één of twee kruiken kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Savagesoc, 19 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Savagesoc

Savagesoc Lid

16 dec 2009
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraagje over het gebruik van een kruik in de ledikant. Hebben jullie allemaal één of twee kruiken in gebruik. In de winkel zeiden ze dat één kruik genoeg was, maar van kennissen hoor ik dat twee kruiken echt wel nodig is. En moeten het perse van die metalen kruiken zijn, of kunnen het gewoon van de rubberachtige dingen zijn.

Waar en wanneer gebruiken jullie die kruiken?

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wanneer ben je uitgerekend?

Mijn dochter is op 17 juni geboren en wij hebben de kruik alleen gebruikt om na het badderen de kleertjes op te warmen. Wij hebben zo een electrisch ding. Ik vind die stalen een beetje eng eigelijk, bang dat het water eruit loopt...

In het ziekenhuis gebruikten ze wel kruiken maar dat was omdat mijn dochter 6 weken te vroeg geboren was.

3. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hebben er voor ieder echt 2 gebruikt. Toen ze nog klein waren 1 links en 1 rechts naast ze. Later 1 in bed en 1 voor de kleertjes.

Ze raden echt de metalen aan, die blijven veel langer warm en geven deze warmte ook beter af.

Onze jongens zijn ook in juni geboren en konden zichzelf toen ze uit het ziekenhuis kwamen nog niet goed warm houden. Best veel gebruikt dus. Vooral ook lekker om het bedje alvast voor te verwarmen.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bij mijn dochter had ik aan 1 kruik genoeg (juni) en denk dat ik daar nu ook wel weer genoeg aan ga hebben (uitgerekend in juli), maar buiten de zomerperiode om zou ik zeker 2 kruiken aanschaffen, en ook wanneer je kindje zichzelf misschien niet zo goed warm kan houden.

Gebruikte ze in het bedje, enkel een metalen kruik. Rubberen zou ik niet doen, maar lees hier nog weleens over oplaadbare kruiken.

5. fiona1987

fiona1987 Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.074
    0
    0
    renkum
    ik had 1 kruik

maar ja ik ben dan ook vorig jaar in aug bevallen toen het 32 graden was

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier in juli ook 1 kruik gebruikt, had ik er 2 nodig gehad, was hij zo nog bijgehaald.
    Dit kindje komt in oktober. Dus ik heb nog 1 kruik en leen de 2e van een collegaatje.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier geen kruiken nodig gehad. fynn is van januarie ( was gemiddeld -4 die week.

dus het weer zegt niet bijster veel.

ik had er 2 gekocht en tja die hebben echt voor de sier gestaan.

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

mijn dochter is in maart geboren dus niet de warmste tijd van het jaar.
    ik had er 2 maar heb er maar 1 gebruikt.
    nu lag ze wel in een wieg dus das kleiner dan een ledikant misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
    maar ik vulde elke keer die ene opnieuw met warm water.
    en weet niet of het al gezegd is maar zou echt die metalen gebruiken hoor.
    daar kun je makkelijk nieuwe rubbers voor halen en die lekken geloof ik niet zo snel.
    al moet ik zeggen dat ze bij ons in het ziekenhuis gewoon een kruikzak gebruikten.

9. koala28

koala28 Niet meer actief

Hier had ik 2 metalen kruiken en een oplaadbare kruik in huis. Matthijs is in december geboren. De metalen kruiken heb ik nooit gebruikt. Ik heb alleen de oplaadbare kruik gebruikt. Werkt perfect en blijft uren warm.

10. Alita

Alita Niet meer actief

ik heb toen een kruik geleend bij de thuiszorg...
    Dochter is in sept geboren en heb de kruik een dag gebruikt....

11. Barbara2003

Barbara2003 Actief lid

9 okt 2007
    216
    0
    0
    verpleegkundige
    Heerhugowaard
    Hoi,

Ik heb er ook 1 gekocht en als het nodig is leen ik de tweede.
    Je gebruikt zevaak maar zo kort dat het geldverspilling is er 2 aan te schaffen, probeer dus een tweede evt te lenen.

groeten.

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik ben in augustus bevallen, maar moest er toch echt 2 hebben hoor.

Ik heb ze geleend. Scheelt al weer.

13. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Mijn zoon is in oktober geboren en ik heb er 2 gebruikt, 1 in het wiegje 1 voor de kleertjes en om te wisselen in het bedje.....heb ze lang gebruikt....

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb er 2 aangeschaft. Wordt door mijn kraamzorg ook geadviseerd. En je moet wel echt die metalen kruiken gebruiken, zo'n rubberen willen ze volgens mij niet van de kraamzorg.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het maakt toch niet uit wanneer je uitgerekend bent? Want je hebt toch de verwarming aan. Het ligt eraan of je kindje zich op temperatuur kan houden, 37 graden terwijl het in huis zo'n 21 graden is meestal, dus wel een heel verschil voor zo'n kleintje.

Wij hebben bij beide kinderen niet lang de kruiken nodig gehad, begonnen met 2 (doet de kraamzorg altijd volgens mij), maar overgegaan op 1 en die al snel weggelaten want de kinderen bleven prima op temperatuur. Bij Eva nog lang het bedje voorverwarmd, daar zijn we bij Lisa na 1,5 week mee gestopt.

Ik zou wel altijd 2 kruiken halen. Anders zit je straks de eerste nacht misschien met een kindje dat zich niet goed op temperatuur kan houden.

16. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben in juli uitgerekend en in de winkel hebben ze me aangeraden om maar één kruik aan te schaffen. Het is hier altijd behoorlijk warm in huis tijdens de zomermaanden. Mocht het te weinig zijn, leen ik er wel één van de buren.

17. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik had met thijs ook genoeg aan 1 kruik, hij is 4 weken geleden geboren en kon zichzelf al goed warmhouden. kruik hebben we nog niet eens een week gebruikt.

bij sophie hebben een kruik kunnen lenen. toen hadden we er wel 2, maar zij is ook in sept geboren.

18. Maar heb jij dan dag en nacht de verwarming vol aan staan?
    Ik krijg het op de babykamer echt zeker weten geen 21 graden, zeker 's nachts niet.
    Bij de vorige (2 jan, 2,5 week te vroeg geboren) geloof ik ongeveer een week 2 kruiken nodig gehad, daarna nog een tijdje 1.
    En nu uitgeteld in november, dus ik denk wel dat we weer 2 kruiken nodig gaan hebben. Maar ik heb er destijds 1 overgenomen van een kennis, en de ander had m'n moeder nog staan van vroeger. Daarna heb ik ze ook alweer uitgeleend aan een vriendin die een tweeling kreeg, en aan m'n zus.
    Dus even rondvragen of iemand die je kent toevallig nog een kruik heeft liggen die je kan lenen is het slimst.

19. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Bij de intake van de kraamzorg gaven ze aan dat ze 1 kruik genoeg vinden. Heb een oplaadbare kruik omdat ik zelf van dichtbij een zeer nare ervaring heb meegemaakt met een heet water kruik. Dat komt dus echt niet bij ons zoontje in bed. Deze kruik blijft 9 uur warm, dus dat is ruim voldoende.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    's Nachts niet, maar het koelt bij ons ook niet veel af. Komt misschien doordat de kinderen eerst bij ons op de kamer sliepen/slapen en mijn vriend een enorme kachel is ;). Het koelde bij Eva volgens mij af tot 19 graden. Nu is het 22 graden in onze slaapkamers, zonder verwarming aan boven (maar de zon staat er op en gedeeltelijk een plat dak)

Deel Deze Pagina