken kon ik er het hartje mee horen dus op wat onzekere dagen pakte ik het erbij en ging op zoek naar haar hartje. Was altijd een hele geruststelling!

13. babygirl27

babygirl27 Actief lid

8 dec 2008
    257
    0
    0
    leerkracht
    Jessy, ik heb daar ook al over na zitten denken! Ik ben er alleen heel bang voor dat als ik de angelsound heb, ik bijvoorbeeld op een dag het hartje niet kan vinden en helemaal gek wordt, terwijl er bijvoorbeeld niks aan de hand zou zijn. Heb jij daar geen problemen mee gehad?

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Het is idd weleens voorgekomen dat ik haar hartje niet zo snel kon vinden. De 1e keer was ik redelijk in paniek ja:) maar ben het later op de dag weer gaan proberen en toen had ik haar te pakken!
    Dus toen het daarna weer eens voorkwam legde ik hem netjes weg, helemaal overtuigd dat ze waarschijnlijk ergens verstopt zat en probeerde ik het gewoon wat later op de dag, en dat ging altijd erg goed!

15. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Hier ook weinig last,...was vanaf week 6 wel misselijk, maar nu sinds een paar dagen niet meer,....verders weinig tot geen last,...denk af en toe ook dat ik gewoon niet zwanger ben,..maar tis toch echt zo,....
    We moeten maar genieten van het weinig voelen ;)

succes allemaal!

Deel Deze Pagina