Rare misschien wel vreemde vraag!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mamavanjoshua, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

3 mrt 2009
    211
    0
    0
    Ik heb een vraag.

Gister was ik bij de gynecoloog voor een termijn echo.
    Hij liep ontzettend uit en was daardoor erg druk en haastig, ook had hij een stagaire bij zich.

Toen ik de echo kreeg kwam het kindje mooi in beeld. wat ik vreemd vond was dat het kindje op de buik in de baarmoeder lag. Ook maakte het af en toe een springerige beweging.
    Op een of andere manier vond ik dat vreemd.

Ik vroeg dan ook aan de gynecoloog of het niet een slecht teken was dat hij op de buik in m,n baarmoeder lag. De gynecoloog zei dat het niet raar is omdat het waarschijnlijk 5 min later wel weer allemaal anders zou zijn.

Toch ben ik er niet helemaal gerust op omdat ik het zo gehaast vond gaan en ik het idee had dat hij niet echt geinteresseerd keek.

De sagaire deed overigens de echo en ik vond dat ze dat slordig deed. Ze bewoog veel en het ritme van het hartje is ook niet gecontroleerd.

Waarschijnlijk is het allemaal mijn onzekerheid, ik neem namelijk ook wel aan dat zei wel weten waar ze over praten en als het echt niet goed was geweest dat ze dat dan gezien hadden.

Pfffffffffffffffff Sorry voor het lange verhaal, maar het zat me dwars dus ik wilde het even kwijt.

Misschien wil iemand zijn advies of ervaring delen?

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    newe hoor is normaal het kindje kan elke 5 a elke minuut anders liggen
    zou zeggen geniet ervan en als je je zo zorgen maak gewoon bellen zij zijn er om je gerust te stellen :D succes

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik neem aan dat je bedoelt dat je op het echobeeld het ruggetje naar boven zag en het buikje naar beneden? Dat betekent niet dat je kindje op de buik ligt, maar dat het met het gezicht en buik naar jouw rug ligt gekeerd en het ruggetje aan jouw buikkant. Het ligt achterstevoren als het ware. Zo lag onze meid eigenlijk bijna altijd. Het is helemaal niet erg, omdat het kindje alle kanten op kan draaien. Een springerige beweging is ook niet vreemd, ik denk dat het kindje zich met de beentjes afzette en dat het daarom wat vreemd leek. Niks om je zorgen over te maken, hoor!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.463
    113
    Het kindje kan op alle manieren liggen nu en ze zijn allemaal goed hoor. Volgens mij is het ook normaal dat ze alleen kijken of hartje klopt, dus alleen even kijken of het knippert. Dat is bij mijn termijnecho's tenminste zo geweest. Heb toen geen hartje gehoord, alleen zien knipperen.

Wel vervelend trouwens dat het zo gehaast was, dat was bij ons de 2e keer ook zo. Heel vervelend omdat het voor jezelf echt een heel belangrijk moment is. Bij ons waren de mensen in de wachtkamer zelfs verbaasd dat we alweer terug waren.

5. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Tja, zolang ze de plek hebben duikelen ze alle kanten op. Ik heb onze baby's ook al op allerlei manieren zien liggen op de echo's.

Met de termijnecho kijken ze ook niet echt naar het ritme van het hartje of zo hoor. Als het klopt is het gewoon goed. Dat wordt eigenlijk pas met de 20 weken echo echt bekeken.

En de bewegingen... Ik voel mijn baby's al 8 weken en af en toe vraag ik me ook echt af wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn hoor. Daarbij maken ze natuurlijk ook al een hupsje als jij zelf een keer zucht of dieper inademt, de hik hebt, niest of gaat verliggen. Zegt dus allemaal niets. Zoals ze bewegen is het prima.

Wel erg jammer dat je echo zo afgeraffeld werd. Denk dat dat je vooral dat onzekere gevoel heeft gegeven.

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    tja wilde zelfde zeggen als alle meiden hierboven :)
    erg vervelend dat het met zoveel haast ging. ook hier een stagaire. zij deed bij mij een inwendige echo... ik vroeg of het pijn zou doen, volgens haar van niet maar dat mens zat met dat ding te klunzen alsof ze aan het schakelen was! het kan dus nog erger ;)
    en dat je beeb beweegt is alleen maar goed hoor. ik zit nu bij week 30 en voel mijn kleintje nu niet zo gek vaak meer, maak me dan soms wel zorgen en dan als hij weer beweegt dan kan ik weer opgelucht adem halen :) lekker laten bewegen dus hihi

Deel Deze Pagina