Ik ben de laatste paar dagen zo ontzettend misselijk van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Nu heb ik net de gyno gebeld en ze heeft medicijnen voor me uitgeschreven. Maar kan zoiets nou helemaal niet kwaad voor het kindje? En zijn er meer vrouwen die deze medicijnen hebben gehad? Heeft het geholpen?
k heb Emasefene geslikt, wat erg goed hielp. Heb het zelf nog even navraagd aan de doktersassitente, maar kan absoluut geen kwaad. Vond het zelf een hele opluchting, kon gelijk weer eten en voelde me stukken beter! Tot week 20 heb ik ze geslikt, daarna ging het goed zonder pilletje!
Ik heb in het begin ook met mijn huisarts en apotheek gebeld... dubbelcheck... Ik kreeg emesafene. Zetpillen en tabletjes. Ik heb een paar keer tabletjes ingenomen maar ik had het gevoel dat ik oververmoeid raakte. Dus een soort bijwerking ofzo van die tabletjes....verminderend reactievermogen ofzo. Was ik op vakantie... nam ik zo een tabletje in....eenmaal bij het zwembad kon ik weer naar boven want ik was dood en dood moe ineens. En dan ook nog ...die dingen hielpen niet bij mij!! Maar ze kunnen bij jou wel helpen net als de reactie hierboven...en ze zijn niet schadelijk of iets voor je baby. Je kan ook gewoon huis tuin en keuken dingetjes proberen. Bij mij helpt het als ik smorgens begin met een crackertje. Ik heb dan ook een pakje crackers naast mn bed. Als ik me beroerd voel...eet ik eerst een crackertje en dan pas uit bed stappen. En een kopje thee met suiker. Iets wat ik nooit dronk maar nu dus wel... suiker helpt mn suikerspiegel omhoog te gaan en voorkomt misselijkheid. Succes en het is tijdelijk als het goed is....hoop dat je je snel weer beter mag voelen!
Ik heb geen last van bijwerkingen gehad van Emefasene, ik slikte op ergst van mijn misselijkheid een heel tablet 's ochtends en 's avonds. Als het had gemoeten had ik het de hele zwangerschap door kunnen slikken. Ik hoop voor je dat het werkt!
Hoi meis, Als zelfs die zetpillen niet optimaal werken (bij mij niet) kunt je altijd nog dit super natuurlijk middel halen bij de Apotheek: " Vitotaal Gember" echt een super middel!! Helpt tegen misselijkheid, is maagversterkend en helpt ook nog eens je stofwisseling een handje mee. Een echte aanrader, heb dit aan mijn gynacoloog verteld, zij vertelt dit nu aan meerdere patiënten van haar. Succes! groetjes Kandy
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap Emasefene in zetpilvorm gekregen. Hielp goed tegen de misselijkheid maar kreeg bijwerkingen dus moest na een week stoppen Nu heb ik Emasefene tabletten en tot nu toe geen bijwerkingen. Hier helpen de pillen erg goed tegen de misselijkheid maar helaas niet tegen het ( dagelijks ) overgeven. maar moet zeggen dat ik dat minder erg vind dan de hele dag misselijk zijn
Ik slik nu de emsafene al bijna 4week maar lijkt niet meer super te helpen ik blijf misselijk en ook wel braken maar het braken is wel stuk minder geworden en kan ook beter eten heb nog tot dinsdag en dan ga ik over op de homeopatische middeltjes en me sea-band proberen
Ik kreeg eerst emsafeen? hielp niks, toen opgenomen in het ziekenhuis wegens de misselijkheid. En daar kreeg ik primperan. Nu ben ik 8 weken en 1 dag zwanger en ben nog aardig beroerd. Overdag gewoon weeig gevoel en moe, savonds spugen en spugen bah! Ik moet nu 4 keer per dag primperan gaan gebruiken. Het is erger voor je kindje als je zo ziek bent, en de medicijnen kunnen geen kwaad! Ik kom nu de dag tenminste weer een beetje door. Verder geeft de gynaecoloog aan, doodgeslagen cola. Veel suikers en koolhydraten, daar haal jij en je kindje energie uit. Is dus erg goed als je verder weinig kan eten en drinken. Hij heeft hier zojuist veel over uitgelegd!
Bij mij hetzelfde als bij Wupsie. Ook in het ziekenhuis gelegen ivm de misselijkheid. Heb ook eerst emsafene gehad, dit hielp niet genoeg dus daarna primperan.. dit ging wel beter.. Heb toen ook bij de gyn nagevraagd of het echt geen kwaad kon voor de kleine en dit was niet het geval volgens hem. Gelukkig ben ik er nu zo goed als vanaf.. Gebruik het enkel nog wanneer het echt niet gaat, maar ik wordt al misselijk van de geur van de Primperan zetpillen... bah bah
Ik ben ook opgenomen geweest en heb sondevoeding gehad (in beide zwangerschappen) en daarbij ook medicijnen. Eerst Emesafene en daarna Primperan. Beide hielpen bij mij niets, maar ik hoor ook van mensen dat ze er wel baat bij hebben. Van de Primperan werd ik echt heel erg suf en slaperig, dat had ik van de Emesafene niet.
mijn gyn hier in Israel zei dat het niet 100% zeker is dat medicijnen geen kwaad kunnen. Zij schrijven hier daarom liever niet voor, maar raden gembertabletten aan (zie ook stukje van Kandy!) Dit hielp mij redelijk, en omdat het een natuurprodukt is, voelt het voor mij persoonlijk fijner als medicatie. Ben je nog maar sinds kort misselijk? En braak je ook? Anders zou ik geloof ik liever eerst die gember proberen; die medicijnen kunnen altijd nog als het niet gaat... Sterkte iig! Want leuk is het niet, die misselijkheid!!
hier ook emasafene... 1e zw schap 8 mnd geslikt en nu vanaf de posi test ... hopelijk niet weer 8 mnd... het helpt mij wel, ik moet het wel ruim voor het eten inneemen