@Lamode dat is fijn! Wat een lieve vriendin ben jij. @aicirtap wow zo'n herkenbaar verhaal. Sterkte met het verlies. Mijn moeder heeft ook 2x borstkanker gehad waarvan de eerste keer hormoongevoelig. De andere borst was een andere soort. Na 16 jaar vonden ze uitzaaiingen in haar botten, dat zaaide zich uiteindelijk verder uit naar longen, lever. Daarnaast veel ellende gehad door schade aan de slokdarm door de bestralingen, schade aan het hart door de vele chemo's etc. Ze was op. Hoe verdrietig ook, maar was ook opgelucht toen ze overleed. Geen strijd meer, alle pijn. Hier ook geen gen, maar sta jaarlijks onder controle bij een arts. Vrijdag moet ik weer.
Wat fijn geen uitzaaiingen!! Die chemo wordt pittig, maar echt ze komt er doorheen! Keuzes rondom operatie zullen met haar besproken worden. Ik zelf heb wel de genmutatie (wordt dat bij haar wel onderzocht, gezien jonge leeftijd?) Dat wist ik net voor de diagnose. Hierdoor heb ik wel wat beslissingen moeten maken. De eerste weken van de behandeling vind ik meest pittig. Ik zat binnen twee weken aan de chemo, zo snel was ook mijn eigen keus. Maar je moet dan wel nog verwerken wat er is gebeurd en dan wordt je opeens heel ziek, van de chemo. En je raakt je haar kwijt, ongeveer 3/4weken later. Vreselijk. Maar toen ik eenmaal mijn weg daarin had gingen de andere chemo's best goed. Je hebt het ergste dan gehad.
Ja inderdaad haar lijf was op. En alle (blijvende) bijwerkingen / na effecten door de behandelingen: gehoorverlies, geheugen problemen, geen eetlust, wel/geen haar, verandering gezicht, conditie die achteruit gaat, etc. Pffff.