‘Go fund me’ voor verjaardag.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door merah, 3 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Met het verhaal van je dochter er bij is dit super duidelijk.

    Mocht je dan wat over hebben kun je een nieuw vel pakken met de namen.
     
  2. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.513
    4.576
    113
    Doe echt geen tikkie!! Zo vreselijk armoedig! Alsof je even geld wilt vangen, geen moeite wilt doen en de gasten hun cadeau kunnen afkopen...

    Laat mensen vrij om een cadeau te kopen. De meeste mensen zullen vragen wat ze wil. Dan kan je zeggen een cadeaukaart van de speelgoedwinkel of bol.com etc want we willen deze lego set kopen. Het idee met een zelfgemaakte spaarpot / envelop etc met het cadeau is ook creatief. En er is tenminste moeite gedaan.

    Maar ik heb als gast echt een hekel aan vooraf opgelegde eissen over wat ik wel of niet mag kopen of geven. Daarbij willen veel mensen iets concreets geven (dus een cadeaukaart of evenvelop etc). En niet met lege handen aankomen.

    Ik ben blij met de moeite die gasten doen. Ook als het niet direct is wat ik verwacht.
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Heb je de openingspost ook gelezen?
     
    Minoesje, spruitje80, merah en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.513
    4.576
    113
    Nog even een aanvulling. De envelop of doos is erg leuk. Maar ga er niet opzetten oma 50 euro, buurvrouw 10 euro etc. En dan voor alle gasten zichtbaar. Dat brengt mensen die minder willen of kunnen geven in verlegenheid. Het maakt immers niet uit wie hoeveel geeft.

    Doet mij denken aan buitenlandse bruiloft waar ze omroepen hoeveel iedere gast precies had gegeven.
     
    Kolibrie2, Sado, SAARC en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.513
    4.576
    113
    Ja zeker!

    De envelop is een prima plan. Geld via tikkies heb ik een hekel aan (ongeacht de "goede reden").
     
  6. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Snap de afkeer voor het ‘Tikkie’ wel.
    Het is vast heel modern, maar ik heb er zelf ook weinig mee :)
     
    Amberxx vindt dit leuk.
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.779
    15.330
    113
    Vrouw
    #27 Neuzeke, 4 aug 2020
    Laatst bewerkt: 4 aug 2020
    Mss kan je een grote lego blok knutselen of een doos met daarop de foto van wat ze juist wil en daar de mensen hun envelop laten instoppen?
    Dan is het duidelijk dat de centen voor het lego cadeau zijn.

    Je vraagt gewoon de mensen een leuke verjaardagskaart met centjes in.
    Ik denk dat de meeste mensen hun naam wel op het kaart zetten?
    Dan kan je samen achteraf overlopen welke bedrag iedereen gaf.
    Als ze graag weet wie wat gaf,
    kan je mss per persoon (iedereen gezin een andere kleur) blokjes ergens laten insteken (vaas, mapje met onderverdeling).
     
    owly en Sopje1234 vinden dit leuk.
  8. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    732
    477
    63
    Dit vind ik een goed idee.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  9. Sopje1234

    Sopje1234 Bekend lid

    30 okt 2018
    732
    477
    63
    Cadeaukaarten zou ik niet om vragen dan ben je weer gebonden aan een bepaalde winkel/website en juist met lego loont het om een beetje rond te kijken en bol is niet echt de goedkoopste. https://www.brickwatch.net is een goede vergelijkingssite.
     
    owly vindt dit leuk.
  10. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.513
    4.576
    113
    Als ze graag met lego speelt is het misschien een idee om ook eens op Marktplaats te kijken. Sommige fans zetten daar grote sets op die ze niet meer gebruiken voor veel minder geld. Niet persé als verjaardagscadeau maar als ze door haar lego heen is. Niet kijken rond de feestdagen dan is het enorm duur.

    Is legoland niet iets om eens te bezoeken?
     
  11. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Marktplaats is juist de plek waar je niet zijn moet, is mijn ervaring. De grote sets worden daar aangeboden voor meer dan de (online)winkelprijzen (geen idee waarom mensen daar intrappen) en is de set een paar jaar oud dan wordt soms zelfs meer dan 3x de Lego-adviesprijs gevraagd, omdat het dan ‘collector-items’ zijn geworden.
    Echt, het is een goede investering om grote dozen dubbel te kopen en 1 doos 5 jaar op zolder te leggen. Dat is beter beleggen dan bij de bank. Echt bizar!
     
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Sommige websites kunnen er ook wat van. En de verkooppartners van bol.com ook.

    Maar inderdaad loont het wel om goed te zoeken. Brickwatch helpt wel, maar laat ook niet alles zien.
    Gewoon Google gebruiken, fluctuaties in de gaten houden en op het juiste moment bestellen.

    Ben wel benieuwd welke set ze wil. Er is zoveel moois.
     
  13. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ze is helemaal van de modulaire huizen. Ze heeft de 10260 en een stel kleinere van de 3in1 serie. Die laatste zijn wat goedkoper. Maar die grote dozen zitten ook tegen de 3000 stenen in, dus is wel logisch dat het duurder is.
    Brickwatch kennen we inderdaad, maar die nemen (idd) niet alle winkels mee in hun overzicht.
    Bol is bijna met alles duur, of je moet geluk hebben met een sale. Wij kopen er bijna nooit iets.
     
  14. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja hier ook inderdaad.
     
  15. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Jaa die vind ik ook zo gaaf.
    Die boekenwinkel is ook cool.

    Zelf heb ik nu de speelgoedwinkel 31105 en modulaire familievilla 31069. De 16+ vond ik tot nu toe nog te duur maar wil ik wel graag. Maar deze kan ik wat makkelijker met m’n 4 jarige zoon samen maken.
     
    merah vindt dit leuk.
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Ik moet zeggen dat bol niet met alles duur is. Als je echt iets wil hebben kun je het op je verlanglijstje zetten en krijg je een e-mail wanneer de prijs is veranderd.

    De modulaire gebouwen zijn fantastisch! Wij hebben er ook een aantal :oops::D
    Aan bonnen heb je inderdaad niet zo veel omdat het inderdaad de moeite waard is om te zoeken.
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Weet ze trouwens al welke ze willen hebben?
     
  18. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.982
    5.815
    113
    Oh wij zijn daar in de familie helemaal niet moeilijk in en iedereen maakt gewoon geld over en dan koopt een van de ouders het cadeau.
    Omdat we allemaal grote gezinnen hebben is het al een speelgoed-explosie in de huizen, dus we gaan tegenwoordig allemaal liever voor 1 groot cadeau. Nou moet ik zeggen dat we het vaak alleen met familie vieren en niet met vrienden ofzo, dus ik vind dat wel makkelijker ‘geld vragen’ zeg maar. En we hebben ook altijd een vast bedrag voor neefje/nichtje/opa/oma, dus op voorhand weet ik al waarvoor er iets uitgezocht kan worden.
     
    Roanna, Kolibrie2, merah en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Er zijn er op dit moment 3 in omloop waarvoor als Jan-modaal nog wel te sparen is: de 10260 (diner), de 10264 (garage op de hoek) en de 10270 (boekwinkel). De diner heeft ze. De garage wil ze graag en krijgt ze van ons voor haar verjaardag. Eigenlijk zijn dit geen bedragen die wij voor een verjaardag uitgeven, maar voor ouders met kinderen met ass is het vast herkenbaar: als ik zie hoe enorm zij ‘thuis’ is als ze met Lego bouwt (thuis in de zin van ‘zen’ en ‘innerlijke rust’) dan is dat bijna ontroerend om te zien en dan gun ik haar nog veel meer van die momenten. We hebben er dus een zwak voor :)
    Als ze zelf mocht kiezen, ook uit de oudere dozen, dan zou ze echt heel graag het Parijs restaurant hebben. Ze weet tot in detail wat daar allemaal in gebeurt (bij veel andere huizen ook trouwens). Maar dat is dus zo’n doos die volgens Lego 160 euro zou moeten kosten, maar omdat hij een dik jaar geleden uit de productie is gegaan, nu voor 260 of meer de deur uit gaat. En ik gun haar echt veel, maar dit kunnen wij niet. Willen ook niet trouwens, want ik vind het echt waanzin.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  20. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Ik kwam vanmiddag die gave kerst sets tegen. Ook niet normaal voor hoeveel die weggaan. Maar zooo gaaf! Kersttrein, kerststation, die coole draaimolens.
    Het peperkoekhuisje is nog wel te doen, ook zo leuk.

    Er is teveel leuks.
    M’n zoontje wil nu een Lego trein. Dat wordt hem voorlopig nog niet. Hij heeft net die grote brandweerset gekregen, hij vroeg echt elke dag om die set. Ik heb een kind nog nooit zo blij gezien. Zo heerlijk
     

Deel Deze Pagina