‘Langdurige’ ziekenhuisopname kind

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tuttebella, 27 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

Neilia Niet meer actief

Sterkte @Tuttebella, wat goed dat je het zo opschrijft.

Kom op Lieve I, ga lekker eten meisje!

Tuttebella vindt dit leuk.
  2. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ach arm meiske. Heel veel sterkte en ik hoop dat ze snel lekker gaat eten!❤️

3. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Wat een dapper kindje! Lijkt me vreselijk moeilijk om dit zo mee te maken... Sterkte!

4. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte!!

5. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Och, heel veel sterkte Tuttebella & I! wat lijkt me dat heftig. Ik hoop dat je meisje snel lekker gaat eten!

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Kwam net je topic pas tegen...

Klinkt heel heftig zeg. Hopelijk eet ze vandaag wat beter :)
    Zet m op I! :thumup:

7. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Wat moeilijk maar het is voor een goed doel! Heel veel sterkte deze weken

8. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Oh zo lief, alle reacties!! Heel fijn, want ik voel mij echt een ontzettend ontaarde moeder momenteel..

@Biny Ja is gecheckt! :) Lief dat je meedenkt!
    @Flamingooo Weet niet zo goed of ze het echt begrijpt/meekrijgt, denk het niet.. Maar ze is heel verdrietig en gefrustreerd..
    @Schuurpapier ❤️❤️

Lieve I,

De artsen hebben nog nooit zo’n eigenwijs meisje gezien zeiden ze. Ook vandaag een slechte dag qua eten. Wanneer ga je het nou oppakken kleine boef? Je wordt zó boos bij de eetmomenten.. Vandaag heb je een paar lepels yoghurt op. Ook pakte je de fles goed maar liet je alles zo uit je mond lopen..

Vanochtend was je 95 gram afgevallen. Je temperatuur was wel weer goed vandaag gelukkig. Je blijft moe en hangerig, niet gek ook, nu je zo weinig binnen krijg. We proberen het nog twee dagen op deze manier en anders willen de artsen misschien een andere methode gaan toepassen, maar dat horen we allemaal morgen. Hopelijk laat je ze morgen zien dat je het wel gewoon kan!

Gemiddeld gaan de kindjes nu vaak honger krijgen en leggen de hersenen de juiste link tussen eten en het hongergevoel. Jij hebt er blijkbaar ietsje langer voor nodig. Maar heb er alle vertrouwen in dat je het wel gaat oppakken. Het is wel ontzettend moeilijk om je zo te zien, je bent ontzettend verdrietig en enorm gefrustreerd en het liefst neem ik dat allemaal bij je weg. Maar dat gaat nu eventjes niet helaas..

Wel een leuke dag gehad vandaag. Tussen je slaapjes door lekker buiten gewandeld, oma kwam op bezoek samen met V. en je bent lekker in bad geweest eind van de dag.
    Nu lig je alweer helemaal uitgeteld te slapen. Slaap maar lekker meisje en morgen gaan we er weer tegenaan :thumup:
    Bekijk bijlage 580284

Zusterke, Nescio, Adrianna en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Moeilijk hoor om je kindje zo te zien.

Wat doen ze als ze het niet oppakt? Je zei dat ze 700 gr af mag vallen. Dit is iets van 350 gr. Wat gaan ze dan doen als de 700 is bereikt en ze eet nog steeds niet? Dat hoop ik natuurlijk niet voor je maar even nieuwsgierig wat het protocol dan is.

10. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Wat heftig zeg! Ik kan me voorstellen dat het ontzettend rot is om je kind zo te zien en het niet op te kunnen lossen.

Is er een reden dat ze tot nu toe niet zelfstandig kon/wilde eten? En inderdaad wat zijn de vervolgstappen als dit niet werkt?

In ieder geval hoop ik dat het allemaal niet nodig is en ze het op tijd op deze manier op gaat pakken. Veel sterkte nog de komende tijd! En ik weet niet of het helpt... maar zij zal zich dit later niet meer herinneren.

11. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Pff wat heftig zeg.
    Heel veel sterkte!! Ik hoop dat ze snel gaat eten en drinken

12. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Ik gok dat het pure failure to thrive is.. niet het gevoel van honger herkennen of kunnen koppelen aan "ik moet eten".

13. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Wat ontzettend heftig voor jullie zeg. Vanuit de andere kant (diëtist) ken ik het proces uit mijn stages, maar mijn hart breekt om te zien wat het met jullie doet. Heel veel sterkte, hopelijk gaat ze snel de link leggen.

@Sophy en @Oona vaak is het idd een gevolg van op jonge leeftijd sondevoeding. Het lichaam verliest de link tussen "honger" = "eten" doordat sondevoeding die rol vervuld heeft.

14. boogiebril

boogiebril Niet meer actief

Stille meelezer maar wil je toch een hart onder de riem steken. Wat moet dit ontzettend zwaar zijn voor jou en jullie. Veel sterkte!!

15. Marchella

Marchella Niet meer actief

Hartverscheurend moet het zijn om dit aan te moeten zien. Hoop dat het tij zich snel mag keren voor jullie. Sterkte!

16. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

@Sophy Geen idee eigenlijk, ga ik morgen eens vragen. Volgens mij hebben ze het wel verteld hoor, maar heb het niet helemaal opgeslagen geloof ik.

@Oona Er is geen medische reden waarom ze niet wil drinken. Ze heeft een sonde gekregen ivm slecht drinken en niet meer aankomen. Inmiddels is het gewenning inderdaad, de hongerprikkel is verdwenen door het continu voeding krijgen.

@Littlegirl1989 Oh wat goed dat je het tijdens je stages hebt gehad. Is het toen altijd positief afgelopen met de kindjes?

Super lief alle berichtjes! Nogmaals dank❤️

Marchella vindt dit leuk.
  17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Ja of andersom he? Want waarom krijg je die sonde.. dat is in sommige gevallen al omdat een kindje dan al geen hongergevoel heeft en niet aankomt. Dus oorzaak en gevolg andersom.

18. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    @Tuttebella vanaf het begin lees ik mee in dit topic. Helaas heb ik geen gouden tip maar wil ik alleen uitspreken hoeveel bewondering ik heb voor jullie en jullie meisje. Heel veel sterkte voor je hele gezin en ik hoop dat het snel beter gaat.

19. Colour

Colour Bekend lid

5 feb 2013
    644
    173
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik wil jullie ook heel veel sterkte toewensen, helaas heb ik ook geen kennis van hetgeen jullie nu ondergaan met jullie meisje.
    Ik hoop dat jullie meisje het snel gaat oppakken , mijn moederhart doet pijn bij het lezen van je berichtjes.
    Wees niet te hard voor jezelf ! Je doet alles wat je kan voor je meisje

Liefss

20. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Zet m op kleine meid! En veel sterkte voor mama papa zusjes en iedereen die betrokken is.

Deel Deze Pagina