Ik heb al jaren steunzolen maar schoenen vinden is drama. Ik heb een doorgezakte voor voet vandaar de steunzolen. Ik heb ook nog eens een wat hoge wreef en wat brede voeten. Zijn maar weinig schoenen waar de zool uit kan. Dus moet dan vaak een maat groter nemen voor de steunzolen waardoor ze net te groot zijn en ik ga schuiven. Er is weinig wat goed past. Ik besteed niet veel geld aan schoenen. Ben vast niet de enige wie heeft tips in merken of winkels waar ze ook leuke en betaalbare schoenen. Hebben.
Toch meer geld aan schoenen uitgeven. Goed zittende schoenen zijn hun geld echt waard! Ik zou eens naar een speciaalzaak gaan en dan kijken voor schoenen met een breedtemaat. Die zijn er best aardig wat. Je betaalt wel wat meer dan, maar je kunt het natuurlijk ook altijd in de sale proberen. Van Haren heeft ook schoenen met een breedtemaat, maar maar beperkte keus. En als je weet welke breedtemaat hebt, dan kun je natuurlijk ook op internet op zoek naar schoenen in de uitverkoop.
Ik denk dat t probleem hem vooral zit in dat betaalbare stukje... Ik heb ook steunzolen, en juist de betere (duurdere) schoenen hebben vaak een verwijderbaar voetbed (wehkamp staat er vol mee als je filtert heb je best veel keus in verschillende prijsklassen ) Goedkope prutschoenen begin ik niet meer aan, doet meer slecht dan goed. En uiteindelijk doe ik ook langer met de wat duurdere schoenen..... Wat ik ermee wil zeggen: misschien is t toch een keer handig om iets meer te besteden aan een goed paar schoenen dan aan schoenen die net niet goed zitten
Ik zou eens kijken naar Wolky schoenen. Die hebben veel modellen waar je de inlegzool kunt vervangen door je steunzool.
Ik heb jaren helaas hetzelfde probleem gehad. Die zooltjes passen vaak alleen in dure schoenen. Maar het is zeker het geld waard want goede schoenen zijn erg belangrijk anders is het effect van de zooltje ook niet optimaal. Gelukkig hoef ik nooit meer schoenen te shoppen. Sinds 3 jaar heb ik orthopedische schoenen. Kwa kosten ben ik er alleen niet op vooruit gegaan. De eigen bijdrage en eigen risico zijn enorm helaas
In al mijn Fabs passen mijn steunzolen goed zonder te schuiven. Maar weet niet of ze die ook hebben met veters ivm je hoge wreef
Ik heb ook steunzolen en ze passen in al m'n nike, reebok en dr martens in ieder geval. Kunnen allemaal de zooltjes uit.
Ik heb meestal schoenen van tussen de 50 en 120 euro. Hoe lang verschilt beetje ik heb meerdere paren dus doe er vaak wel paar jaar mee
Precies dit, alleen heb ik halve zolen. Dus mijn steunzolen lopen maar tot halverwege m'n voet vanaf de hak. Schoenen waar de binnenzool uit kan vind ik wel handig, maar dan moet er dus weer een ander zooltje in omdat ik anders onder m'n tenen geen binnenzool heb. Als ik schoenen draag met m'n zolen erin moeten die over de enkel, want anders 'glij' ik er aan de achterkant uit. Het lekkers liep ik op een paar gympen, beetje model van de 'hoge' Allstars (maar dan van steviger materiaal). Totdat die echt tot op de draad versleten waren... Bij mij is het echt: hoe platter de zool van de schoen, hoe beter. Ik ben ook nog steeds zoekende naar de perfecte schoen. Sowieso vind ik platte schoenen over het algemeen lelijk bij mezelf, vanwege mijn maar 41/42. Ik heb in de winter een paar laarzen van Cellini waar m'n zooltjes goed inpassen. Verder draag ik vooral sportieve sneakers, ook omdat ik een winkel werk en heel de dag sta. Meestal zonder zooltjes, want als ik mijn correctiezolen in m'n New Balance's zou doen slip ik er aan de achterkant uit omdat m'n hak iets hoger wordt door de zolen. Ik heb een paar Wolkies in de kast staan, maar die vind ik ook niet fijn. (En bovendien te veel 65+, terwijl ik nog geen 30 ben) Ik heb vooral last van overpronatie, dus 's zomers leef ik op Yara's van Birkenstocks. Die lopen lekker, zijn breed genoeg en zijn toch wat leuker dan de gemiddelde outdoor sandaal waar ik anders terecht zou komen. Die flutdingen van de gemiddelde schoenwinkel krijg ik m'n brede eendenpoten niet eens in.
Schoenen is hier ook drama. Ik koop vaak de wandelschoenen van de ANWB. Verder heb ik een hekel aan schoenen kopen, dus vind het allemaal wel prima. Nette schoenen haast niet nodig, dus die enkele keer dat ik ze draag, dan maar geen steunzool
Zijn Palladiums misschien een idee? Platte schoen, gymp idee maar wel stevig, genoeg modellen tot over de enkel en vallen niet smal. In de uitverkoop zijn ze ook niet heel duur.
Die van mij zijn meestal 100-200 euro. Ik koop meestal Durea, omdat die super fijn zitten en lang mooi blijven (ik doe er meestal twee jaar mee, dan is de bovenkant nog steeds mooi, maar is de zool zo afgesleten dat ik nieuwe wil). Ik heb ook goedkopere van Van Haren (Medicus), die zijn 40-50 euro, maar er is een (erg) groot verschil in kwaliteit en comfort.
mijn zoontjes hebben beiden ook 4 jaar steunzolen gehad, ik kocht hoge sketchers met veters voor ze. Hiervan kon de zool eruit en ze waren hoog genoeg om steun te geven aan de hak. Goedkoop is het zeker niet. ze hadden om de zoveel maanden een andere maat. Als volwassene met een vaste maat zou ik dan toch gaan voor een schoen die lang meekan, een van leer die ook weer opgeknapt kan worden door een schoenmaker.
Ik draag nu eigenlijk altijd de enkel laarsjes van het merk Helioform. Ik weet wat mijn maat en breedte maat is en koop ik ze in de sale. De kosten zijn dan rond de €60 per paar. Shoerama heeft wel veel keuze vind ik. Zomers draag ik veel het merk hasia.
Ik sloop overal de zool uit met beetje geweld wil dat altijd. Beide kids hebben ook zolen waarbij onze jongen hele dikke. Eerst kocht ik voor hem ook altijd schoenen van 100 + nu gingen die net zo snel stuk als scapino en bristol. Dus nu slopen we zolen . voor mij zelf net zo. Houd er alleen rekening mee dat ze stevig zijn bij de hak. Anders loopt dochyer van 12 vaak buiten haar schoenen .
Zoon heeft steunzolen. Ik koop meestal New Blance, daar zit de zool goed los in. Zool eruit en zooltjes erin. Dus als ik schoenen koop kijk ik alleen hoe makkelijk de zooltjes eruit kunnen. Kunnen ze eruit dan is het goed
Volgens mij hangt het veel; en vaak af wat voor soort steunzolen je krijgt voorgeschreven en aangemeten. Tegenwoordig zijn het meestal van die lagen dingen van hak tot onder de tenen. Ik ben meer fan van de kortere 3/4-tjes welke lopen van hak tot onder de voorvoeten. Veel makkelijker om in schoenen te dragen en ook schoenen voor te vinden. Ook maakt het wel uit van welk materiaal je ze laat maken. Maar waar laten jullie ze aanmeten? Podoloog/Podotherapeut of via de Orthopedisch-Instrumentenmaker (eventueel verbonden aan de orthopeed in het ziekenhuis)? Als kind maar later ook wel, ze zelf altijd hier via de orthopedisch-instrumentenmaker in het ziekenhuis. Kon ook nog wel eens goedkoper zijn dan bij de de Instrumentenmaker, maar ook daar zijn en blijven het vorstelijke bedragen. Wat moeten jullie aftikken?
Mijn zolen kunnen goed in Adidas sneakers en die draag ik ook graag. Eventueel een halve maat groter nemen. Voor andere modellen schoenen kies ik online wat modellen met uitneembare zool (Zalando/Wehkamp) en stuur terug wat niet goed zit. Dit kunnen dus allerlei merken zijn, wel kies ik schoenen die een stevige zool hebben. (Mijn podoloog zei dat dat wel belangrijk was bij steunzolen)