‘Geslacht’ in enveloppe

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door 1986CHANTAL, 24 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Omdat we niet zeker wisten het geslacht te willen weten hebben we het na de 20 weken echo op een briefje laten schrijven door de vk. Afgelopen zondag hebben we hem opengemaakt ‘gefeliciteerd een dochter’ stond er.

    Nu hebben we niet hoeven wegkijken en ging ze er (volgens ons) een beetje omheen. Na afloop zei ik ‘en jij weet nu dus gewoon wat het wordt?’ Waarop ze ‘ja!’ zei.

    Je raad het al, nu slaat ineens de twijfel toeven denk ik ‘zal ze het echt wel goed gezien hebben...’

    Wat vinden jullie? De vk maar gewoon vertrouwen of een extra echo inplannen?
     
  2. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Bij de 20 weken zijn ze verplicht er naar te kijken of dat er ook in orde uit ziet. Maat helemaal zeker weet je pas na de bevalling.
     
    1986CHANTAL vindt dit leuk.
  3. louan

    louan Niet meer actief

    Ging hier ook heel snel en ze waren echt overtuigd dat het een meisje was. En dat is ze ook.:D

    Oh en bij 20 weken is het geslacht echt duidelijk. Duidelijk een piemel of duidelijk 3 streepjes. Je kan ook vragen om de potty shot toch?
     
  4. LLxx32

    LLxx32 Actief lid

    5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Ze maken overal een foto van toch? Kun je misschien ook achteraf vragen.
    Of misschien is hij in te zien in je app (als je praktijk daarmee werkt)
     
  5. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ja maar we mochten de hele tijd kijken en naar mijn weten heeft ze niet duidelijk tussen de benen gekeken. Geen idee of ze er een foto van hebben gemaakt..
     
  6. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Geen idee of ze er een foto van heeft gemaakt maar we mochten de hele tijd kijken en niks gemerkt.

    Werken niet met een app. Zal eens vragen naar een foto
     
  7. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ze zien t vaak ook echt heel snel. Zij hebben t al gezien voordat jij beseft waarnaar je kijkt
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hier hebben ze er bij beide niet naar gekeken.
    Kon ook niet want ze lieten allebei echt het geslacht niet zien :roflmao:
     
  9. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Ik moest er zelfs hoor terug komen
     
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Oh jemig. Wat apart dat dat dan toch zo verschilt.
    Hier zei ze beide keren dat ze er sowieso niet naar kijken als je het niet wilt weten.
    Maar na de echo zei ze dat het ook niet te zien was.
     
  11. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Als ze er twijfels over had gehad, had ze dat ongetwijfeld met jullie gedeeld.

    Of het is een hoax en zij zit zich nu al te verkneukelen over hoe jullie straks met jullie zoon in een roze maxi-cosi uit het ziekenhuis lopen. :D
     
  12. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Nouuuu, ‘ongetwijfeld’... ik had met 16 weken een geslachtsbepalingsecho en daar werd gezegd ‘gefeliciteerd je krijgt een meisje!’ En 4 weken later bij de 20 weken echo bleek er toch in de aantekeningen te staan dat het verstandig was het met die termijn nog eens te checken omdat het niet helegaar duidelijk was.
     
  13. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.758
    758
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Uiteindelijk bleef het bij een meisje?
    Envelop meegekregen na de 20 weken echo dus zal wel duidelijk zijn denk ik
     
  14. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Uiteindelijk werd het een principekwestie dat ze van onder én van opzij ‘het bewijs’ op beeld moest en zou hebben. Dat is blijkbaar policy bij de echopraktijk.

    (Ik had zelf wel allang duidelijk gezien dat het een meisje was en uiteindelijk klopte het, het ging me er meer om dat volgens degene die ik gequote heb, ze het altijd wel melden als er twijfel is. Maar dat is volgens mijn ervaring niet zo. Bij 16 weken had ze het zelfs over 99% een meisje, want echt bewijs heb je toch pas bij de geboorte. En opeens was het toch niet zo duidelijk als ze deed voorkomen.)
     

Deel Deze Pagina