Spijt van naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door Lucy28, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucy28

Lucy28 Lid

9 mei 2012
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is nu 2 maanden oud en ze heet Sarah.
    Nu heb ik alleen tot de dag van vandaag een beetje spijt van haar tweede naam. Haar volledige naam is S.arah O.livia J.ane. Op zich prachtig en Olivia is echt een hele mooie naam!
    Jane is een vernoeming naar mijn oma en nu had ik haar achteraf toch ook wel heel graag naar mezelf willen vernoemen. Het klinkt misschien een beetje raar, maar het is ons laatste kindje en alle opa's, oma's zijn al vernoemd. Het was in eerste instantie alleen geen optie aangezien mijn twee namen met een M en een S beginnen en dit in combi met de S van Sarah geen fijne initialen zouden opleveren.
    Nu had ik er achteraf graag Lily als tweede naam willen geven. Deze naam heeft dezelfde betekenis als mijn tweede naam. Dan zou het dus Sarah Lily Jane zijn geworden. Deze optie hebben we ook overwogen, maar nooit echt op door gegaan. Nu heb ik er zo'n spijt van! :(
    Wat zouden jullie doen, overwegen de naam te laten wijzigen? Heeft iemand hier ervaring mee? Of zo laten en hopen dat ik er over een tijdje niet meer zo mee zit?

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    lastig....

nee ik zou er nog even mee wachten met het overwegen om haar tweede naam te veranderen.
    Dit kan erg duur worden en je weet niet of de rechter het goedkeurt (gezien de reden) Of moet dat dan niet via de rechter? Stel dat hij de reden dan niet goedkeurt als het via de rechter moet , dan ben je wel je geld kwijt.

Zouden het ook niet deels je hormonen kunnen zijn? Je bent nog maar pas geleden bevallen.
    Ik zou het even laten bezinken. Gelukkig heb je geen spijt van haar roepnaam.... (die ik overigens prachtig vind)

Kan me indenken dat je er nu van baalt. Maar miss moet je ook nog even wennen aan haar namen?

Weet het niet hoor , roep ook maar wat. Ik hoop dat je het op den duur wat naast je neer kan leggen!

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    ik zou het zo laten. snap dat je baalt en het liever anders zou willen maar omdat er zoveel bij een naamswijziging komt kijken zou ik het zo laten omdat het ´maar´ een tweede naam is en niet haar roepnaam waar je spijt van hebt.

Hoop toch dat je er snel vrede mee kunt hebben, kan me goed voorstellen dat het niet leuk is als je er geen goed gevoel bij hebt

4. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    naam laten veranderen gaat niet zomaar.je moet een rechtzaak ervan maken.bij de aangifte van mijn dochtertje was 1 letter verkeerd.door de nare bevalling was me man er niet bij met zijn hoofd.we hebben toen een advocaat gebeld en het zo ruim 1000 euro gaan kosten.
    alleen hadden wij geluk omdat de ambtenaar belde die het had gedaan en vroeg wat er was had me man het uitgelegt en ze wilde het veranderen zonder kosten er aan vast.(fout bij de aangifte gebeurt vaker en meestal veranderen ze het niet meer maar omdat me man netjes bleef en zei dat hij fout zat wilde ze het doen.ze zei ook meestal worden we verrot gescholden).

dus ik zou er goed over nadenken of je het echt wil laten veranderen het is niet ff binnnen een week gedaan en je bent een hoop geld kwijt.dus ik zou het niet doen

hopelijk krijg je er vrede mee.en komt dit gevoel door je hormonen

me moeder heeft mijn achternaam en die van me broer laten veranderen naar die van haar het enige wat ik er nog van weet wat ze verteld had .dat het niet zomaar ging en dat ze een hoop geld moest betalen.

sorry als het waarig is ben onder tussen me dochtertje in de gaten aan het houden :)

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Helemaal mee eens!

6. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Een oude kennis van me die heeft de naam van haar kind 3x laten veranderen.. Ik vond het erg sneu voor de baby. Zn voornaam was de naam van een vriendin, haar beste vriendin des tijds, had ze ruzie mee, was de eerste keer dat de naam werd veranderd. Daarna werd het een itiliaanse naam, en dat vond ze na een maand niet mooi klinken, en toen werd het een andere naam..

Het lijkt me een lastige situatie, maar je moet zelf doen waar je jezelf goed bij voelt. :)

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Naam veranderen kost duizenden euro's en een hele hele hoop werk
    Ik zou het dus niet zomaar doen, alleen als je er echt wakker van zou liggen

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja dat kan het kosten...
    maar of je dan ook daadwerkelijk de wijziging krijgt is ook nog maar de vraag hoor!

De rechter moet het namelijk goedkeuren.... en als hij de reden niet goedkeurt... dan zijn je centjes weg en heb je pech....

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik denk dat als je besluit dat er geen kindjes meer komen, je toch altijd op zoek blijft gaan naar namen. En dan kan het ineens zo zijn dat je een mooiere naam tegenkomt. Of omdat het je laatste is , je het anders had willen doen. Stukje emotie denk ik?

10. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    helpt het als ik zeg dat ik haar bestaande namen heel mooi bij elkaar vindt passen? plus, je bent haar moeder, dus ze heeft geen naam nodig om naar jou te verwijzen want je ziet het terug in haar: hoe mooi is dat!

11. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ik vind de naam ook prachtig, maar dit is overigens ook 1 van de redenen waarom wij geen twee / drie namen geven...

Ook zou ik rustig nadenken alvorens je iets gaat veranderen, want je hormonen schommelen ook erg denk ik nu nog...en echt de namen passen prachtig bij elkaar!

12. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik vind de naam van dochter echt geweldig! Wauw.

Ik zou het niet laten veranderen....Vind hoe ze nu heet mooier dan het andere!
    En inderdaad het kost veel geld....

13. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij hebt haar naar jouw moeder en schoonmoeder vernoemd. Misschien vernoemt jouw dochter als zij zelf ooit mama wordt haar dochter naar jou! Hoe mooi is dat?!?

14. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Eens met bovenstaande reacties :D

Je kindje heeft een mooie roepnaam :D ;) En de tweede naam hoef je in principe nooit te gebruiken en het kost veel geld

15. Lucy28

Lucy28 Lid

9 mei 2012
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie lieve reactie's,
    De naam die ze nu heeft is ook heel mooi en ik vind ook dat het goed past samen. Olivia doet ook niet onder voor Lily. Het is alleen de gedachte achter de naam wat voor mij Lily net iets specialer maakt. Het is ons derde kindje en mijn andere dochter en zoon zijn dus naar de opa's en oma's vernoemd, zoon tevens naar zijn vader. Overigens niet direct, maar afgeleide namen.
    Ik heb ook nooit direct naar mezelf willen vernoemen, maar Lily was wel heel toepasselijk geweest. En dan lijkt ze ook nog eens sprekend op mij! :) (dat is overigens niet belangrijk hoor!)

Misschien zijn het de hormonen, maar ik hoop wel dat de twijfel/spijt over gaat. Ik ben nu jaloers op alle mensen die hun kindje 1 naam geven! ;)

16. Fleuri

Fleuri Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.097
    0
    36
    NULL
    NULL
    In Olivia zitten ook letters van Lily. Misschien zie je nu dat je op deze manier ook een deel van jou in haar naam verwekt hebt

17. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Ik vind de naam die ze nu heeft, echt su-per prachtig, echt waar. Die combinatie is zo mooi. En zoals hierboven gezegd word, zag ook ik onmiddellijk de gelijkenis tussen olivia en lilly...

18. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Wat een mooie namen! Verder eens met het bovenstaande

19. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Herken je gevoel, maar zou het zo laten. Zelf vind ik het jammer dat we voor drie namen hebben gekozen soms, hadden er ook wel gewoon twee mogen zijn. En had nu denk ik ook een andere tweede naam gekozen voor mijn eerste dochter, maar het is 'maar' een tweede naam en je vind hem wel mooi. Als je dochter later groot is, kun je haar altijd het verhaal vertellen, denk dat ze dat ook heel fijn zou vinden en wie weet noemt ze haar dochter dan wel zo ;).
    Ik vind het trouwens hele mooie namen!

Deel Deze Pagina