Tips voor gezonde haarverf?

Discussie in 'De lounge' gestart door jomay, 25 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ik krijg steeds meer grijze haren:cry: . Heb van mezelf donkerblond haar. Tot nu toe deed ik highlights laten zetten maar dat wordt dan op den duur toch vaak net te blond en mijn haar wordt er droog van etc. Ik zit er nu over te denken om een soort kleurspoeling of natuurlijke verf in mijn eigen haarkleur te doen die niet slecht is voor je haar, dus zonder ammoniak of waterstofperoxide. Hoef het ook niet perse lichter.
    Henna wil ik ook niet want heb daar slechte ervaringen mee in verleden (mijn haar werd groen toen ik er na weer highlights namo_O en wil die optie wel nog hebben). Google word ik niet veel wijzer van...
    Iemand goede ervaringen/tips?

2. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Met highlights houd je het wel natuurlijker, in de winter zou je evt wat donkere plukjes (darklights) bij kunnen laten zetten. Over het algemeen dekt een kleur spoeling niet op hardnekkige grijze haren

jomay vindt dit leuk.
  3. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Hier ook steeds meer grijze haren en ik laat mijn haar sinds kort verven met Schwarzkopf Essensity (ammonia vrij, geen parabenen, 100% grijsdekking). Ik ben er erg tevreden over

jomay vindt dit leuk.
  4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik laat ook highlights zetten. Ook omdat uitgroei minder storend is bij highlights en ik vind het soms best lastig de tijd te vinden (lees: de tijd maken, kapper is niet mijn hobby ;)), dus zit soms wat langer tussen.
    Ik doe na het haren wassen 2 a 3 druppels pure arganolie op mijn handen en verdeel die door mijn (lange, dus als je korter haar hebt 1 a 2 druppeltjes) haren, dan is het eigenlijk helemaal niet zo droog en maakt het haar niet vet als je niet teveel gebruikt. Tip om uit te proberen :).
    Eens trouwens met hierboven, grijze haren dekken gaat best lastig. Ik heb middenbruin haar, dus dat maakt dat ze meer opvallen. Ik vind het op zich niet zo erg om grijs te worden, maar die haren hebben een andere structuur, wat het geheel best lelijk maakt, highlights/verf haalt dat wat weg. Dus totdat de grijze haren gaan overheersen, ga ik voor highlights, daarna ga ik het waarschijnlijk geleidelijk richting een grijstint laten verven (als dat me staat tenminste), totdat het echt helemaal grijs is.

jomay vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Ik gebruik syoss oleo intense, is zonder ammoniak. Ik verf het saai in mijn eigen haarkleur, donkerblond. O wacht, nu toevallig 1 tint lichter, wou even wat anders. Uitgroei valt daardoor ook minder op. Ik verf het 1 keer in de 10 weken. Dan vind ik de malle grijze stugge haren ertussen niet meer mooi.

Schwarzkopf heb ik ook, ook een fijne.

Ik gebruik ook van syoss de haarolie, heeft mijn haar aanzienlijk beter gemaakt :) is het weer heerlijk zacht

6. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Okee dus echt natuurlijke middelen of kleurspoeling dekken geen grijze haren?
    Ik wil eigenlijk even geen schadelijk spul in mijn haar, hoe meer ik er over lees hoe meer overtuigd ik ben dat t slecht voor je is. En verf zonder amoniak zitten vlgs mij nog een hoop andere ongezonde stoffen in.
    Ga die Syoss en Schwarzkopf eens opzoeken, Syoss heb ik ook de shampoo/cremespoeling van.

Boordevol vindt dit leuk.
  7. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Mijn kapper gebruikt het merk Olaplex, een natuurlijk product waar mijn beschadigde haar gezond van blijft.
    Ik verfde mijn haar altijd zelf, maar omdat het daardoor zo erg was beschadigd heb ik professionele hulp gezocht. Bij de kapper verven is wel wat duurder, maar door dit spul ben ik juist ook weer minder geld kwijt aan verzorgingsproducten.

8. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Let wel op, ammonia is een natuurlijk middel en als een product geen ammonia bevat, is de chemische vervanging wel minder schadelijk? En een natuurlijke verf, meng je met water. Het is wel heel erg afhankelijk van je haar kleur en type hoe een kleur uitkomt, het kan namelijk best zijn dat je een natuurlijke of biologische verf kan vinden die misschien niet helemaal dekt, maar toch genoeg doet om niet meer grijs te zijn, dit groeit ook minder lelijk uit vind ik zelf.

9. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ik begrijp je post niet helemaal, maar het klopt dat ammoniak natuurlijk is en natuurlijke stoffen niet perse goed zijn. Laat ik dan zeggen dat ik zvm schadelijke stoffen wil vermijden...
    ik heb nu van Osmo een soort kleurmasker besteld, ben benieuwd wat dat doet...

10. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Natuurhaarverf.nl

11. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.339
    1.821
    113
    Vrouw
    Waar koop jii deze, online of winkel?

12. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Je schreef in je openingswinst dat je een natuurlijke haar verf wilde zonder waterstofperoxide en ammoniak. En er worden nogal wat producten verkocht waar met grote letters wordt geschreven dat er geen ammoniak in zit. Ik heb jaren beroepsmatig last van gehad, mensen die hun haar gepermanent willen hebben maar geen ammoniak willen gebruiken. Want de vervangers waren niet slecht. Maar naar mijn idee veel slechter. Dus je begreep het wel goed denk ik. Ik vind grijze haren juist wel mooi, als dames ze er gewoon door durven laten komen. Is een goede zilvershampoo niet wat voor je. Is vaak heel mooi. Gebruikt mijn man om het wat minder wit te laten lijken.

13. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

Henna maar dan wel de echte henna in poeder die je zelf verder moet aanmaken, dus niet die henna van lush bijvoorbeeld, en ook zeker geen ‘henna’ halen die je haar zogenaamd blond maakt of welke kleur dan ook want echt henna bestaat namelijk maar in 1kleur en dat is rood, en daar kan je dan nog een beetje mee spelen door sterke koffie voor een beetje ‘bruinere tint’ doorheen te doen of rode wijn voor een nog rodere tint,
    Maar dit is natuurlijk alleen als je je haar rood wilt hebben ;)

14. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Ik laat mijn haren altijd bij de kapper geven. Maar ik neem aan dat je deze verf online of via een winkel met kappersbenodigdheden gewoon kunt kopen

Deel Deze Pagina