Hier wel veel voorbereid, hypnobirting gevolgt en veel gelezen. Ik ben iemand die graag op de hoogte wil zijn van alle opties. Bevalplan ook gemaakt, maar meer omdat ik duidelijk wilde maken dat ik alles dan wel zou bekijken. Dus eigenlijk zonder plan de bevalling in gegaan en dit ging echt prima. Je merkt vanzelf wat je prettig vind en wat niet, welke houding voor jou werkt. Nu nummer 2 onderweg en wel duidelijker beeld van wat ik wil. Mede ook omdat ik medisch moet bevallen vanwege mijn eerste bevalling. Wil al die controles niet! De bevalling zelf ging prima, de reden dat ik nu medisch moet bevallen begon pas een paar uur na de bevalling, dus laat me deze keer ook maar weer lekker mijn ding doen! Ik zou dus wel bekijken wat de opties zijn. Maar verder kun je toch niets plannen!
Ik ben zeker geen fan van 'blind' je bevalling in gaan. Als je niet weet wat voor keuzes er zijn kun je deze keuzes ook niet maken/vragen. Ik hoor vaak argumenten als 'je bevalling loopt toch altijd anders' en dat is ook wel zo, maar juist door verschillende scenario's te overwegen weet je wat jij op dat moment prettig vind. Ik ging voor een heel rustige thuisbevalling maar werd heftig medisch. Maar zelfs op die momenten kon ik goed beslissingen maken over mijn eigen lijf en kind en kijk ik prima terug op een 'horror-bevalling'. Knowledge is power.
Ik ben blind de bevalling in gegaan. Waarom: omdat het vaak toch niet zo gaat als je graag zou willen. Plus dat ik weet dat alles wat ik hoor/leer toch vergeet op het moment suprême! Ik ben niet op cursus geweest, enkel op een open avond van het ziekenhuis. Ik ben ook niet zo moeilijk eerlijk gezegd. Ik wat medisch en had veel vertrouwen in het medisch personeel. Ik heb het allemaal over me heen laten komen.