hoi hoi, ik was vandaag bij het cb en daar vroegen ze of onze dochter al doorslaapt. het antwoord is nee. nu zeggen ze dat ze dat makkelijk moet kunnen en nou moet ik haar snachts langer laten huilen en als dat niet helpt een beetje water geven. wat moet ik hier mee?? groetjes veronique
doen wat je zelf goeddunkt. mijn dochter sliep pas met 7 maanden door. en water??? dat wilde ze echt niet hoor.
1) wat een schandalig CB,wat een onkunde *schud hoofd* 2) doorslapen ( langer dan 5 uur achter elkaar) is per kind verschillend en heeft met slaapritme te maken. Het slaapritme van een jonge baby is van nature niet gericht op lang doorslapen maar op regelmatig wakker worden. In feite is doorslapen voor een jong kind ,dus onnatuurlijk. De meeste kindjes slapen pas redelijk tot goed na een jaar tot anderhalf jaar. En sommige kinderen pas na 3-4 jaar. Wat je CB dus zegt, is onzin! 3) Laten huilen.... je kind geeft een signaal af dat ze je nodig heeft,ze kunnen nog niet praten of wijzen/duiden wat ze willen, en dus huilen ze. Je kind langdurig laten huilen om in slapa te laten vallen op die leeftijd...ik vind het onverantwoord. Natuurlijk is met een beetje pruttelen niks mis,maar een half uur laten huilen..... 4) water geven ´s nachts is bijvoeding. Er wordt pas geadviseerd bij te voeden als je kind 6 maanden of ouder is volgens de richtlijn van de WHO. Je kan je kind natuurlijk altijd BV geven ´s nachts. Al met al, misser op misser dus van jouw CB, heel jammer.
wat een verschil met ons cb zeg. hier vroeg men ook of justin al doorsliep. En nee dat doet ie niet. meestal is ie rond 3uur wakker, krijgt bv en slaapt dan weer verder. was totaal geen probleem en volgens de cb arts normaal zou doen waar jij goed bij voelt
Wat een rare opmerking van het cb. Je kindje hoeft toch nog niet door te slapen met bijna 5 maanden, mijn zoontje sliep met 6 maanden door. Ik gaf, als hij wakker was, altijd bv en daarna sliep hij snel verder. Nu slaapt hij al een paar maanden het klokje rond, maar vond de nachtvoedingen nooit een probleem. Waarom zou je je kindje water geven als je ook bv hebt?
Nou inderdaad, eruit moet je toch. 5 maanden is nog jong en als ze je niet de hele nacht bezig houdt is het niet zo'n probleem. Dat CB kan de hik krijgen.
ze slaapt na de voeding gewoon verder. het cb zei als ik water zou geven dan had ze geen reden meer om wakker te worden. ik moest trouwens ook de laatste voeding vervangen voor kunstvoeding met rijstebloem pap , maar dit kan toch ook gewoon met mijn borstvoeding of is dat niet goed genoeg??? ik moet donderdag naar de kinderarts in het ziekhuis omdat ze prematuur geboren is ik zal wel even vragen wat hij hier van vindt. moet zeggen dat ik wel erg aan mijn borstvoeding ga twijfelen op deze manier.
Niet twijfelen aan jouw BV... twijfel eerder maar aan jouw CB... gebeurt vaker dat ze dit soort waardeloze adviezen meegeven. (Ik zou zeggen vingers in je oren en volg je hart... ) Ik heb altijd mijn zoontje zoveel BV gegeven als hij maar wilt, hij is een flinke eigenwijze kerel nu... en slaapt sinds kort weer de hele nachten door... baby's die 's nachts voeding vragen hebben dat nodig hoor! Misschien groeit ze hard, heeft ze een bloedsuikerdipje of mama nodig...
wat the f*ck vervangen door flesvoeding met rijstebloem????? zijn ze gestoord daar ofzo. Heb het geprobeerd maar helpt niets hoor dus doe het ook niet meer. Hier is ze ook nog minstens 1 keer per nacht wakker, drinkt dan zo'n 20 minuten en vant als een blok weer in slaap. Mijn cb zei alleen " pech voor mama" maar ze zal het wel nodig hebben anders komt ze niet. Meisje twijfel niet aan je borstvoeding of aan jezelf. Lekker doen wat je al doet en je tong uitsteken naar het cb. Ik had er persoonlijk tegenin gegaan en ze de website van bv.com gegeven zodat ze eens bij kan scholen. Tja ben nogal monds als het om mijn dochter aan komt.
Niet blind afgaan op adviezen van het CB. Luister idd gewoon naar je hart, die heeft het vaak bij het rechte eind. Als je kindje 's nachts wakker wordt en na het voeden gewoon weer lekker in slaap valt, is het toch goed??
Als je alles moet aannemen wst ze bij t CB zeggen...ppfff!!! Soms vraag ik me af of ze zelf wel weten wat voor adviezen ze geven. Je kindje is nog erg jong dus laten huilen zou ik zeker niet doen! Wat de andere meiden al zeggen: je kindje huilt niet voor niets. Kan zijn dat ze honger heeft, krampen, troost van mama/papa, krampjes etc. Ik geef helaas geen bv meer, maar mijn zoon word af en toe ook nog eens wkkr in de nacht en dan neem ik hem even lekker bij me, aan de borst ( voor t beetje wat eruit komt dan en voor de troost) en tijdens t drinken valt ie weer vredig in slaap en gaat lekker zijn bedje in. water geven zodat ze gaan slapen heb ik nooit van gehoord, als ze huilen van de honger vult dat niet en om te troosten vind ik water een raar middel en voor t doorslapen al helemaal !!! Mijn ervaring en advies: als ze huilt bij je nemen, bv bieden, ruggetje wrijven even lekkere rechtop tegen je aan, beetje wiebelen en hopen dat ze slaapt. Ze is nog erg jong en t komt allemaal wel hoor, ze nemen vanzelf een keer een ritme aan en gaat dit niet dan zou ik even naar de ha stappen, of ergens anders... Heel veel succes meid!
hahahaha , zie nu net dat jij op mijn uitgerekende bevaldatum bent bevallen 19-8 ! Ik ben 21-8 bevallen dus onze kindjes schelen niet veel
Wat idioot dat een cb zegt dat je kunstvoeding moet gaan geven voor de 6 maanden. Ik zou de volgende keer op een andere dag gaan of op een andere manier zorgen dat je een andere arts of vpk spreekt. Overigens is die van mij net iets ouder en begint nu net een beetje door te slapen. En ik had me ook net afgevraagd of het zou helpen om water te geven, aangezien ik al wel had gemerkt dat hij niet uit honger wakker werd. Maar heb ik uitindelijk nooit geprobeerd. Hier waren het namelijk blijkbaar de lichten buiten waar hij wakker van werd, want sinds er verduisterende gordijnen hangen slaapt hij door tot 6 of 7 uur !
Gewoon bv blijven geven op verzoek zoals je deed, niet opeens kunstvoeding met rijstebloem, of water of wat anders. Lijkt me nog funest voor je productie ook. Heel raar advies van het CB, jammer hoor dat een hoop CB's nog steeds niet weten wat nou 'normaal' is bij bv. Ik ben zelf niet zo kapot van het 'verzwaren' van de laatste voeding zodat ze maar doorslapen, volgens mij kun je daarmee toch makkelijk richting overvoeden gaan. Je borstvoeding alleen is echt prima genoeg en dat niet doorslapen is helemaal niet raar op die leeftijd! Ik heb er hier een die vanaf dat ze 3 weken is doorslaapt, maar zij heeft ook periodes dat ze een aantal dagen 's nacht of 's morgens heel vroeg opeens toch een keer wakker wordt, dan krijgt ze de borst (en ligt dan ook flink te tanken, dus echt wel honger) en een kwartier later liggen we allebei weer in ons bed en slaapt ze zonder problemen verder. Dat heeft tot nu toe nooit geleid tot gewenning en niet meer doorslapen.
Ik vind het maar vreemde adviezen van het CB. Als je heel veel geluk hebt, kan een kindje van nog geen 5 maanden een hele nacht doorslapen, maar standaard is dat zeker niet! En zeker als ze na het drinken weer verder slaapt, zou ik haar niet gaan 'dwingen' met een beetje water om de volgende keer niet meer te komen. by the way: water heb ik er bij onze vent 's nachts nog NOOIT in gekregen. En rijstebloem is toch ook nergens voor nodig? (en sommige kindjes lusten het helemaal niet; onze vent heeft in elk geval nooit meer dan één slok of lepeltje pap naar binnen gewerkt, hij moest het gewoon niet.) Het bindt bovendien niet goed met moedermelk. Als jij niet wilt overstappen op kv, en je kindje bovendien goed groeit, zou ik het advies van het cb gewoon naast je neerleggen en doorgaan met jouw voeding.
niet twijfelen aan je zelf en je bv! Gewoon zo blijven doen als je doet. je kindje is nog zo jong en heeft t gewoon nodig. de mijne is nu 15 maanden e wordt soms nog wakker en dan is het v5 min drinken en weer slapen en mijn cb doet hier helemal niet moeilijk om. die vind het zelfs super dat ik nog bv geef. Mijn ventje groeit niet goed en ik loop dus bij een ka en er werd gezegd da het door de bv kwam, maar ik had me inmiddels goed ingelezen over bv en over fabels en ben mijn poot stijf gaan houden en gewoon bv blijven geven. en nu blijkt het niet aan de bv te liggen. dus meis als jij je er goed bij voelt zoals het gaat gewoon doorgaan en niet twijfelen!
hallo met borstvoeding duurt het over het algemeen langer voordat kinderen doorslapen. mijn zoontje kreeg flesvoeding en hij sliep vanaf 5½ maand van 23.00-06.00 uur. daarvoor was het 22.00 / 03.00 / 06.30-07.000 uur. Het is ook gewoon per kind verschillend. Als je kind honger heeft gewoon lekker geven hoor. En als je merkt dat het gaat lukken van bijv. 22/23 tot 05.00 uur dan kun je wel gaan proberen dat laatste uurtje te gaan rekken door steeds ietsje later te geven. Nu hoeft ze echt nog niet door te slapen. mag natuurlijk wel. mijn zoontje is nu 13 maanden. hij eet met de pot mee en slaapt nu van 19.30-06.00 uur en heeft dan wel direct honger. Soms al iets eerder maar dan geef ik hem wel water idd. Maar tot een tijdje terug dronk hij gewoon rond 22.00 uur nog een fles hoor. (11 maanden)
Wat een advies van het cb, echt te belachelijk voor woorden. Als je kindje honger heeft dan heeft het honger klaar. Hier een meisje wat met ong 3 maanden door ging slapen tot een paar weken geleden opeens niet meer en nu weer wel. Die weken dat ze 's nachts wakker werd had ze gewoonweg honger en voede ik haar. En van de rijstebloem advieseerde ze hier juist om pas na 6 maanden evt te gaan geven als je bv geeft. Heb het de vorige keer nagevraagd. Nu is het wel zo dat ik verschillende allergieen heb. Maar in ieder geval complete ander advies.