Hoe oud bent u? 26 (25 toen ik zwanger was) Hoelang bent u al zwanger? Nu niet Bent u al eerder zwanger geweest? 1 keer Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Toen ik zwanger was niet Wat is het geslacht? jongen Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? Het einde, veel last van mijn bekken en mijn buik zat enorm in de weg. Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Heel veel, veel emotioneler, kan overal om huilen. Vooral als het om kinderen gaat. En ben constant bang dat er iets met mijn zoontje of vriend gebeurt. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Nee, nooit gehad. Hoe is uw eetpatroon veranderd? Niet veranderd Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? De gehele zwangerschap 9kg. Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Ik heb zwangerschapsyoga gedaan. Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Kamertje inrichten, kinderdagverblijf regelen enz..
Hoe oud bent u? - 26 Hoelang bent u al zwanger? - 40 weken en 2 dagen Bent u al eerder zwanger geweest? - Nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? - Nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) - Nee Wat is het geslacht? - Jongen Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? - De eerste 6 maanden ivm extreme misselijkheid Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. - Ja, voornamelijk onzekerheid of ik de zorg voor een kind wel aan kan Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? - Ja, 6 maanden lang en niet alleen ochtendmisselijkheid maar 24/7 misselijk Hoe is uw eetpatroon veranderd? - Dat ik met vlagen bepaalde dingen heel lekker vind en daarna niet meer lust. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? - 19 kilo Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? - Ik heb zwangerschapsyoga gedaan Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? - Veel lezen in tijdschriften en op online forums en proberen voldoende uit te rusten.
Hoe oud bent u? 26 Hoelang bent u al zwanger? 20 weken en 4 dagen Bent u al eerder zwanger geweest? Ja Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee, ik rook niet. Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Geen alcohol Wat is het geslacht? Geen idee. (maar gevoel zegt meisje) Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? Afwachten voor donderdag, dan krijgen we een uitgebreid echoscopisch onderzoek. Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Nee dat valt wel mee. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Heel kort.. 2 of 3 weken denk, helemaal in het begin. Hoe is uw eetpatroon veranderd? Nee Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? 2.5 kilo Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Nee Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? We hebben al een kindje dus we zijn nu al wel voorbereider als bij de eerste.
Hoe oud bent u? 26 jaar Hoelang bent u al zwanger? vandaag precies 32 weken Bent u al eerder zwanger geweest? nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) nu niet, normaal alleen als ik op stap ben, zal straks wel stuk minder zijn... Wat is het geslacht? meisje Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? de 16 weken lang durende misselijkheid Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. ja, ben erg snel bezorgd om de kleine. Zodra ik wat voel wat ik niet ken wordt ik onzeker. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? ja, de eerste 16 maanden. elke dag, van s ochtends tot s avonds. Rond 18.00 was het over maar toen was ik zo moe dat ik rond half 9 als in bed lag. Hoe is uw eetpatroon veranderd? niet Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? tot nu toe 10 kilo. Ik heb nog 8 weken te gaan. Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? ja ik doe aan zwangerschapsgym en aan zwangerschapszwemmen Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? veel over praten met partner en mensen om me heen. en genieten van de momenten dat de kleine wakker is en mooi in mijn buik zit te trappelen.
Hoe oud bent u? 23 jaar Hoelang bent u al zwanger? 11 weken Bent u al eerder zwanger geweest? ja, 2 keer Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) nee (geen alcohol in ieder geval) Wat is het geslacht? weten we nog niet Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? tot nu toe de misselijkheid vanaf week 5 tot nu. Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Nee, nog niet echt. Ik probeer er nog niet te veel mee bezig te zijn, omdat ik bij m'n vorige zwangerschap een miskraam kreeg met 13 weken. Dus als ik de 13 weken voorbij ben en alles is dan nog goed, gaan we er pas echt van genieten. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Ja, maar niet alleen 's ochtends, eigenlijk de hele dag door, elke dag. Vanaf week 5 tot nu. Nu, 11 weken, begint 't iets minder te worden en is 't nog vooral 's avonds. Hoe is uw eetpatroon veranderd? Ik ben kleinere porties gaan eten, vanwege de misselijkheid. En natuurlijk geen dingen meer die niet mogen, zoals biefstuk en filet american. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? 1 kilo tot nu toe. Bij de eerste zwangerschap, 15 kilo van begin tot eind. Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Nee, ook niet van plan te gaan doen. Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Bij deze zwangerschap nog niet veel aan gedaan, omdat we al een zoontje van 18 maanden hebben en eigenlijk zo'n beetje alles nog wel weten daarvan.
Hoe oud bent u?23, 22 toen ik zwanger was. Hoelang bent u al zwanger? Nu niet meer. Bent u al eerder zwanger geweest?voor deze zwangerschap niet. Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? ik heb 3 sigaretten per dag gerookt tijdens mijn zwangerschap. Ben gestopt toen ik 36 weken was. Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Ik drink sowieso geen alcohol, dus tijdens mijn zwangerschap ook niet. Wat is het geslacht? Jongen Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? Op het laatste lopen, midden in een hittegolf. Verschrikkelijk. Verder geen erge klachten gehad Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven.veel gevoeliger, emotioneler, sneller geirriteerd. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad?nee Hoe is uw eetpatroon veranderd?Ik dronk alleen maar appelsap. Kruiden kon ik slecht hebben, vlees ook. Chocola ging er heel goed in! (maar dat is altijd eigenljk wel!) Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? op het einde was ik 21 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ?nee Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje?erover praten, fantaseren.
Hoe oud bent u? 22 Hoelang bent u al zwanger? 37 weken en 4 dagen Bent u al eerder zwanger geweest? Nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) nee Wat is het geslacht? Meisje Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? De vermoeidheid! Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Niet echt last van gehad Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? De derde en vierde maand elke dag misselijk geweest Hoe is uw eetpatroon veranderd? Niet Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? Kleine 12 kilo Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Nee Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Niet echt.... maar zien wat er komen gaat!
Door alle spullen in huis te hebben die nodig zijn. Ook de hond overal vast aan laten wennen. Bij de eerste hadden we al heel vroeg de box in de kamer staan. En nu zorgen dat de oudste ook voldoende aandacht krijgt. En verder afwachten maar.
Hoe oud bent u? 28 jaar Hoelang bent u al zwanger? 22 weken Bent u al eerder zwanger geweest? ja, dit is echter in een miskraam geeindigd met 9 weken (eeneiige tweeling) Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) nee Wat is het geslacht? het is een diva in de dop! (meisje) Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? de eerste 13 weken. De angst dat het niet goed zou gaan heeft mij behoorlijk te pakken gehad. Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. de grootste verandering emotioneel is geweest het besef krijgen dat je moeder wordt met de verantwoordelijkheden die erbij horen. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? ja, de tweede en derde maand. hierin heb ik ook vaak overgegeven. Hoe is uw eetpatroon veranderd? het is gezonder geworden, rijker aan vitamines en meer kleine maaltijden over de dag verspreidt. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? tot op heden nog maar 1 kilo. Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? ja, aan gym. Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? veel lezen, praten, denken erover. en uiteraard ervoor zorgen dat het in een veilige en stabiele omgeving terecht komt.
Hoe oud bent u? 25 Hoelang bent u al zwanger? 34wk + 5dg Bent u al eerder zwanger geweest? nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) nee Wat is het geslacht? meisje Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? vanaf de eerste 8weken tot ong 21weken i.v.m. moeheid Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. niet echt Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? de eerste 16 maanden over de gehele dag misselijk geweest Hoe is uw eetpatroon veranderd? nog steeds zelfde eetpatroon maar ik eet iets meer Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? ik ben tot nu toe in totaal 10kg aangekomen Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? zwangerschapscoaching en coaching na de bevalling Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Over praten met partner, tijdschriften lezen en laten informeren door fam,vrienden,medici
Hoe oud bent u? 29 Hoelang bent u al zwanger? 5weken Bent u al eerder zwanger geweest? ja, gezonde dochter van 2,5 Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Nee Wat is het geslacht? nog geen idee Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? het wachten op de positieve test en t vele plassen Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. huil om elke scheet Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? nog niet Hoe is uw eetpatroon veranderd? meer honger Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? nog niks Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? nee ga ik niet doen, bij vorige ook niet gedaan Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? boekjes lezen met dochter en zelf boeken lezen, orienteren voor spullen, verder genieten en t wijst zich vanzelf
Hoe oud bent u? 21. Hoelang bent u al zwanger? 16 weken en 5 dagen Bent u al eerder zwanger geweest? Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Ja, rookte voor mijn zwangerschap pakje per dag, nu 3 sigaretten en probeer nog minder. Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Nee Wat is het geslacht? Weten we over 8 dagen. We hadden een eerdere echo maar toen waren ze maar 70% zeker van een jongetje. Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? Tot nu toe de rugpijn en misselijkheid. Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Ik ben een stuk emotioneler. Ik moet zoiezo bij elke bevalling op televisie huilen. Ook kan ik echt opeens gaan huilen om niets. En lekker boos worden op mijn vriend zonder reden. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Niet speciaal ochtendmisselijkheid maar over heel de dag. Heb maar een paar keer echt overgegeven voor der est kokhalsen. Hoe is uw eetpatroon veranderd? Niet, eet alleen geen carpaccio. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? Nog geen kilo. Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Nee. Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Veel over praten met mijn moeder en schoonmoeder en veel over lezen in boeken en natuurlijk op dit forum!
Hoe oud bent u? 22 Hoelang bent u al zwanger? 7 weken Bent u al eerder zwanger geweest? nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? ja, nu zo`n 10 sigaretten op een dag Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) nee Wat is het geslacht? nog geen idee Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? tot nu toe de onzekerheid vanwege de kans op een miskraam Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. ja, bij elk pijntje in de buik komt de angst op een miskraam. Hierdoor is de spanning in mijn lichaam erg hoog. Dit ook natuurlijk vanwege de spanning om het geluk dat we mogen beleven Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? niet zozeer misselijkheid, meer een weeig gevoel. Dit heb ik sinds een week elke morgen ( en ook op andere momenten van de dag ) Hoe is uw eetpatroon veranderd? ik eet vaker kleine beetjes Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? in gewicht is mij onbekend, maar in omvang ben ik 2 cm gegroeid Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? nee Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? door goed na te denken over de toekomst
Hoe oud bent u? 25 jaar Hoelang bent u al zwanger? 25 weken, 4 dagen Bent u al eerder zwanger geweest? Ja Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Nee Wat is het geslacht? Geheim Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? teveel harde buiken, rond 21 weken zwangerschap, en dan de verplichte bedrust erbij Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Ben emotioneler dan daarvoor Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? T/m week 16 de hele dag door Hoe is uw eetpatroon veranderd? Niet veranderd Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? Nog geen 4 kg. Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Nee, ivm. verplicht bedrust doe ik er niet aan Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Mijn peuter (2,5 jaar) er langzaam aan laten wennen (aan het idee). En verder bereidt ik me niet voor, omdat het de tweede is
Hoe oud bent u? 37 jaar Hoelang bent u al zwanger? bijna 15 weken Bent u al eerder zwanger geweest? Nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) In al die weken heb ik twee keer gedronken ( Oud en Nieuw en een etentje allebei een half glaasje) Wat is het geslacht? Weten we nog niet... Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? gelukkig heb ik nog geen moeilijkheden meegemaakt, maar ik vind zelf de onzekerheid weleens lastig (of alles wel goed gaat met het kindje) en de enorme slaapbehoefte Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Ik ben over het algemeen veel gevoeliger en sentimenteel daar waar ik me anders makkelijk kan inhouden. ben snel ontroerd en heel af en toe lichtgeraakt. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? heb vooral veel last gehad van een soort van zeeziekte, daardoor totaal geen trek in eten. Tot voor kort had ik dat en nu lijkt het minder te worden. Hoe is uw eetpatroon veranderd? Sommige dingen staan me tegen (bv zalm wat ik erg lekker vind normaal) en ik heb soms geen trek in avond eten. Ik eet liever kleine beetjes. En uiteraard eet ik geen rauwe eieren, franse kazen enz. (veels eet ik normaal gesproken niet en nu alleen soms kip) Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? twee kilo Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Zwangerschapsyoga en ik ga volgende week beginnen met Pilates voor zwangeren. Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Veel praten met mijn man en vriendinnen. Lezen en wegdromen! We hebben 5 jaar gedaan over zwanger raken (is toch via natuurlijke weg gelukt!) en daarom hebben we ons genoeg kunnen voorbereiden maar het blijft een avontuur!
Hoe oud bent u? 27 Hoelang bent u al zwanger? 6 weken Bent u al eerder zwanger geweest? ja Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) nee Wat is het geslacht? nog onbekend Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? nog geen Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. blijvende veranderingen niet maar ik ben met vlagen wel erg emotioneel, huil sneller ben sneller kwaad/chagerijnig Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? het begint nu een beetje te komen Hoe is uw eetpatroon veranderd? Is niet echt veranderd, ik kan alleen iets minder eten per keer, dus moet vaker kleine beetjes eten omdat ik sneller vol zit Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? nog niks Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? nee Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? niet echt omdat ik al een dochter heb en het nog zo pril is
Hoe oud bent u? 29 Hoelang bent u al zwanger? 34 weken Bent u al eerder zwanger geweest? Ja Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Nee Wat is het geslacht? Meisje Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? De Mexicaanse griep Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Nee Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Ja, de eerste weken vrijwel iedere dag. Hoe is uw eetpatroon veranderd? Niet echt. Snoep wel iets meer. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? 10 kilo Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Nee Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Door vooral op mijn intuitie te vertrouwen en te kijken naar mijn omgeving.
Hoe oud bent u? 23 Hoelang bent u al zwanger? 24 weken Bent u al eerder zwanger geweest? nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? ik rook niet Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) drink niet Wat is het geslacht? dat is een geheimpje van mij en mijn vriend Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? de eerste 3 maanden ivm grotere kans op miskraam en het erg misselijk zijn Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Ben sneller prikkelbaar Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Ik heb er tussen de 2e en 4e maand last van gehad, de hele dag door en bijna alles kwam eruit. Hoe is uw eetpatroon veranderd? Ik eet 's middags veel en de rest van de dag niet. Voor de rest heb ik geen zin meer in snoep. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? Geen idee Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Nee Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Zoveel mogelijk lezen en de dingen op tijd klaar hebben
Hoe oud bent u? 30 Hoelang bent u al zwanger? 23 weken Bent u al eerder zwanger geweest? nee Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) nee Wat is het geslacht? jongen Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? misselijkheid en vermoeidheid gedurende de eerste paar weken. Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. niet echt Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? ja, vanaf week 5 tot week 11. Misselijk gedurende de hele dag Hoe is uw eetpatroon veranderd? Ik drink geen koffie en jus d orange meer. (vind ik nu erg vies) en verder heb ik meer trek in vers fruit en groenten. Ook heb ik meer behoefte aan zuivel. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? Ongeveer 10 kilo Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Ik begin volgende week met zwangerschapsyoga Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Er veel over praten met mijn man en met vriendinnen. Verder lees ik veel boeken en ik heb ook veel tips en info van dit forum!