‘De naam’ hebben gevonden, zegt dat iets over een voorgevoel geslacht

Discussie in 'Babynamen' gestart door June88, 29 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes23

Loes23 Actief lid

23 jul 2013
    415
    382
    63
    Nee, bij ons ging die vlieger niet op. Meisjesnaam stond al heeel lang vast. Jongensnaam daar kwamen we echt niet uit. Je raad het al, het werd een zoon. Bij de tweede hadden we nog steeds dezelfde meisjesnaam. En jongensnaam was nu nog moeilijker om te verzinnen.. en ja hoor het werd weer een jongen!!

2. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Bij ons klopte het niet. Jongensnamen zijn een ramp bij ons. Meisjesnamen hadden we 3 keer al direct na de positieve test. Toch heb ik 2 jongens, en de naam van dochter is na de 20 weken echo nog veranderd. Dit keer kwamen we uit beiden niet echt, nu zijn we er gelukkig wel uit gekomen

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #23 hummeltje5, 29 aug 2019
    Laatst bewerkt: 29 aug 2019
    Hmm niet helemaal.
    Bij de oudste was ik toch echt meer verliefd op de meisjesnaam dan op de jongensnaam, maar het werd een jongen. Manlief had dan weer dat ie meer verliefd was op de jongensnaam dan op de meisjesnaam, dus in zijn geval was het dan wel weer zo ;)
    Overigens was de jongensnaam voor mij een compromis (was m'n man z'n #1 jongensnaam en ik had een andere die dan weer veel op de #1 meisjesnaam leek, tot compromis gekomen dat als het een meisje zou zijn we mijn #1 meisjesnaam zouden doen en bij een jongen zijn #1 jongensnaam).

Bij onze dochter wisten we niet wat het geslacht zou zijn.
    Ik had een #1 meisjesnaam en m'n man had een andere meisjesnaam op #1 staan. Daarnaast hadden we een jongensnaam waar we allebei achter stonden.
    Op een gegeven moment droomde ik over een meisje die overduidelijk onze dochter was en ze zei dat ze R. heette (#1 naam van m'n man). Sindsdien nooit meer getwijfeld over het geslacht en het was dus idd. ook een meisje wat we kregen :) En vanaf toen was ik ook om qua naam :)

4. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Bij de eerste hadden we een meisjesnaam waar we zeker over waren. Het is ook een meisje.
    De 2e hadden we 2 meisjesnamen en waren we super enthousiast over de jongensnaam. Dat is ook een meisje, Dus na de geboorte een keuze gemaakt uit die 2 namen.
    Nu hebben we heel veel meisjesnamen die we leuk vinden, en het is een jongen. We zijn er gelukkig wel uit nu :) of er moet nog een leukere naam voorbij komen.

Buko vindt dit leuk.
  5. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Hier klopt het niet. Ik heb zo een lijst met jongensnamen. Maar meisjesnamen.... En tja die hebben we hier in de meerderheid

6. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.012
    3.667
    113
    Hier bij beide zwangerschappen hadden we de meisjesnaam eerst. Zelfs mn ma en zus zeiden in deze zwangerschap los van elkaar de meisjesnaam die wij hadden en zijn toch beide jongens!

Beide zwangerschappen droomde ik wel van een jongen.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. Wizzy5

Wizzy5 Bekend lid

27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Wat een grappige vraag:D

Bij ons klopt dat niet. We hadden voor deze baby al een jongens naam bedacht,maar bleek toch een meisje.

Onze nu nog jongste konden we ook echt geen meisjes naam voor bedenken en bij de een na oudste heb ik ook tot op het laatst getwijfeld over zijn naam. Meisjesnaam hadden we wel al haha.
    Dus nee..bij ons klopt dat echt niet;)

8. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Jongensnaam.. . Een drama voor ons.
    Meisjesnaam waren wij meteen uit.

En wat blijkt.... Wij krijgen toch echt ons 2de zoontje :roflmao:

9. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ging hier niet op. Wij vinden/vonden jongensnamen juist heel moeilijk en hebben tijdens de bevalling de knoop doorgehakt (als het een jongen is word het...)
    En het was een jongen.
    Bij de tweede zeer opgelucht dat we bij de echo een meisje zagen. Daar waren we zo uit qua naam.

10. Salentein

Salentein Niet meer actief

Hier toevallig wel. Wij hadden zat jongensnamen maar zijn nooit tot een meisjesnaam gekomen. We hebben twee jongens.

11. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Hier wel, tenminste bij de zwangerschap van M.
    Voor we zwanger waren waren we een keer een naam tegen gekomen, die we beide leuk vonden, hadden we ergens weggestopt.
    Op de dag dat wij een positieve zwangerschapstest hadden, zagen we savonds een programma, waar deze naam voorbij kwam, wat bijzonder is, want de naam komt echt maar heel weinig voor. Voor ons het teken dat dat de naam zou worden.
    We wisten nog niet zeker of het een jongen zou zijn, maar dat moest haast wel, en ja hoor, het was een jongen!

12. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Hier was het toevallig 3 x zo. Benieuwd of het nu weer zo is. Ik had alle keren ook een sterk idee over het geslacht van mn bib.

13. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.124
    5.044
    113
    Vrouw
    Wij hadden al jaren een jongensnaam, al ver voordat we bezig waren met zwanger worden. Maar we kregen 2 keer een meisje, bij ons klopte het dus niet haha.
    Daarna wel nog een zoontje mogen krijgen, erg bijzonder om hem alsnog de naam te kunnen geven die we al jaren haddden!

14. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    Wij hadden al een jongens en meisjes naam in gedachten.. toen ik weer zwanger was ging ik zoooo twijfelen over meisjesnaam ik was niet meer mee eens terwijl het al jaren een favo naam is..
    En jongens naam voelde nog steeds goed en we krijgen ook een jongetje!

15. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Nee ik kon geen meisjesnaam bedenken (nog steeds niet) en t is een meisje :)
    Bij mn zoontje andersom (die meisjesnaam kan nu niet meer, is al ingepikt :D)

16. mamamilou

mamamilou Niet meer actief

Klopt niet altijd. Ik heb uuuuren met een vriendin namen uitgezocht maar zij wist geen leuke jongensnaam. Een meisjesnaam had ze al snel gevonden. Hun 2e kindje bleek toch echt een jongen.

En, voor de nieuwsgierigen onder ons... De baby heeft uiteindelijk de naam Olivier gekregen. :D

17. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Ja bij ons was dat zo. We hadden een duidelijke voorkeur bij een meisjesnaam. De jongensnaam was gevoelsmatig veel minder sterk. En we hebben twee meisjes gekregen. Eerste keer wisten we dat vantevoren en de tweede keer pas met de bevalling.
    De ongebruikte jongensnaam was bij de eerste ook anders dan bij de tweede.

18. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hier wel, ik had op mijn 20e al een naam in mijn hoofd voor een meisje, en die naam is het ook geworden. :)

19. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik heb voor een meisje 2 namen die ik heel mooi vind, waar ik ook al jaren aan denk (1 al jaren, 2de naam sinds een paar maanden, gaat niet uit mijn hoofd en die 2 namen samen staan ook nog heel leuk vind ik). Dus stiekem hoop ik op 2 meisjes of in elk geval 1 :p zodat ik 1 van die namen kan gebruiken. Voor een jongetje is er ook 1 naam die ik fantastisch vind maar helaas hebben 3 bekenden al die naam voor hun zoontje xD dus die valt automatisch af omdat ik dat raar vind.

20. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Bij dochter* hadden we eerst een meisjesnaam met wauw gevoel en pas later een jongensnaam.
    Bij oudste zoon hadden we al snel een jongensnaam en geen meisjesnaam.
    Nu hadden we al vrij vlot een meisjesnaam waar we heel tevreden over waren, maar op de echo’s is het tot nu toe een jochie en komen we niet uit de naam ;)

Deel Deze Pagina