Hoe oud bent u? 28 Hoelang bent u al zwanger? 31 weken Bent u al eerder zwanger geweest? Ja, ik heb een zoontje van 2,5 jaar oud Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Nee Wat is het geslacht? Jongetje Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? De gehele zwangerschap de eerste was supermakkelijk, nu alle kwalen die je maar kan hebben heb ik! Misselijkheid, bekkeninstabiliteit, nierstenen, navelbreuk, blaasontsteking en al 5 keer griep gehad Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Ja meer in de zin dat ik normaal heel sportief ben en nu veranderd ben in een vegeterend op de bank liggend zielig hoopje mens! Nog maar heel even.... Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Ja de eerste 4 maanden, maar ik was de hele dag misselijk. ongeveer 10 keer per dag overgeven of neiging tot. Hoe is uw eetpatroon veranderd? Ik probeer zoveel mogelijk gezond te eten. Verder let ik wat minder op de calorieën maar verder is er muv de eerste 4 maanden niet veel veranderd. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? 5 kilo Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Nee, kan bijna niet bewegen door de bekkeninstabiliteit Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? We hebben al een zoontje dus weten wel wat ons een beetje te wachten staat. Verder is het kamertje nu af en verder alle babyspullen inkopen etc. Dit keer houden we het kopen van kleding etc beperkt omdat we hebben geleerd dat je zoveeeeeeel krijgt!
Hoe oud bent u? 24 jaar Hoelang bent u al zwanger? bijna 25 weken Bent u al eerder zwanger geweest? Ja Rookt u? Zo ja, hoeveel sigaretten rookt u per dag? Nee, ben gestopt met roken sinds ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen had. Drinkt u? Zo ja, hoeveel drinkt u (1-2 per week/ 3-4 per week/ 5-7 per week/ meer dan 8 glazen per week ) Nee Wat is het geslacht? Een meisje Wat heeft u als het zwaarste moment in de zwangerschap ervaren? Last van bekkeninstabiliteit. Heeft u emotioneel veel veranderingen ondergaan? Kunt u deze beschrijven. Na een eerdere zwangerschap die helaas is uitgelopen op een miskraam met 13 weken was er grote angst dat er iets mis zou zijn met dit kindje, wat gelukkig niet het geval is. Heeft u last van ochtendmisselijkheid gehad in de eerste paar maanden? Hoe vaak heeft u hier last van gehad? Zo afentoe maar valt te verwaarlozen. Hoe is uw eetpatroon veranderd? Probeer gezonder te eten, eet geen gerookte zalm en dat soort dingen, slik vitamine (vsm puur mama) en probeer zo gevarieerd mogelijk te eten, en ik eet het liefst heel de dag door tomaten. Hoeveel bent u veel aangekomen sinds u zwanger bent? Ik ben nu 15 kilo aangekomen Doet u aan zwangerschapsgym of een vorm daarvan? Zo ja, wat voor vorm ? Ik ga zwangerschapsyoga doen Op welke manier bereidt u zich voor op het leven met een kindje? Op elk mogelijke manier waarop wij ons voor kunnen bereiden, we lezen er heel veel over, zorgen dat alles in huis is maar voornamelijk hebben we er heel veel zin in, en kijken we erg uit naar de komst van ons kleine meisje.